Invitation til forældremøde i FFI U11 afdelingen torsdag den 7 marts kl. 18 på fodboldvej FFI inviterer hermed alle forældre i U11 afdelingen til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fantastisk Fodboldstart Børnetrænerfodboldseminar 2011
Advertisements

Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Limone Cup 2013 Praktiske oplysninger Vi gi´r dig oplevelser med og uden bold Det er med stor.
Forældremøde i svømmeskolen Hørsholm Svømmeforening
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Afslutninger er et forsømt område i dansk fodbold!!!!!
Velkommen Børnefodbold Store Trænertræf Vejen 2012.
Ffi U17-afdelingen: Sæson-optakt FORÅR Vigtige værdier i U17: U17-afdelingen i Ffi vil have fokus på følgende: 1. prioritet: *Socialt sammenhold.
Periodisering Instruktørsamling.
Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden!
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Træningstilbud i Vedbæk Tennisklub Vi håber at kunne byde dig velkommen til vores klub, og at du/I vil benytte et af vores mange træningstilbud Motionisttræning.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Velkommen til informationsmøde vedr. MTB Randers
Forældremøde august 2009  Efterårssæson 2009  Træning  U13-hjælp  Cafeteria-vagt  Hjemmeside  Forældrebud  Evt?/Spørgsmål??
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Agenda Turneringsholdene Træningen Andet Varighed ca. 45 minutter
Det forpligtende fællesskab. Vester Skerninge •Landsby med indbyggere beliggende midt imellem Svendborg og Faaborg på Sydfyn •11 idrætsforeninger.
Spillermøde 11. April Agenda Træning / Practice Kamp program 2011 / Games Udvælgelse til kampe / Game selection Organisation / Ansvarsfordeling.
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Forældremøde Årgang /3-09  Oversigt over trænere/ledere forår 2009  Generelle informationer om træning og kampe  Forårssæson 2009 – Kampe og.
Forældremøde for U maj 2012 Dagsorden • Formålet med Play & Stay konceptet • Turneringsformater for u10 og u8 • Mål med træningen – selvtræning •
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Veninde aften Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC´s U/11 piger inviterer til veninde.
A-licens og A+ - HB Køges fremtid formes her
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Team VAB ”opstartsmøde” Søndag den 1. Februar 2009.
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
TPI U /2015.
Digitaliseringsstyrelsen
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Forældremøde 8. kl. UEA-undervisning
DBU B-licens krav til træneruddannelse
Thisted FC Ungdom. Vi vil gerne optimere vores forberedelser før sæsonstart. Vi vil gerne spille mod andre modstandere,end vi normalt spiller mod. Vi.
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Vildbjerg Cup 2008 Vi gi´r dig oplevelser med og uden bolden FC Horsens U9 - U10 – U11 og U12.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Mandag den 25. februar 2008 i Stadionrestauranten
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Principper for børne- og ungdomsfodbold i Kjellerup IF Februar 2016.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
BMS Herlev Klubmøde 22. oktober 2015: Sammen flytter vi klubben.
Træningselementer U5-U8 Kjellerup IF
Samarbejdsaftale Badminton
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
FÆLLESFORÆLDREMØDE 22. AUGUST :30-19:30
Vedbæk Tennisklub inviterer til Tennissportens Dag Lørdag den 29
Holdleder / Holdsport Valby Boldklub Ungdom.
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
BADMINTON Netværksmøde foråret
Vedbæk Tennisklub inviterer til Tennissportens Dag Lørdag den 05
5 gode argumenter for hvorfor det skal til din klub
Princip for kontaktforældre
Fra anledning til udvikling
Sammenfatning af SHK Fællesmøde
Junior golf i KGK – Golf skal være sjovt
Præsentationens transcript:

