Gruppe 1: Sara Lasse Martin Eiberg Nikolaj Bangsted Lem Martin Kaare Asger Simon Rønn Christian Østergård Kasper Tange
”EN VIRKSOMHEDS ØGEDE ANSVARLIGHED ER ET UDTRYK FOR ET MARKEDSTFØRINGS ASPEKT OG DERAF ØKONOMISK GEVINST” Hypotese:
Arbejdsspørgsmål: Belys med udgangspunkt i en given sag de vilkår virksomheder er underlagt i en verden med politisk forbrug og hvilke handlemuligheder de dermed har. Redegør for fortilfælde på socialt ansvarlige virksomheder og deres strategier. Redegør kort for spillereglerne i en verden med politisk forbrug.
Arbejdsspørgsmål: Virksomheder lader til at anlægge sig en etisk profil. Er det for deres blå øjnes skyld eller det for tække forbrugeren. Anfægter dette den neoklassiske teori om, at virksomheder kun gør det for at skabe profitmaksimering? Er virksomheden så i virkeligheden et udtryk for ”The Ecomic-” eller ”The Social-Man” teorien?
Arbejdsspørgsmål: Er virksomheden bestemmende for et etisk politisk marked. Danner virksomhedernes ændrede profil præcedens for andre virksomheder?
Arbejdsspørgsmål: Hvilke konsekvenser har de valg virksomheden træffer? Hvilke konsekvenser har der vores i casen?
Vores Gruppe