AT 2012 Katastrofen. Krig og terror (re+sa) Terror og kriser (ALLE KLASSER HAR HAFT OM ISLAM) – 11.september – Islam og terror – Muhammedkrisen Folkemord.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer

Advertisements

Studentereksamen i AT -2012
Husk at lukke døren efter dig!
Veje og afveje i Mit forskningsprojekt: Kampen om den kolde krig
Religioner i Jerusalem
Projekt Rwanda - baggrund •Folkemordet i Rwanda i 1994 kostede ca. en million mennesker livet over en periode på kun 100 dage. •Den overlevende del af.
For at beskæftige sig med emnet, katastrofen i historiefaget
AFGHANISTAN Et land fuld af konflikter af Louise, Stine og Thilde.
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Kulturmøder Islam – Kristendom
Livets Ord Livets Ord December 2011 December 2011.
New World Order.
Studentereksamen i AT At være på – muligheder og problemer.
Databasetyper •Niveau 3 for MVU. Hvorfor? •”Hvis man vil have adgang til nyeste kilder om hvad som helst, så må man lære sig at bruge andre ressourcer.
Religion og Oldtidskundskab
Rigtige helte Charles Joseph Coward Rescuer of auschwitz
Area-konvent 2013 ”FRED I VORE HJERTER” af DG Mona Østergaard Klit.
Tradition og Fornyelse
NGG-INFO 1.
Irak.
Frihandel eller protektionisme Peter Thagesen 08.dec. 08 Frihandel eller protektionisme - USA’s handelspolitik før, nu og fremover Peter Thagesen Afsætningspolitisk.
5. Mos 6:4-9 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én. Derfor skal du elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele din.
At vente på Guds time.
Hvorfor er Bibelen troværdig? 66 bøger Ca. 40 forskellige forfattere Ca år Guds ord!
Jeopardy! Du stiller spørgsmålet, Læreren har svaret (som altid ;-)
Jørgen Haagen & John Andersson UCSJ
Katastrofen – årsager og konsekvenser
AT stx 2012: Katastrofen – årsager og konsekvenser
Matematik i 4 klasse.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Danmark i en globaliseret verden
Forsager vi hykleriet og al dets væsen?. Tag jer i agt for de skriftkloge, som gerne vil gå omkring i lange gevandter og lade sig hilse på torvet og sidde.
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
På meningsjagt i meningsløsheden! Med Viktor Frankl som tour-guide
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
Konflikten i congo.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Gymnasiet (Stx)
AT-årsprøve 2.g.
Krig og Terror Gruppe 4.
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Realisternes territorium – magt og konflikter. Kapitel 3.
Søren Kierkegaard 2. Eksistentialisme.
Semantiske roller Roller (ifølge Yule 2001, 117):
Erfaringer fra næsten 2 år med 2.w, NAG
Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Ole rømer er født i aarhus d. 25 september 1644 og døde d. 19 september 1710 og blev 65 år.
Ole rømer er født i aarhus d. 25 september 1644 og døde d. 19 september 1710 og blev 65 år.
Ole rømer er født i aarhus d. 25 september 1644 og døde d. 19 september 1710 og blev 65 år.
Galileo Galilei Fysiker..
Ole rømer er født i aarhus d. 25 september 1644 og døde d. 19 september 1710 og blev 65 år.
Tidslinje Charles Darwin.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Fordybelse i et projekt
højkommissariatet for flygtning (UNHCR)
Vi ved godt ingeniører ikke praler – men vil du ikke nok gøre en undtagelse? Engineer the future har med succes skabt en række portrætter af unge ingeniører.
FORDYBELSESDAG - RELIGION
ISLAM Ritualer i Islam.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
PROBLEMFORMULERING | SYNOPSIS | METODEAFSNIT
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
Den religiøse dimension
Præsentationens transcript:

AT 2012 Katastrofen

Krig og terror (re+sa) Terror og kriser (ALLE KLASSER HAR HAFT OM ISLAM) – 11.september – Islam og terror – Muhammedkrisen Folkemord (DE FLESTE KLASSER HAR HAFT OM ETIK) – Etik; religionerne om krig – Menneskerettigheder Fra infomedia (ét ud af 346 hits): ”Flere af eksperterne kalder krisen "den værste siden Anden Verdenskrig", eller en "katastrofe", fordi Danmark mange steder nu opfattes som et intolerant land, der uden skrubler kan genere og fornærme andre landes befolkninger og deres værdier.” (Ritzaus Bureau ) FOR BEGGE EMNER GÆLDER: DER ER MASSER AF LITTERATUR OM SAGEN

Selvmordssekter (re+sa) People’s Tempel (900 døde, 1978) Branch Davidian (99 døde, april 1993) Soltemplets Orden (53 døde, okt. 1994) Aum Shinrikyo (12 døde/6000 syge, 1995) Heaven’s gate (39 døde, påske 1997) Waco, Texas 1993) Jonestowm, Gyuana, 1978) Californien 1997 Link på religion.dk: 7 morderiske dommedagsreligioner Uddrag fra wikipedia: “The incident in Guyana ranks among the largest mass suicides in history, and was the single greatest loss of American civilian life in a non-natural disaster until the events of September 11, 2001”. FOR DETTE EMNE GÆLDER: DET KRÆVER MEGET TEORI, SOM ELEVERNE IKKE KENDER I FORVEJEN; OG DET KAN VÆRE SVÆRT AT FINDE FAGLIG (GOD) LITTERATUR:

Dommedag (bi/fy/ng+re) Religiøse dommedagsforestillinger – Biblen (Johannes Åbenbaring; profetskrifterne) – Koranen om dommedag Biologien/ naturgeografi – Klimakatastrofe Fysikkens dommedagsforestillinger – Asteroiden kommer – Solen brænder Fra ressourcerummet: KRONIK: Hvilke metoder kan vi gribe til for at redde vores planet fra undergang den dag, Solen brænder ud? Et bud er en gravitational slynge, skriver kronikøren fra Aarhus Universitet. FOR DISSE EMNER GÆLDER: DER ER MASSER AF LITTERATUR OM SAGEN; ALLE KLASSER KENDER TIL ISLAM OG KRISTENDOM

Diverse Katastrofen styrker nationalismen (sa+re) – Civilreligiøse ritualer: at mindes de faldne soldater, fx Israel og Masada – [GOD LITTERATUR, MEN FÅ ELEVER KENDER BEGREBET?] Miljøkatastrofen (ng+re) – Debatten om ansvar – menneskets rolle på jorden ifølge religionerne – [FINE LINKS I RESSOURCERUMMET] Naturkatastrofer og krisehjælp (ng/sa+re) – Debatten om at hjælpe: kristen næstekærlighed, etik og udenrigspolitik (?) Titanic (fy+re) – Religiøse reaktioner på forliset – [BLIVER SVÆRT AT FINDE KILDER TIL] En dansk perspektivering: (Harboøre-ulykken 1893) “En del af dem, som ligger i disse kister, havde ikke noget liv i Jesus” [Carl Moe, fra begravelsesprædikenen] Link (1 m 36 s) titanic as religious film