Invitation til forældremøde i FFI U11 afdelingen torsdag den 7 marts kl. 18 på fodboldvej FFI inviterer hermed alle forældre i U11 afdelingen til et orienteringsmøde omkring fodboldstrukturen for 2013 herunder ansvars- og opgavefordelingen samt retningslinier for ”forpligtende fællesskab vedrørende ungdomsfodbolden i FFI. Som mange andre klubber er FFI drevet af frivillige hænder for at få klubben til at fungere, men vi kan godt bruge mere hjælp i klubben, således vi kan skabe endnu bedre rammer og oplevelser for drengene, og dermed en klub, hvor der er et forpligtende fællesskab mellem klub, træner og forældre. NB: Mens forældrene er til møde vil drengene efter træning få serveret en sportsbolle menu og saftevand i cafeteriet. Vi forventer at mødet varer ca. 1½ time, og vi ser frem til at møde Jer og håber på stor opbakning til mødet. Vi har vedlagt information på efterfølgende sider, således I har mulighed for at læse mere om indholdet. Med sportslig hilsen og på gensyn den 7 marts Jens Tang Olesen, Fodboldudvalget Christian Kærsgaard, sportsudvalget U10-U12 mobil: 25 42 78 07 Agenda Kort præsentation af FFI ’s organisation og baggrund for den nye struktur Gennemgang af det forpligtende fællesskab med ansvars- og opgavefordeling i klubben Oprettelse af sportsudvalg og opgavefordeling Oprettelse af sponsorudvalg og opgavefordeling Afrunding, spørgsmål og det videre forløb

U6 – U9 U10 – U12 U13 – U15 Det forpligtende fællesskab Klubben Trænerne: Der ansættes/vælges en cheftræner pr. årgang – dette kan være forældre. Assisterende trænere findes blandt forældrene og blandt de ældre ungdomsspillere. Ansættelse af cheftrænere og assisterende trænere, som evner at forestå færdighedsudviklende træning. Gerne trænere med en relevant uddannelse (min DBU B-udd.) Cheftrænere og evt. assisterende trænere der evner at inddrage spillerne i planlægning og afvikling af relevant træning. Gerne trænere med en relevant udd. (på sigt DBU A-udd.) Metode: 1-2 gange ugentlig træning á 60- 75 min. Fortrinsvis stationstræning i form at fodboldlege, fodboldspil og enkle fodboldøvelser. 2 gange ugentlig træning á 75- 90 min. Fodboldspil og – øvelser, med gode muligheder for færdigheds- læring/-udvikling. (evt. stationstræning) 2-3 gange ugentlig træning á 75- 90 min. Differentieret og evt. niveaudelt træning. Spillerne involveres i planlægningen og ”lærer at træne”. Kampe: ALLE spillere skal have lige muligheder for at spille kampe og HAK (halvdelen af kampen) princippet anvendes. ALLE spillere skal have lige muligheder for at spille kampe og HAK princippet anvendes. I forbindelse med niveaudeling, sikres rotation for alle. ALLE spillere skal have lige muligheder for at spille kampe. Begyndende fokus på holdtaktisk læring – som tilpasses FfI`s officielle spillestil Klubben Ledelse: Klubbens sportschef /sportschefudvalg, har det overordnede ansvar for ansættelse/valg af trænere, sports- og sponsorudvalg, samt sørge for at hensigtsmæssig koordinering og servicering. Klubben opretter et forum (trænerråd), hvor alle klubbens trænere mødes et ”aftalt” antal gange Blandt forældrene (og spillerne fra U13-U15) vælges et sportsudvalg – der sammen med trænerne, planlægger de sociale og sportslige aktiviteter for de respektive årgange, samt udarbejder de overordnede retningslinjer. Sportsudvalget har ansvaret for de praktiske opgaver i forbindelse med afdelingens sociale og sportslige aktiviteter, samt udførelse af holdleder funktionerne ved kampene. Økonomi: De respektive hold/afdelinger vælger et sponsorudvalg, som sammen med klubbens overordnede sponsorudvalg har til opgave at sikre det økonomiske fundament for holdene/afdelingerne.

