FynBus og sms-billetten
Ca køreplantimer Ca. 350 busser 18 mio. passagerer Billetindtægter: 230 mio. Kr. 10 kommuner Regionen Om FynBus
Udbudt siden 29. januar 2008 Pilotprojekt i samarbejde med TDC Formål: At bane vejen for sms-betaling Dispensation fra Forbrugerombudsmanden Om sms-billetten
Samarbejdsmodellen FynBus (kundebetjening, evt. refusion) Kofoed & Co. (Daglig service, fejlsøgning og idé-udvikling) OnlineCity (Gateway og teknik) Teleselskaberne (individuelle aftaler vedr. økonomi)
Konceptet
Resultaterne solgte billetter Omsætning på 5,3 millioner kroner Ca. 500 billetter om dagen Totalt set: 11 klager
Det skal være nemt, nemt, nemt at bruge og forstå. Når der er en fejl, så ret den. Personlig brugerkontakt er vejen frem. Erfaringerne
SMS-event billet (kampagnebilletter) Gruppebillet (flere rejsende på én mobiltelefon) Bekæmpelse af snyd (øgede kontrolmuligheder) Fremtiden
Spørgsmål ? Martin Krogh Tlf