Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP. 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Advertisements

Det Internationale Område Studieområde 3/
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Kortforsyningen Nyt.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Ny Farm N Visning og.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Innovation og iværksætteri
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
SEO PÅ AU.
Karl Henrik Flyums model
Vejledning i projektarbejde
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Akademisk arbejde.
Workshop 1 d. 9/ Humaniora Gry Sandholm Jensen
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Skriftlighed i biologi
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light. AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AU BLACKBOARD.
AARHUS UNIVERSITET AU Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU Infomøde for Sprog og Europæiske studier V. Studievejledningen.
Urafstemning OK15 En guide til at stemme.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Personlige erfaringer med exitarbejde – nye input og handlemuligheder Line Lerche Mørck & Camilla Sys.
Samfundsvidenskab /samfundsfag Introduktion i forbindelse med almen studieforberedelse.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 19. MARTS 2015 FORSKNINGSPOLITISK ÅRSMØDE PRODEKAN JES MADSEN AARHUS UNIVERSITET SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug >Forøg listeniveau- knappen i Topmenuen For at få.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Workshop: At arbejde med myter og holdninger blandt personale v/ projektmedarbejder Tine Gomard.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23RD OF MARCH 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 29. AUGUST 2015 TEOLOGI FOR LÆGFOLK LEKTOR ELSE KRAGELUND HOLT AARHUS UNIVERSITET ARTS AU DET GAMLE TESTAMENTE.
9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. APRIL 2016 SOGNEDAG ØSTER HORNUM PROFESSOR (MSO) ANDERS-CHRISTIAN JACOBSEN AARHUS UNIVERSITET ARTS.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 25. MAJ 2016 MADS VISTESEN, GYMNASIEKOORDINATOR MAJBRITT NIELSEN, PROJEKTLEDER AARHUS UNIVERSITET AU.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 31. AUGUST 2015 AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN PÅ DE SUNDHEDSVIDENSKABELIGE KANDIDATUDDANNELSER OPLÆG.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU STIPENDIESTRUKTUR - VERSION 2 LISE WOGENSEN BACH, PRODEKAN TALENT, PH.D.-SKOLELEDER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ORGANISERINGEN AF AKUTMODTAGELSER OG RISIKO FOR DØD INDEN FOR 7 DAGE Anders Brøns.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light APRIL 2016 TROELS JØRGENSEN AARHUS UNIVERSITET AU PROMARK FOR SEKRETÆRER METTE VIGEN, AU ØKONOMI LARS.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 19. AUGUST 2014 AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTART - CAND.CUR STUDIEVEJLEDNINGEN PÅ BANEN.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ​ Velkommen til temamøde om ​ psykisk APV på AU 2016.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen 6 OCTOBER 2015 AARHUS BSS CAREER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 29. AUGUST 2016UDBUDSKONSULENT CASPER R. ULDBJERG AARHUS UNIVERSITET AU INDKØB VED AU.
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen SEPTEMBER 2015 ANNA BAGER-ELSBORG.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 21. OKTOBER 2015 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Vandmiljø og biodiversitet i ferskvand AU AARHUS UNIVERSITET NATURMØDE 27. MAJ 2016 MARTIN SØNDERGAARD … mest om søer.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Tilpas dit navn og titel ved at tilgå Diasmaster under Vis i topmenuen SPECIALESKRIVNING FOR CAND.MERC.JUR.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN TIL SCIENCE AND TECHNOLOGY.
Instruktioner Der findes 4 forskellige skabeloner i 6 forskellige farver: titel, punktopstilling, billede og citat. Derudover er der én skabelon hvis titelsiden.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 24. OKTOBER 2015 BJÖRN ANDRESEN AARHUS UNIVERSITET AU EPTSYS – ENERGY SYSTEM STABILITY (EN) ENERGI SYSTEM.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU LÆRERROLLER.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 22. AUGUST 2016 ALMEN DIDAKTISK GRUNDKURSUS ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU DIDAKTISKE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES AARHUS UNIVERSITET VEJLEDER, AC-FULDMÆGTIG16. AUGUST 2016 MARIE.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27. OKTOBER 2016INTERNATIONAL KOORDINATOR ANNA KRONBORG BELL AARHUS UNIVERSITET AU UDVEKSLING I UDLANDET.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light PROFESSOR JENS BLOM-HANSEN AARHUS UNIVERSITET SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT FOR STATSKUNDSKAB.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU BETYDNINGEN AF TIDLIG SÅNING PÅ KVÆLSTOFDYNAMIKKEN I VINTERHVEDE Ingrid K. Thomsen.
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Præsentationens transcript:

Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP. 2014

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light I er de bedste lærere for hinanden! Brug det! 1) Præsentation 2) Introduktion til akademisk proces og videnskabelige problemer 3) Idegenerering 4) Skriveøvelse 5) Individuel søgning om emne 6) PAUSE ( ) PLANEN FOR I DAG….. 2

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1) Speeddating 2) Oplæg om problemformuleringer 3) Pentagonmodellen 4) PAUSE ( ) 5) Individuel skrivning PLANEN FOR I DAG…. 3

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Hvem er jeg? Hvem er I? 1) PRÆSENTATION 4

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light - Generelt  Videnskaben udforsker virkeligheden  Efterstræber kumulativ viden  Systematik 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 5

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Særligt for samfundsvidenskaberne  Forskning, der beskæftiger sig med at beskrive, forstå og forklare samfundsmæssige forhold,  forstået meget bredt som interaktion mellem mennesker fra individer, over grupper til store samfund  Vi er en del af det, vi studerer 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 6

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Eksempel på beskrivelse: Mulige forklaringer? 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 7

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light  Teori:  = briller til at se på virkeligheden  Siger os noget om, hvad vi kan forvente  Empiri:  Udsat for systematisk analyse  Hjælper os til at sige noget om, om vores teori er rigtig 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 8

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Eksempel: 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 9

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light - Ideark - 2 og 2: præsenter ideer for hinanden - Udvælg en ide hver, som I vil gå videre med 3) IDEGENERERING 10

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light - Non-stopskrivning - Skriv hele tiden, uden pauser - Gentag sætning, hvis man går i stå - Tekst skal IKKE læses af andre (i dette format) 4) SKRIVEØVELSE 11

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 5) INDIVIDUEL SØGNING OM EMNE 12

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 6) SPEED-DATING  Formål: Videreudvikle ide ved selv at formulere og få inputs fra andre  3 minutter til hver  Bliv klogere – lær af hinanden 13

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 7) PROBLEMFORMULERINGER  Hvad er en god problemformulering: Stiller spørgsmål, der ikke kan besvares med ja/nej Er relevant for ‘forskningen’ og for samfundet Herefter: arbejde med grundlæggende begreber. 14

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 7) PROBLEMFORMULERINGER  Eksempel: › Hvilken betydning har politiske holdninger for stemmeadfærd? › Hvilken betydning har uddannelse for lønforskelle mellem mænd og kvinder? › Hvordan ændrede kvinders indtræden på arbejdsmarkedet på opfattelsen af kvinderollen? Eller : › Hvordan ændrede opfattelsen af kvinderollen sig efter kvinders indtræden på arbejdsmarkedet? 15

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 8) PENTAGONMODELLEN 16

3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU En videnskabsmand er en mand, der ved noget om noget, som resten af verden er uvidende om, og er uvidende om det, som hele verden ved. ALBERT EINSTEIN 17

AARHUS UNIVERSITET AU 18