Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Open street maps på GPSén Gå ind på Siden er lang tid om at loade, så hav tålmodighed.
NemID har en offentlig digital signatur
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Roller og rettigheder I Administrationsportalen
Muligheder for avanceret modtagelse i Digital Post for virksomheder
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Rigtige mænd tager ikke backup - de græder!
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
NemID = den nye digitale signatur
Postkasser Sådan sendes post fra Digital Post Lars Sommer –
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Følge indhold Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Tast selv-service – opret fuldmagt
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
Digital Post til borgerne i vejen dertil
TDNet Overvågning af ny forskning via tidsskrifters indholdsfortegnelser.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Adgangsstyring og brugeradm.
Vejledning til sagsbehandling af anmodninger om læseadgang til tredjemand til Digital Post
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Løsninger og teknik
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
Sådan modtager myndigheden Digital Post som virksomhed
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Introduktion til Lync Windows Store-appen
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
 Nem ID Virk.dk Digital Post Bogholdere, revisorer og rådgivere for mindre virksomheder.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Trin-for-trin guide til s1 autorisation
”Sådan bruger du digital post”
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Foreningsguide koege.kultur.egon.dk/forening
Hold dit NemID for dig selv
Nye digitale løsninger
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Modul 07, Elektronisk post
Klassifikation & Organisation
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
Sikker adfærd er vigtig - Som sundhedspersonale arbejder vi med personoplysninger og oplysninger der skal behandles fortroligt, og dem skal vi passe godt.
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening

Hvorfor digital post? Det offentlige afskaffer papirbreve Billigere, lettere og hurtigere at kommunikere med det offentlige. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2011 Fra 1. november 2013: lovpligtigt for alle med CVR-nummer dvs. i princippet alle foreninger

Postkassen er gratis 3 medarbejdersignaturer er gratis Hvad koster Digital Post?

Hvad kan man med digital post? Kommunikere via en sikker forbindelse med det offentlige Samle al post mellem det offentlige og foreningen i samme postkasse Opbevare og sortere foreningens digitale post i digitale mapper Angive en adresse og få besked, når der er ny post i postkassen Skrive til det offentlige og modtage digitalt svar

Sikkerheden er høj – med krav om brug af NemID medarbejdersignatur. Krypteret forbindelse giver garanti for, at uvedkommende ikke kan få adgang til de oplysninger, der bliver sendt.

Fordele Postkassen er knyttet til foreningens CVR-nummer Følger med selvom foreningen skifter adresse, , formand eller sekretær Posten gemmer sig ikke hjemme hos nogen

Hvem? Tredje part: advokat, revisor eller bogholder kan gives adgang til den digitale postkasse Brugerstyring Standard: alle skal kunne se alt Udvidet: Udvalgte kan se noget

Hvornår? I dag! Virksomheder, foreninger og organisationer kan gå i gang med at oprette en digital postkasse på virk.dk/postkasse i dag

Inden Postkassen kan oprettes: 1. Der skal bruges en NemID medarbejdersignatur. Den bestilles hos Nets DanID 2. Installationskode kommer med posten efter dage. Koden bruges til at installere signaturen på computeren 3. Log ind på virk.dk med NemID medarbejdersignatur og opret brugerprofil 4. Så er man klar til at oprette en digital postkasse på virk.dk

Opret Digital Postkasse på virk.dk

1. Gå ind på virk.dk 2. Klik på Opret digital postkasse 3. Log ind med din NemID medarbejdersignatur 4. Start oprettelse af digital postkasse. Klik på Start oprettelse. 5. Vælg standard eller udvidet funktionalitet. Sådan gør du:

6. Angiv om du er med i ledelsen eller om en fra ledelsen skal acceptere oprettelse af den digitale postkasse 7. Accepter vilkårene for oprettelse af en digital postkasse 8. Bekræft foreningens/virksomhedens navn 9. Indtast den adresse, hvor du vil modtage besked om post i virksomhedens digitale postkasse 10. Bekræft dine oplysninger og klik på godkend

Bemærk: Kun de der er tildelt adgang kan se, slette eller flytte foreningens digitale post. Den der opretter postkassen giver sig selv eller en anden adgang til posten. Har foreningen oprettet en digital postkasse, og ønsker du adgang til den, kan du anmode administratoren af postkassen om adgang: 1.Log på Virk.dk med den digitale medarbejdersignatur 2.Klik på ”Digital Postkasse” i højre side på forsiden af Virk.dk 3.Klik på ”Register ønske om adgang”

Brug guiden på virk.dk/postkasse – så er du godt hjulpet! Kontakt hotline på tlf.: Hverdage fra kl. 9 – 18 Klik ind på virk.dk/postkasse Sms til 1940 med teksten: bib + dit postnummer Så vil dit lokale bibliotek hjælpe dig I tvivl?