Glud og Marstrand a/s, Hedensted.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Portfolioeksamen Studieområde 2
Advertisements

3-timers møder på Regionshospitalet Randers
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Introduktion til FU RØDT modul Lektion 1. Generelt • Introduktionen til fjernundervisning er det obligatoriske modul som skal gennemføres inden du påbegynder.
Introduktion til FU RØDT modul Lektion 1.  Introduktionen til fjernundervisning er det obligatoriske modul som skal gennemføres inden du påbegynder et.
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Hvad er skrivOpgave.dk ?. •Guide til informationssøgning •Hjælp her og nu på nettet •Specielt rettet mod de unge •Relevant linksamling •Instruktive eksempler.
Kulturlinje.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kommunikation i projekter
Step 6: Evaluering og læring
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Rum og relationer i multifunktionsrum
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Fakta om unge Alle skal have en uddannelse 96% starter
Forskningsperspektiver på læremidler
Tema 3: Web-crawler Udvikle Web-crawler, som tager en URI som input og besøger samtlige sider på siten som URI’en peger på. Fx –
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
Bilag 10, Masterprojekt MIL 2010 Absalon som medie i undervisningen på TPU – Hvordan? Udarbejdet af Jørn Piplies Døi. Studienummer Onlineperioden.
Bygherreforeningens ideer til en indsats mod svigt, fejl og mangler Henrik L. Bang, civ.ing., MSc, PhD Sekretariatsleder, Bygherreforeningen
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Digital skriftlig- og mundtlighed
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Studie rapport opbygning
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Projektleder Gert Melchiorsen, medlem af "Troikaen" Ambassadøruddannelsen Funktionsnedsættelser: Funktionsnedsættelser: –Uoplagthed –Søvnløshed –Døsighed.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Mundtlig matematik eksamen
EKSAMEN OG PRØVER.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
”Blog som læringsplatform”
FVU årsmøde 2015 – hvad virker Erik Markvad 3F Regionskonsulent Arbejdsmarkedet og uddannelse Hvem er jeg Vores udfordring Gode eksempler LKV Hvad rykker.
Klinisk forskningstræning for læger i hoveduddannelse i Kirurgi og Plastikkirurgi (og andre interesserede specialer) Evaluering og Udtalelser Kursuskoordinator.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
PORTFOLIO. Kvalitativ undersøgelse af adfærden omkring belysningen i detailhandlen i Danmark Adfærdsøkonomisk analyse af adfærden – vi brugte bl.a. BIT’s.
Straksaktivering i Hillerød Kommune Disposition Baggrund og formål med straksaktiveringen Målgruppe og organisering Indhold Justeringer.
Dansk Hg 2X. Velkommen  Hvem er jeg?  Hvem er I?  Hvad skal vi lave?  Hvordan?  Hvornår har vi fri?
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Årskursus i Hjertemotion
Masterplan for Uddannelse og Job
Præsentation af vores virksomhed
-en model til at styre idéudvikling
Kom og stem og gør en forskel din stemme kan være afgørende
Velkommen.
Webinar om evaluering af elevudbytte
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
forretnings-modeller
- Projekt om sygehusportører
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Glud og Marstrand a/s, Hedensted. Projekt Samspil Glud og Marstrand a/s, Hedensted.

Samspil med Glud og Marstrand : 1) Opgave 1: Rapport 2) Opgave 2: Idé, design, materialekendskab og afsætningsmuligheder: ”Hvilken blikemballage har du aldrig set på markedet?” 3) Opgaver vedr. produktionen. Matematikopgaver og praktiske opgaver. 3) Evt. besøg af projektledere fra G og M. 4) Virksomhedsbesøget. 5) Evaluering af forløbet.

Rapport Kend Glud og Marstrand. Opgave 1 Rapport Kend Glud og Marstrand.

Skal kunne give en udenforstående indsigt i virksomheden. Rapport Skal kunne give en udenforstående indsigt i virksomheden. Brug nettet, evt. kontakt til tidl. eller nuv. ansatte eller andre kilder. Udførelsen og afleveringen må gerne foregå med de nye medier og kommunikations-metoder. Videresendes gennem underviseren til G&Ms kontaktperson, der gennemser og kommenterer rapporten.

Ide, design, materiale og afsætningsmuligheder: Opgave 2 Ide, design, materiale og afsætningsmuligheder: Hvilken blikemballage har du aldrig set på markedet?

Idé, design og afsætning: 1. Tegn og beskriv et forslag til en emballage, der kunne være interessant for markedet. 2. Skal kunne præsenteres for en tænkt, potentiel kunde. 3. Overvejelser: Muligheder for afsætning: Hvem henvender emballagen sig til? Hvilken type virksomhed vil være interesseret? Hvad vil du/I gøre for at få solgt produktet?

Prototypen: Lav en prototype af pap, træ eller andet materiale. Denne prototype skal danne udgangspunkt for den endelige produkt. Prototypen skal godkendes af underviseren inden du/I går videre til næste trin:

Materialekendskab og fremstilling af det endelige produkt: Find ud af hvordan blikket reagerer og er at arbejde med. Lav nogle småting i blik. Gå i gang med at fremstille det endelige produkt i blik. Start med optegning med en permanent tusch. Husk sikkerhedsforanstaltninger!

Præsentation og fremlæggelse: 1. Fremlæg dit/jeres produkt for klassen. Hvordan der fremlægges er op til dig/Jer. Brug gerne de nye teknologier til præsentationen, der skal have karakter af en reklame for produktet. 2. Præsentationen videreformidles til G&M gennem underviseren. Produktet og præsentationen vil blive bedømt og kommenteret.

Idé, design og afsætning: 1. Tegn og beskriv et forslag til en emballage, der kunne være interessant for markedet. 2. Skal kunne præsenteres for en tænkt, potentiel kunde. 3. Overvejelser: Muligheder for afsætning: Hvem henvender emballagen sig til? Hvilken type virksomhed vil være interesseret? Hvad vil du/I gøre for at få solgt produktet?

Matematiske og praktiske opgaver.

Så er det bare i gang! God fornøjelse!