Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Vise ord om arbejdslivet
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
Music: Nightengale Serenade
Temadag om undervisningsmiljø
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Trivselsgrupper for forældre
”Fatter vi Guds hjerte for de fattige”? Guds glæde gennem generøsitet.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Dias 1 – kostkompasset udfoldet for rådet om fysisk aktivitet
Brugerundersøgelse af Nov 2012 (uddrag) Nov 2012 (uddrag)
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
Tilfredshedsundersøgelse
Lektor, ph.d. Jette Kofoed
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
3. Klasses troldetræ Her i troldetræet bor larmetrold, sjusketrold, rodetrold, glemmetrold og tavse trold. Nogle gange bor de også inden i os og tager.
”Nå, hvordan gik det så lige i det virtuelle rum i dag
Mobbe- og trivselsundersøgelse
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Relationer – Omgangstone
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Inklusionskoordinator for Indre By og Østerbro Karen Ruth Hansen holdt i 2013 oplæg på Sommeruni om lykkelige frikvarterer. Det følgende er en forkortet.
Planlægning - TD.  Over 3 meterOffentlig zone  Ca. 1,2 – 3 meterSocial zone  Ca. 40 cm – 1,2 meterPersonlig zone  Mindre end 40.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Trivselsregler for Bispebjerg Skole 2006/07
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
Trivsel og værdier - i skoletasken
Børn og unges sociale liv online
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Disposition Præsentation af emne Mobning
… og hvordan vil DIRA gøre alt det?? DIRA hi[15] koncept Med en massiv satsning på hi[15] agter DIRA at opnå: -Flere udstillere blandt DIRAs medlemmer.
Historien om de gode venner.
Hvem, hvad, hvor om mobning
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
MIT NYE VUGGESTUELIV.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Børn og unges trivsel – hvad siger børnene? Uddrag fra panelundersøgelser Børnetopmøde i Guldborgsund Kommune Den 23. maj 2012.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Jeg bestemmer Medborgerskab – Tema 1. 2 Tema 1 – Dag 1 Medborgerskab 1. Jeg bestemmer 2. Vi bestemmer 3. Med i samfundet 4. Indflydelse De 4 temaer.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Klassesamtale om resiliens
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Begynd med at åbne
Trivsel og værdier - i skoletasken
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Trivsel og værdier - i skoletasken
Den Økologiske Produktionsskole
Præsentationens transcript:

Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole

Relation til lærerne Synes du de voksne er gode til at hjælpe dig, når du arbejder i klassen?

Relation til lærerne Synes du de voksne er gode til at hjælpe dig, når du er glad?

Relation til lærerne Synes du de voksne er gode til at hjælpe dig, når du er ked af det?

Elevensopfattelse af den ”mobbefri” skole. Har du mobbet?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Har du set nogen, der er blevet mobbet?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Er du levet mobbet?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Har du en voksen, du trygt kan henvende dig til på skolen?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Her dine lærere gjort noget særligt for at hjælpe, hvis der var mobning i klassen?

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Hvad er en god lærer? En der: Hjælper Er retfærdig Sød Snakker med en Trøster God til at gøre noget for klassen

Elevens opfattelse af den ”mobbefri” skole. Synes du det har været sjovt at svare på spørgsmålene?

Er der steder på skolen, hvor der er for koldt?

Er der steder på skolen, hvor der lugter grimt?

Er der steder på skolen, hvor der er beskidt?

Kan du se, hvad der står på tavlen?

Er der meget larm i timerne?

Er klasselokalet pænt og hyggeligt?

Er du med til at bestemme, hvordan klasseværelset ser ud?

Hvordan er din stol at sidde på?

Hvordan er dit bord at sidde ved?

Hvad kan du bedst lide at lave i frikvartererne?

Her I en god skolegård/legeplads?

Er du glad for at gå i skole?

Har du venner i klassen?

Er du med til at lege i frikvartererne?

Er der nogen i klassen, der driller dig, så du bliver ked af det?