KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013
KBC og KBCM lever i dag meget adskilt efter klubberne blev delt for omkring 20 år side. De to klubbers bestyrelser mødtes i efteråret for at drøfte mulighederne for tættere samarbejde med det formål at gavne og vokse cykelmiljøet i Kolding, herunder især ungdomsarbejdet. Generalforsamlinger i de to klubber har godkendt grundlaget og vedtægterne for den ”nye” ”gamle” klub Baggrund
Klubben skal være et fælles hjemsted for alle over 10 år med interesser for cykelsport Klubben skal indeholde fire ligeværdige discipliner styret af hvert sit udvalg: Børne & ungdom op til 23 år, Landevej, MTB og Cross Veteraner (i daglig tale kaldet Onsdagsklubben). Disciplinerne og udvalgene er ligeværdige på alle måder, dvs. såvel inden for fokus, økonomi som ressourceallokering. Slutmål
Ved sammenlægningen skal KBC og KBCM indgå på lige niveau. Det vil sige med samme værdi af ”bogførte aktiver”. KBC har ved sammenlægning en betydelig større kassebeholdning. Til overskuddet i forhold til KBCM oprettes en særskilt konto til styring af disse midler. (Christian) Økonomi ved sammenlægning
Fordelingsnøgle ny KBC Status pr Alle tal er foreløbige tal Før sammenlægningKBCMKBC Kassebeholdning kr kr Tøj kr kr Diverse materiel kr Udestående kontingent kr I alt kr kr Ved sammenlægning KBCM KBCNyt KBC Kassebeholdning kr kr kr Tøj kr kr kr Diverse materiel kr Udestående kontingent kr I alt kr kr kr Særskilt konto oprettes af resterende KCB kassebeholdning kr
Driftsoverskud fra kontingenter fordeles mellem udvalgene efter en fordelingsnøgle relativt per medlem. Kontingentet foreslås til 250,- kr. per år. Ca. 170,- kr vil gå til fællesudgifter. Fordelingsnøglen har rod i hvilke udvalg, og dermed hvilke cykelsportsaktiviteter, medlemmerne dyrker. Hvert medlem skal angive hvilket disciplinudvalg hans/hendes bidrag skal gå til, og dermed hvilken disciplin medlemmet deltager i. Der er mulighed for at vælge to disciplinudvalg/aktiviteter pr. medlem, hvorved bidraget fordeles med 50% til hver disciplin/udvalg. Økonomi ved drift
Fremtidige indtægter fra sponsorer fordeles med 100% til Børne & Ungdoms udvalget. Det skal tilstræbes at pengene til børn og unge fordeles efter antallet af medlemmer i de forskellige aldersklasser. I starten skal pengene til børn og unge bruges til at skabe en tilgang af børn og unge. Fremtidige indtægter fra frivilligt arbejde fordeles til det udvalg som udfører det frivillige arbejde. Sponsor- og arbejdsindtægter
Klubben ledes af en Bestyrelse på 7 medlemmer, der består af: Formand, Kasserer et medlem fra hvert område: Børn og Unge, Landevej, MTB/Cross, Veteran og Tøj/Materialer/Lokaler. Bestyrelsesmedlemmet fra hvert disciplinudvalg leder samtidig det pågældende udvalg. Udover de valgte disciplinudvalg, oprettes arbejdsudvalg efter behov. Bestyrelse
KBC General- forsamling Formand Kasserer Børn & Unge Udvalgs- medlemmer Landevej Udvalgs- medlemmer MTB/Cross Udvalgs- medlemmer Veteraner Udvalgs- medlemmer Materialer Udvalgs- medlemmer
Der køres i fælles tøj og der er fælles tøjindkøb og tøjhåndtering. Den enkelte rytter betaler selv eget tøj til klubbens indkøbspris. Tøj ”forældes” ikke og gammelt tøj bruges op uanset KBC eller KBCM logo. Det vil sige medlemmerne må frit køre i det tøj de har købt så længe de ønsker, også selvom der er uaktuelle sponsorreklamer på tøjet. Dog henstilles det til alle medlemmer at køre i klubbens aktuelle klubtøj af hensyn til klubbens sponsorer. Denne henstilling gælder alle klubbens trænings aktiviteter. Klubtøj
Ingen revolution og ingen ændringer fra i morgen. Fortsætter foreløbigt som hidtil. Regnskaberne revideres og afsluttes pr og de to klubber fusionerer formelt. Klubberne om-registreres i DCU, bank og myndigheder Udvalg for de 4 discipliner (B/U, Landevej, MTB/Cross og Veteraner) sammensættes. De næste skridt
Bestyrelsesmøde ca. 1. maj lægger planerne inden for de aftalte rammer. Ny fælles hjemmeside klar ca. 1. maj Bygger på det bedste fra de to eksisterende Tilmelding til disciplin Kontingenter harmoniseres. Tøjpriser harmoniseres. De næste skridt