5 Internationalisering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Advertisements

Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
AM 2006 Birgit Lübker AM 2006 Hvem har magten i arbejdsmiljøarbejdet? Seniorkonsulent Birgit Lübker Teknologisk Institut - Center for Arbejdsliv.
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Kulturregion Storstrøm En kulturregion med forbindelse til fremtiden.
Mediepædagogik og didaktik
Interkulturel kompetence
Postkulturel kommunikation - fordi kultur ikke altid er vigtigst
og menneskerettigheder Fag: Historie & IØ
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Kultur på arbejdspladsen Når ”ja” betyder ”nej”
3.Marts Dorthe Wendt Den danske UNESCO-delegation
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Magten i Danmark Indhold Den parlamentariske styringskæde
Presented by: Den Perfekte Kombination Unikke Produkter Fokuseret på et bedre helbred! Presented by:
Interkulturel kommunikation
Sociologi – Individ og samfund
5 Internationalisering
Tove Heidemann CVU-Sønderjylland Det globale udsyn – hvordan fremmer vi det i skolen ? Sønderjylland i Verden 3. oktober 2006 Tove.
Newline.
Forretningsmodel.
Danmark i en globaliseret verden
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Den globale udfordring
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Organisation og omverden
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Kulturelle forhold og kulturbegrebet
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Mentorforløb mere end bare sidemandsoplæring
Brobygning International dag.
Shine og virksomhedskultur
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Organisationens kultur, værdier og etik
Kapitel 4 Kulturmøde og menneskerettigheder
Den lærende organisation
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Den sproglige læreplan
Kulturforskelle Af: Rikke Nors.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Indkøb og indkøbspolitik i en privat virksomhed
9 Købsadfærd på producentmarkedet
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Interkulturel kommunikation
Born global Reborn Global
3.lektion:”Ud i lokalsamfundet”
Verdens syv udfordringer
Samfundet- Institutionen og Individet. Hvad kan og er en institution? Hvordan opfattes brugeren? Forhold til samarbejdspartnere? Arbejdsmiljø?
Træning i kulturforståelse Kapitel 22 Signe Ørom, Mie Femø Nielsen og Pernille Schmidt.
Når udfordringer bliver muligheder Nadia El-Gendi, seniorkonsulent 29 april 2016.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur Kapitel 4: Gennemgang af Geert Hofstedes seks kulturelle dimensioner , Copyright.
DET INTERNATIONALE OMRÅDE DIO præsentation af Jonathan Stoker.
Kultur Kapitel 2 Mie Femø Nielsen og Brian L. Due.
INTRO NOl-LEOOS Dette projekt (projekt nr NO1-LEO ) er finansieret med støtte fra Europa Kommissionen. Denne publikation.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Hvad er kultur?.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Hvad med i morgen – kan vi beholde den dominerende rolle?
Studerendes Employability i det virkelige arbejdsliv
Almen praksis.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
KulturProff.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Præsentationens transcript:

5 Internationalisering Oversigt Internationaliseringsmodeller Information om interantionale markeder Kulturelle forhold 5 Internationalisering

Beslutninger i forbindelse med at etablere internationale aktiviteter 2 5 Internationalisering

Internationaliseringsmodeller Uppsala internationaliseringsmodellen markedsoperationsform markedsspredning Born Global modellen høj internationaliseringsgrad fra starten Netværksmetoden internationalisering via virksomhedens netværk, leverandører, kunder osv. 3 5 Internationalisering

Uppsala internationaliseringsmodellen 4 5 Internationalisering

Markedsoperationsform og markedsspredning 5 5 Internationalisering

Generel model for markedsinformationsbehovet 6 5 Internationalisering

5 Internationalisering Kultur Kultur er den kollektive, mentale programmering af sindet, der adskiller mennesker af en gruppe fra medlemmerne af en anden. Kulturbærere: - Værdier (det, der i en kultur opfattes som hhv. positivt og negativt) - Normer (uskrevne regler, der styrer adfærden) 7 5 Internationalisering

Schein’s 3 kulturniveauer - isbjerget 8 5 Internationalisering

Hofstedes 5 kulturdimensioner 5-D modellen: Magtdistance Individualisme kontra kollektivisme Maskulinisme kontra feminisme Usikkerhedsundvigelse Langtidsorientering 9 5 Internationalisering

Kulturforskelle mellem Danmark og Brasilien 10 5 Internationalisering

Interkulturel kommunikation Richard Gesteland Lav kontekst – deal focus direkte kommunikation tid er penge Høj kontekst – relationship focus small talk og indirekte kommunikation symboler og kropssprog vigtigt 11 5 Internationalisering