”Åbent praktikcenter i et virksomhedslignende miljø med fokus på samarbejde med lokale virksomheder og Social Enterprise” Ansøger Aarhus Tech Center for.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
NATUR OG MILJØ Teknik og Miljø Aarhus Kommune Skejby DET GODE GRØNNE BYRUM.
Advertisements

Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Vi skaber positiv forandring !
SV’s sociale øko-system
Praktikcentre – en nyskabelse i erhvervsuddannelsesloven
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
Iværksætter-rådgivning for nydanskere Nyvirk Iværksættercenter, Århus
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Uddannelse med perspektiv Fredericia Gymnasium Mandag den 7
Medindflydelse • Ligeværd • Arbejdsfællesskab • Frivillighed • Fokus på ressourcer ARK´en Satspuljemidler 2010 kr. afsat midler til etablering af Arbejdsrehabiliteringsklubber.
Skolepraktik temamøde med EL konsulent og LUU
Tværfaglig Skolepraktik i virksomhedslignende miljøer
Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt.
Etablering af virksomhedsklynger i bygge og anlægsbranchen.
Hvad kan jobcentrene tilbyde?
To temamøder: •Mange vil gerne tage elever men kan ikke overskue administration og beskæftigelsesforpligtigelsen •Mange vi gerne tage elever i perioder.
Kvalitet i Skolepraktik. 3 formål 1.Etablering af virksomhedsklynger 2.Et korps af praktikambassadører 3.Koordinerende praktikpladscenter Smed, industritekniker.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Arbejdet i foreningen Sindslidendes Vilkår siden 1999
Karen Hornbæk Svendsen
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
DM i SKILLS TILLYKKE til alle jer dygtige DM kandidater!! og VELKOMMEN til orienteringsmøde om DM i SKILLS – 26. januar 2013 Aarhus Kommune i.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Deltager: Uddannelser: Svendborg erhvervskole Tømrer, Murer, Maler og elektriker UC. Holstebro Lager og.
Udvikling og etablering af landsdækkende praktikpladscentre inden for detailhandel Samarbejde mellem Aarhus Købmandsskole, Tietgenskolen Odense, Selandia.
Udgangspunktet for pilotprojektet Færre gennemfører en ungdomsuddannelse Barriererne i uddannelsessystemet.
Virksomhedsskolemodellen 29. september 2014 UU Danmark Samarbejde: UU og Jobcentret – Om unge.
Praktikkobling Viden Djurs Deltagere: Viden Djurs og Rotary Målgruppe: Handels-, kontor- og detail elever fra handelsskoleafdelingen samt smedeuddannelsen.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
1 Motivation Elevgrundlag på SKT.K 110 GF elever – 80 HF elever -40 skolepraktikelever Aldersfordeling 60% af skolens elever har anden etnisk baggrund.
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
Fra ufaglært til faglært på rekordtid - Region Hovedstadens Uddannelseskonference d. 9. november 2012.
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
SOSU Grundforløb.
Projektgruppe: Kvalitetschef. Kommunikationsmedarbejder. Faglærere fra Karrosseri og Personvognsmekaniker. Brugergruppe: 5 elever på hovedforløb fra både.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
1. I NTEGRATIONSPLANS MØDE 2 B RANCHEPAKKEFORLØB Fokus på arbejdsmarkedet Hvor mange ledige jobs har vi Borgerne klar til den virkelige verden Alle kan.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Lokale uddannelsesudvalg Uddannelsesinstitutionens redskab i arbejdet med kvalitetssikring.
Strategisk kommunikationsmode, der kan fungere som isbryder og opvarmer overfor virksomhederne Udgangspunkt: En produktionsvirksomhed, der allerede har.
Overfladevand og natur Planlægning af opgaven? Morten Bondgaard, Miljø Jord-erfa midt 23. oktober 2013.
Multifagligt og selvstyrende Skolepraktik i Skive Teori & Praksis Selvstyrende grupper STS-HS BYG Netværksdannelse Foreløbige resultater.
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Etablering af skolepraktikvirksomhed. Deltagende skoler Teknisk Skole Silkeborg (projektansvarlig) – Vognmaler – Bygningsmaler – Personvognsmekaniker.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skolepraktik - Euc nordvest Projektet omhandler: Virksomhedsforlagt undervisning i brancherne / uddannelserne: Tømrer Ernæringsassistent Smed Industritekniker.
Pernille Christensen.  Hvordan oplever I dialogen med UU centrene?  Har I nogen gode erfaringer, I vil dele ud af?  Hvordan kunne I fremover sikre.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Historie Med lukningen af Lindøværftet i 2009, forsvandt et af Danmarks vigtigste uddannelsessteder for dygtige håndværkere. Det årlige indtag lå på
Den 3. februar 2011, Viborg ved /Annette Ernst Lauridsen, direktør AARHUS TECH og formand for National Dialogforum for Uddannelses- og Erhvervsvejledning.
Insert picture in this frame Grid Projekt Go-For-It Oktober Securitas, Morten Enghave.
Skolesport på Ellebækskolen Pernille Pedersen Hagstrøm – Pædagog – Ildsjæl – Gennemgående i skolesport fra 2010 Lotte Gilså – SFO leder – Ildsjæl – Gennemgående.
Velkommen til konference 2016 Lokale Uddannelsesudvalg Kl – 9.45 Velkomst, dagens program v/ Formand Kaj Andersen, 3F kl –10.20Virksomhederne.
Små fleksjob i Aarhus Jobcenter Aarhus. Fællesinformationsmøde: Struktur fra Nyfleks Virksomheds kontakt Kompetence afklaring Netværks café Samtale Jobsøgning.
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU som indgangen til det kommunale system - bekymringsmærker og kontaktvejlederfunktion.
Fællesskab med perspektiv. Et job for mandfolk Sjakkultur.
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Formandens beretning 2016 – i bakspejlet…
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Præsentation af UUL analyse
Evaluering af Sæt skub i egu!
Præsentationens transcript:

