Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen
Dagsorden – 12.00Introduktion Inspiration Interessenter, mågrupper og modtagergrupper – 12.30Frokost – 16.00Kommunikationsstrategi Ved…
Lotte Hansen Direktør GCI Mannov, PA – Public Affairs Erhvervsredaktør Politikken Jersild og Spin Strategisk -politisk presserådgiver i kommunikationsfirmaet Advice Pressechef Forbrugerrådet Pressesekretær Økonomi- og Erhvervsministeriet Pressesekretær By- og Boligministeriet
Kommunikationsnetværket
…..i 2010 ?
Synlighed og udvikling Foreningspris - vind kr. - profiler din forening - inspirer andre foreninger - senest 21. oktober - duf.dk/foreningspris
Synlighed og udvikling Foreningspris
KV kommuner unge Primært årige 1,9 mio. kr. Synlighed og udvikling Prøvevalg
KV kommuner unge 1,9 mio. kr.
KV 2009 Prøvevalgskoncept Konceptstyring af kommunernes planlægning af prøvevalg ift.: (1) inddragelse af DUFs medlemsorganisationer og de lokale uddannelsessteder, (2) sikringen af autencitet og ikke mindst (3) sikringen af en høj valgdeltagelse, Koncept for prøvevalget er tilsendt alle interesserede kommuner. Se Konceptpapiret på
Synlighed og udvikling Historier via DUF
Interessenter, målgrupper og modtagergrupper - forberedelse til kommunikationsstrategi
Kommunikationsstrategi - alt kommunikerer - alt har en modtager - al kommunikation er relationer
Kommunikationsstrategi Opgave den næste time 1. identificer din organisations interessenter 2. identificer din organisations modtagergrupper 3. identificer din organisations målgrupper
Kommunikationsstrategi 1. identificer din organisations interessenter Metode: tænk i kategorier som medlemmer, markedet, staten, politiske system, civilsamfundet, forskning/uddannelse, internationalt osv.
Kommunikationsstrategi InteressenterKategoriFjern/tætMålgruppeModtager
Kommunikationsstrategi
Modtagergruppe og målgrupper