Reklamer Reklametyper.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Læringsstile og lektier
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Roskilde Tekniske Skole
Hvad gør livet så værdifuldt?
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Trykte reklamer og tv-reklamer
Blue Way Selling Salg er vejen frem Karsten Bach.
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Analyse af N.Kjær Bilcenter a/s
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
MUNDTLIG FREMSTILLING
Kommunikation.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus. Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
Engelbert H – og den sidste chance
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Livets Ord September 2009.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Spørgsmål og holdninger som ambassadørerne kan blive mødt med 1. Fra medarbejderne 2. Fra ledelse og personale- ansvarlige.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
En ganske from historie….
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Introduktion til mindfulness den 2. februar 2013.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Et videnskabeligt forsøg
Det gode værtskab i Kerteminde Erhvervsskolen Nordsjælland
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvad gør livet så værdifuldt
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Snak med din sidemand om dette et par min.
- et forsøg på en analyse
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Livets Ord Livets Ord Januar 2012 Januar 2012 Også i år fejres Den Økumeniske Bedeuge - også kaldet Bedeugen for Kristen Enhed. Den finder sted over.
Hvad vil DU gøre for, at der kommer
Kompetence Sikker Danisco bruger på deres hjemmeside et professionelt sprog der får hjemmesiden til at fremstå som en sikker hjemmeside.
Tv-reklame.
Magien bag en grøn Tuborg
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Hvordan spørger man anerkendende?
Den unge projektgeneration - om det lokale guld, deltagelsesstrategier og medborgerskab. KL’s kultur- og fritidskonference Kolding maj 2011 Flemming.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Læreren som læringsleder
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Ethos analyse af Camilla, Thor, Peter og Jens. Analyse af troværdighed Kompetence Sikker Sproget indeholder få grammatiske fejl Ekstravagant sprogbrug.
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Hvad gør livet så værdifuldt
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
SUCCES MED SALG 1.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Præsentationens transcript:

Reklamer Reklametyper

Propaganda der forsøger at få dig til at købe noget! Hvad er reklame? Propaganda der forsøger at få dig til at købe noget!

Hovedtyper Ikke-kommercielt – forsøger ikke at sælge noget. Prøver at skabe holdninger, informere eller ændre på tingene. Kommercielt – forsøger at sælge ved at skabe opmærksomhed om et brand, vise produktet eller informere om produktet.

Ikke-kommercielle Informativ karakter (Sundhedsstyrelsen og Rådet For Større Færdselssikkerhed) Holdningsskabende karakter (Greenpeace, Verdens Naturfond og de politiske partier) Medmenneskelig karakter (Folkekirkens Nødhjælp og Røde Kors)

Informativ Informerende – nu skal du lære noget! Fortæller os noget vi (måske) ikke vidste. Behøver ikke have meget tekst, bare budskabet er klart!

Holdningsskabende Søger at skabe en holdning hos os. Prøv at se her, er det ikke for dårligt?

Medmenneskelig Prøver at fange vores interesse via følelser. Vi føler med de mennesker vi ser, vil hjælpe dem.

Kommercielle Mærkevarereklamen. (ex. Seiko, Bang & Olufsen eller Kosta Boda). Den imageskabende reklame. (Coca Cola) Forvandlingsreklamen. (”Tænk hvis du vandt i lotto!) Positioneringsreklamen. (Rengøringsmidler) Produktreklamen. (Vaskepulver, biler)

Mærkevarereklamen Produktets kvalitet er ligegyldig – det handler om mærket. Mærket i sig selv er produktets kvalitet. Bruges af kendte, store (især tøj-)mærker: Chanel, Versace, D&G osv.

Imageskabende reklame Hvis du bruger dette produkt bliver du mere populær, sejere og får et bedre liv. Bruges meget af Coca Cola og Axe. Prøv at se hvad der sker når man bruger dette produkt!

Forvandlingsreklamen Hvis du bruger dette produkt bliver du sådan her! Tænk hvor meget bedre dit liv bliver med dette produkt! Se bare her! Ofte et humoristisk indslag – men ikke altid.

Positioneringsreklamen Viser hvordan en virksomhed er anderledes end konkurrenterne. Fokus på virksomheden. Emner: Miljøbevidsthed, humor, kvalitet, medmenneskelighed, moderne osv.

Produktreklame Fremhæver produktets egenskaber. Dette produkt er fantastisk fordi: Det er billigt, holder tøjet hvidt, er god kvalitet osv. Er ofte informerende, fortæller hvorfor produktet er godt.