”Åbent praktikcenter i et virksomhedslignende miljø med fokus på samarbejde med lokale virksomheder og Social Enterprise” Ansøger Aarhus Tech Center for mad og gastronomi

Målgruppe og samarbejdspartnere Målgruppe  Skolepraktikelever indenfor gastronomuddannelsen  Instruktører tilknyttet skolepraktikken indenfor gastronomuddannelsen Samarbejdspartnere  Det lokale uddannelsesudvalg for køkken og restaurant  Århus Købmandsskole, Skolepraktik

Skolepraktik i et virksomhedslignende miljø  Etablering af skolepraktikken i et virksomhedslignende miljø  Udvikling og afprøvning af en model opbygget omkring folkekøkkenbegrebet, hvor Social Enterprise vil være et af de bærende elementer.  Udvikling og afprøvning af en model for Social Enterprise hvor eleverne samarbejder med nonprofitable organisationer, der arbejder med socialt marginaliserende grupper ud fra filantropiske mål.  Udvikling og afprøvning af en model, hvor skolepraktikeleverne i folkekøkkenet, i travle perioder i branchen, kan varetage sporadiske opgaver for virksomhederne i form af delproduktioner.

Skolepraktik i et virksomhedslignende miljø  Udvikling af en plan for opbygning af det samlede uddannelsesforløb for skolepraktikeleverne  Udvikling og afprøvning af en model for oprettelse af et fællesskab af virksomheder, der indgår i korterevarende praktikophold for skolepraktikeleverne.  Udvikling og gennemførsel af opkvalificerende forløb for instruktører i skolepraktikken  Udvikling og afprøvning af en model, hvor skolepraktikelever fra Århus Købmandsskole varetager administrative opgaver for folkekøkkenet.

Tak for jeres opmærksomhed