Ansvar- og opgaveoversigt – FfI-fodbold 2013: Træningen Teknisk: Spillernes sikres mange boldberøringer under træningen. Driblinger Spark (vristspark) Finter og vendinger Indersideaflevering 1. berøringer Headning Halvliggende vristspark Afslutninger Taktisk: Spillet er træneren – gælder også ved kampe. Generelle retningslinjer vedr. forsvars-/erobrings- og opbygnings/afslutningsspillet. Kendskab til anvendelse af FfI´s spillestil generelt set. Lidt om standardsituationer Fysisk: Koordinations og motorisk træning – eks. Agility-baner Hurtige fødder og løbeskoling Let styrketræning (egen vægt) I øvrigt: Klubben ansætter en B & U konsulent, som har til opgave at yde supervision, instruktion og vejledning af de respektive trænere – dette ifølge aftale med klubbens sportschef/sportschefudvalg. Der udarbejdes/udleveres vejledende træningsplaner der er passende for de respektive årgange. Ansvar- og opgaveoversigt – FfI-fodbold 2013: FfI-bestyrelse: Administration: Fodbold – udvalget: Ansættelse og opgavebeskrivelse for inspektør og administrative personale. Fordeling af de 25 % sponsorindtjeninger i samarbejde med fodboldudvalget. FfI-Cafeterie: Klubhuset fodboldvej og ved Stadion Klubhuset: Indretning og åbning/aflåsning Hjemmeside og evt. Facebook: Materiale sendes til kontoret og hjemmesiden bliver opdateret. Administration - kontoret: I samarbejde med de respektive afdelinger: Kontingent opkrævning Faktura udskrivning Månedlig økonomisk opfølgning FfI- kampfordeler: Koordinering af trænings- og turneringskampe i samarbejde med trænerne og inspektøren. Styring af trænings-fordeling på kunstgræsbanen Ansættelse og opgavebeskrivelse for kampfordelerne. Godkendelse af budgetter og handlingsplanerne for de respektive afdelinger – indenfor de rammer som bestyrelsen bevilger. Samarbejdsaftaler med Sports- College og skolerne i Frederikshavn – skal godkendes af bestyrelsen. Forelægger ønsker og forslag for bestyrelsen.

De sportslige afdelinger: Sportschefudvalget: Ansættelse, udvikling og uddannelse af trænerne – evt. oprettelse/ansættelse B&U konsulentfunktionen. Udarbejdelse af retningslinjer for de sportslige afdelinger indenfor FfI – samt løbende opfølgning/support. Fordeling af trænings- og kamptider i samarbejde med kampfordeleren og inspektøren. Support ved oprettelse af sponsor- og sportsudvalg i afdelingerne – samt løbende opfølgninger/support. Forestår godkendelse af de respektive afdelingers handlingsplaner, samt dertil hørende budgetter. Sponsorudvalg: I samarbejde med FfI-bestyrelse (incl. Cup No. 1) at få tegnet FfI-klubsponsorrater. Vejlede og yde support omkring sponsortegning i de respektive FfI-fodbold afdelinger. Ansvarlig for effektiv koordinering af sponsorarbejdet imellem FfI-fodbold respektive afdelinger. I samarbejde med FfI-administration sørger for udarbejdelse af fakturaer, samt levering af aftalte FfI-ydelser. De sportslige afdelinger: Trænerne: Sportsudvalget: Sponsorudvalget: I samarbejde med sportsudvalget forestår udarbejdelse af de sportslige årsplaner og budgetter. Planlægning, organisering og gennemførelse af træningen. Udtagelse af holdene til kamp - dette ifølge FfI-retningslinjerne. Ledelse af holdene under kampene Inddrager forældrene i forbindelse med træning og kampe. Udarbejdelse af de sportslige årsplaner og budgetter, planlægning organisering og afvikling af de sociale og sportslige aktiviteter. Planlægning, organisering og gennemførelse af kørsel og holdlederfunktioner ved kampe. Udarbejdelse af adresselister (mobil og e-mail) over spillerne/forældrene. Afvikling af forældremøder Organisering af diverse klubopgaver såsom Cup No. 1 og Cafeterievagter mv. Tegning af sponsorater, der koordineres med FfI- sponsorudvalg. Planlægning, organisering og gennemførelse af andre indtægtsgivende arrangementer. Bemærk: De enkelte afdelinger har muligheder for at ændre og fordele ovenstående opgaver som de finder bedst.