BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Kollegavejledning i teori
Blogs i undervisningen mellemtrin
Danmark 3.0.
Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Alle børn skal være del af fællesskabet
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Brug af tablets på Højdevangens skole Skoletjenesten 5 marts 2013.
På vej mod det pædagogiske udviklingscenter Bjerringbro Jørgen Schirmer Nielsen På vej mod det pædagogiske udviklingscenter.
Digitalisering og medialisering
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Lærerprofessionen.
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Fremtidens skole Gruppe 5.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Anslag: ”Søgehistorier”.
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Mediepædagogik og didaktik
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
IT i undervisningen.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Ny PLC kultur med vejledning
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
Lærermiddelkultur(er)?
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Lærerprofessionen.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Matematik på HF. Klassens i-bog Tidsplan Projektet er opdelt i 3 perioder. Skoleåret 2013/2014. Afprøvning af forløb til i-bogen, undersøgelse af værktøjer.
MEDIEPÆDAGOGISK VEJLEDNING. Kollegavejledning i Frederiksberg kommune – Efter år 1: Barrierer: kan… ingen vejlederkultur og for meget brandslukning.
Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler Læremiddel.dk – Nationalt videncenter for læremidler.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
SkoleIntra og faghæfte 48
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Faghæfte 48 og historie. Foredrag ved Jørgen Mogensen
Gruppevejledning på tæt hold
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
læse- skrivevanskeligheder
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Præsentationens transcript:

BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde at leve og tænke på...”

● Den 1 marts kan elever og lærere med uni- login komme på skolens trådløse netværk med egne enheder. ● Det er læreren/skolen der bestemmer om udstyret kan bruges. Snart BYOD 2

Hvordan kommer man på nettet BYOD? ● Der er frivilligt (absolut) ● Eleverne skal opdrages i at man gør ikke alt bare fordi det er min fars/egen (lederen inddrages). ● Når der ikke er mere strøm? ● Undervisning i skyen – læremidler, hvor gemmer jeg og printer ● Den der ikke har nogen pc Hvad skal jeg huske? 3

Rammen for brugen 4 ● Hvad er hensigtsmæssige i vores klasse når vi har computere, tablets og mobiltelefoner. ● Når man modtager beskeder fra underviseren? ● Når man arbejder i klassen? ● Faghæfte 48: 1. Informationssøgning og –indsamling 2. Analyse 3. Kommunikation, vidensdeling og samarbejde 4. Produktion og formidling ● Jura på nettet? Hvad må man og hvad må man ikke?

Hvad gør det enkelte team i at tilgodese udfordringen en nylæremiddelkultur med BYOD?  Inspiration – og mod på at udfordre almen didaktik.  Se potentialer … hos dine elever … og din undervisning … med it  Fokus på digitale læremidler og vurderingen – Hvad har vi?  Hjælp fra PLC og vejledere.... Mediepatruljer?  Faghæfte 48 og 47  Teamet som motoren og vidensdeling? Spids den digitale blyant … 5

Digitale læremidler SEMATISKE Bogen Historien Filmen Youtube Skoletube En animation DIDAKTISKE Taskebogen Fagportalen FUNKTIONELLE Web 2.0 Youtube Skoletube Pixton Prezi

Hvad har vi? 7

 Inklusionskultur i skolen  Udvidet forståelse af læsning og skrivning som kulturteknik – i et multimodalt kommunikerende samfund  Nye læringsmiljøer  Nye undervisnings- og læringsformer  Nye evaluerings-, test- og prøveformer  Sprogteknologisk udvikling - i hverdagen og i skolen Fremtidens udfordringer 8

Hvad er næste skridt? 9 - Hvad skal der gøres i klassen med indførsel af BYOD? - Hvad skal vi begynde at gøre i vore team – næste møde? - Hvor ofte skal teamet diskutere digitale læremidler og hvordan vidensdeler vi om dette? - Hvad er dine ønsker med hensyn til it og medier i undervisningen? Dine kollegaer og eleverne?