Problemløsning på D!ng og fælles kommunikation Ewan Andreasen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Optimering og effektiv brug af OUTLOOK
LinkedIn Intro.
Hvad handler tekster om? Eksempler på brugen af automatisk klassifikation og tagging i online nyhedsmedier. Rune Stilling RDFined.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Udlægning af en ny cache
”Find talentet” - introduktion
Notatteknik.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Indholdsredigering i en D!ng- hjemmeside v/ Ewan Andreasen
Administrering af en D!ng-hjemmeside
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
DDB CMS april 2014 Lanceringsplan • Hostingplaner • Migrering • Undervisning • Manualer • Inddragelse.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Velkommen.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Pinpoint.
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Aktiv brug af Søften Portalen
Foreløbig e-Læringsprogram til ændret søgeportal februar 2014 Simpel søgeportal.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Ø90 Online service og uddannelse
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Kommunikation Intern kommunikation
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Bilag 10, Masterprojekt MIL 2010 Absalon som medie i undervisningen på TPU – Hvordan? Udarbejdet af Jørn Piplies Døi. Studienummer Onlineperioden.
Brønden. Brøndopkoblingen Ved DBC Ding Ding - Hosting Den server som Ding løsningen kører på. ● Internt hos biblioteket ● Hos kommunen ? ● Tredje udbyder.
Brug DDB CMS -Et kursus for webredaktører Kursusleder: Ewan Andreasen
Vejledning til oprettelse af CV
© KMD A/S E-learning Velkommen til Læge/Vakance Hvad er e-learning. Gå i gang med det samme. Læs en hurtig introduktion til løsningen. Om E-learning Læge/Vakance.
Klik på et af kapitlerne nedenfor for at få flere oplysninger eller klik på knappen Næste side for at starte Selvstudie. 1.Navigation på hjemmesidenNavigation.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her Quickguide: Viderestilling på SP-portalen.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 1. MARTS KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning i at logge ind og oprette ny sag på HelpDesken for brugere.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Din kreative online praksis! – del 2
Manual Af Edu-Caching.
E-handel og online service
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
Notatteknik.
OS2indberetning – tjenestekørselsindberetning og ferie
Virksomhedens brug af Elevplan og Skolepraktik i Elevplan
1. Trin – Problemstilling
Nye digitale løsninger
Introsidernes betydning
Rolf Madsen | DBC a/s.
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Information om Aula til forældre
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Problemløsning på D!ng og fælles kommunikation Ewan Andreasen

? Kontakter: Tlf, Lighthouse Ting.dk

Brug af Kontakter (tlf., ) Fordele – Den rigtige kontakt giver hurtig afklaring Ulemper – Ingen andre får indsigt i problemet og løsningen

Brug af Ting.dk Fordele – Problemstilling bliver formuleret – Fællesskabet bliver opmærksomme på problemstillingen – En problemstilling kan følges (”subscribe to:”) – Mere tilgængelig tone/jargon Ulemper – Ingen har direkte ansvar for at svare – Dokumentation og vejledninger har huller

Brug af lighthouse Fordele – Problemet bliver formuleret (som tickets) – Fællesskabet bliver opmærksomme på problemet – Tickets tildeles specifikke personer – Tickets er søgbare – En ticket kan følges (”Watch ticket”) – Meget information Ulemper – Jargonen er mere teknisk – Meget information!

OPRET DINE LOGIN – Create your profile – Create new account Og få din leverandør/support med!

Hvornår anvendes.. ? TING.dk bruges til: – Dokumentation – Vejledninger – Kommunikation omkring problemer – Kommunikation omkring muligheder og funktionalitet – Den mere lette tone Lighthouse bruges til: – Kommunikation omkring problemer – Overblik over hvilke versioner af ding der løser bestemte problemstillinger/opfylder bestemte udv.ønsker – Den mere tekniske tone – Kommunikation med din leverandør/support

Forklar kort ting.dk/groups/dingting

ting.dk/groups/dingting tips Hvad bruges til hvad? – Create blog entry = nyheder, ting du vil informere om – Create discussion = problemstillinger eller ønsker du vil vende med fællesskabet – Create wiki page = vejledninger og dokumentation (kan opdateres af alle i fællesskabet) Sæt tags på det du skriver – kig efter tags der allerede er i brug – Opret gerne nye, hvis de eksisterende ikke dækker Skab links til de øvrige sider!

Forklar kort lighthouse

Lighthouse tips Brug gerne dit lokale område til dine lokale problemstillinger – bliver de alvorlige, kan de flyttes op Sæt ikke tags på tickets Lav en god beskrivelse af problemstillingen – dette gør din ticket søgbar Vedhæft skærmbillede - det sparer forklarende tekst Husk at tildele din ticket en person under ”Who’s responsible” – den kan altid overføres til en anden senere.. Skab links til relaterede tickets! – ”#43” = laver et link til ticket med nr. 43

Eksempel: Kan ikke oprette faciliteter En ”hvordan gør jeg?”

Eksempel: Kan ikke oprette faciliteter Søgning på – ”faciliteter vises ikke”  0 hits – ”facilitet”  1 hit Søgning på lighthouse – ”faciliteter vises ikke”  10 hits – /tickets/5-facilitet /tickets/5-facilitet Manglende vejledning/dokumentation på ting.dk, men en løsningen lå i lighthouse

Eksempel: Ubemandet åbningstid Et udviklingsønske

Eksempel: Ubemandet åbningstid Søgning på – ”Ubemandet åbningstid”  1 hit – aabningstidsmodulet-kommentarer-og-aendringsforslag- velkomne aabningstidsmodulet-kommentarer-og-aendringsforslag- velkomne Søgning på lighthouse – ”Ubemandet åbningstid”  4 hits – ets/1712-ubemandet-bningstid-og-andre-afvigelser ets/1712-ubemandet-bningstid-og-andre-afvigelser Abonnerede på trådene for at holde øje med hvornår løsningen kom

Eksempel: regninger fejler En fejl

Eksempel: regninger fejler Søgning på ”regninger” på ting.dk og i lighthouse – /tickets/1742-dibs-regning-betales-men- opdateres-ikke-i-lnerstatus /tickets/1742-dibs-regning-betales-men- opdateres-ikke-i-lnerstatus – fejler (oprettet senere) fejler Stort problem også i Vejle – Bellcom med på ticket, så løsningsforslag blev synligt i fællesskabet