Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
UUV’s repræsentantskabsmøde den
Advertisements

Supported by / Supported by PRO.MOTION – Bæredygtig transport hjemme fra.
V-konference om rastepladser fredag den 3. oktober 2008 Infrastruktur og rastepladser v/ Kristian Pihl Lorentzen Trafikordfører for VENSTRE.
En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
8. december 2010 på Egegård Skole
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Sporarbejder på Kystbanen og Køge Bugt banen sommer 2007
Personbiltransportens vækst vækstforudsætning. Personbiltransportens vækst faktisk udvikling.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Kære forældre Hermed orientering om status i forbindelse med Pilehaveskolens udbygning og flytning til Verninge i skoleåret 2013/2014. I foråret 2013 har.
Broer for vindmøller Bahrain World Trade Center Lars T. Thorbek, Projektleder, broer.
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Beboermøde
Dataopsamling og GPS-styring
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Terminal A - A no. 1 Ny lavpristerminal i Københavns Lufthavn, Kastrup
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Bornholms Passagerforening
Præsentation af Universitetssygehus Køge
Miljøvurdering – Slagelse Kommuneplan 2013 Identifikation af væsentlige miljøfaktorer Overskrifterne • Kommuneplan 2013 • Miljøvurdering.
Styringskrav for jobcentre
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
12. september 2006 Beslutningsgrundlag for sporområdet mv
Hvordan bruger vi Øresundsbanen
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
FynBus og sms-billetten. Ca køreplantimer Ca. 350 busser 18 mio. passagerer Billetindtægter: 230 mio. Kr. 10 kommuner Regionen Om FynBus.
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE FREMTIDENS LEDELSESSTRUKTUR – HVAD ER DER BRUG.
Årsmøde på Husum Skole - En skole i bevægelse. Program – Beretning for spørgsmål Arbejdet i skolebestyrelsen Pause
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
EN INNOVATIV VEJ TIL EFFEKTIV DRIFT
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Bro over Munksjön - Jönköping
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
1 Udfordringer i den dansk-tyske erhvervsregion Dansk-Tysk Infrastruktur konference, mandag den 15. december 2008, Flensborg Hans Kirk Formand for UdviklingsRåd.
Boligkontoret Danmark
Etablering af et sønderjysk beredskabssamarbejde Velkommen til: Repræsentanter fra Sønderjysk Frivillige Brandværnsforbund Repræsentanter fra Beredskabsforbundet.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Middelfarts Kløversti Friluftsrådets inspirationsmøde d. 15. januar
Oplæg om 12-timersvagter, FOKUS, 31. januar 2007 Helsingør Hjemmepleje 12 timers vagter Helsingør Hjemmepleje.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
Infrastrukturforbedringer på S-banen - tog til tiden
ITS Danmarks årsmøde d. 12. april 2011
Trafikdage i Ålborg, august 2006
Guide til PowerPoint-præsentationer i MSO
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Placering af dagligvarebutik i Kvistgaard ‏ Kvistgård-Nyrup borgerforening 19. November 2014.
PROCES OG TIDSPLAN Godkendelse af forslag i Byrådet den 22. april Offentlig debat i maj og juni måned Udstilling i Utzon Centeret Endelig godkendelse.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.
At deltage i projektarbejde
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Tidslinje Murens fald.
Perspektiv på den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar Flemming Jensen, Adm. Direktør, DSB.
Benefitmodel – togpassagerers tidsgevinster ved regularitetsforbedringer Dorte-Lene Bacher, Banedanmark Jane Ildensborg-Hansen, TetraPlan A/S.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Trafik & Byrum, Simon Wrisberg Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv – d. 11. januar 2012 Kollektiv trafik i Helsingør.
Ny bane Hovedgård - Hasselager Informationsmøde i Blegind Forsamlingshus tirsdag den 30. august 2016 kl
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Syddanmark følger op på trafikaftalen af 29. jan.
Bramming- Grindstedbanen
Ringsted-Femern Banen - en del af fremtidens jernbanen
Kickoff møde Dansk køreplan for BIM standardisering Dansk Standard 22
Præsentationens transcript:

Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007

Ringbanen Hvorfor etableres Ringbanen? -skal aflaste Røret (strækningen Østerport - Kbh. H) –forbinder alle øvrige S-togslinier –aflaster Motorringvej 2 –er en højfrekvent bane – 5 minutters drift Turen med Ringbanen fra Hellerup til Ny Ellebjerg tager 19 minutter. Over Kbh. H tager turen 24 minutter.

Ringbanen Hvad er blevet lavet? –Den gamle del af Ringbanen er renoveret (spor, køreledningsanlæg, sikringsanlæg) –Linieføring til Vanløse er nedlagt –Flintholm Station er bygget –Linieføring ad gods-tracé til Vigerslev (spor- sænkning, elektrificering), fire nye stationer –Midlertidig station ved Gl. Køge Landevej –Nye spor til Ny Ellebjerg

Ringbanen Tidsplan Adskillige kommissioner og regeringer har haft visioner om en ringbane. De tidligste planer i 1885, 1903 og 1917 –Trafikaftale december 1998 –1. spadestik: september 2000 på Flintholm Station –Flintholm åbner, C.F. Richs Vej lukker: januar 2004 –Ringbanen åbner til Gl. Køge Landevej: januar 2005 –Ny Ellebjerg åbner: 6. januar 2007

Ringbanen Tal Økonomi i alt:ca mio. kr. Passagerudvikling ( ): fra til daglige rejser. Tilvæksten fra:- 10% biler - 50% busser - 15% gående/cyklende - 10% taxa - 15% nye rejsende

Ringbanen Ny Ellebjerg Station Endestation med udbygningsmuligheder og stor skiftestation. Byggeriet begyndte i juni Arkitekt: Arkitema. Hovedentreprenør: Pihl & Søn Fysik: Køge Bugt banen på 1. sal, Ringbane, godsbane og Øresundsbane i stueplan Omgivelser: I vækst. P.t. 600 beboere og arbejdspladser inden for en radius af 600 meter

Trafikaftalen På vej mod en velfungerende jernbane –Vi har fået et klart prioriteringsgrundlag. De vigtigste strækninger med flest tog og passagerer prioriteres først –Vi indhenter efterslæbet på vedligehold af spor – det tager 3-4 år, før det bliver mærkbart bedre –Vi har fået en principbeslutning om en totaludskiftning af alle signaler inden 2020 –Vi er i fuld gang med at rekruttere de bedste folk til at gå i gang med næste fase: at få beskrevet det endelige beslutningsgrundlag Alt i alt: Vi er på vej mod at genskabe en velfungerende jernbane

Strategi På vej mod en velfungerende jernbane Ny strategi i Banedanmark ”Styr på banen” Tre overordnede temaer: –Styr på processerne –Styr på aktiverne –Styr på performance

Proces På vej mod en velfungerende jernbane Styr på processerne: –To af vores vigtigste processer prioriteres først –Planlægning: Vi optimerer og effektuerer en mere langsigtet planlægning –Vedligehold: Vi optimerer processen, så vi kan holde det nødvendige vedligeholdsniveau på alle fag –Flere vigtige kerneprocesser følger i 2007

Prioritering af baner Tre niveauer af prioritering af baner: 1.Prioritet (røde baner) 2.Prioritet (grønne baner) 3.Prioritet (blå baner) To store sporarbejder i 2007: –Kystbanen –Køge Bugt banen

Køge Bugt Sporombygning Formål: Driftsikkerhed og god komfort. Sporarbejdet er en forudsætning for DSB’s køreplan efterår Vi forbedrer regulariteten med 2 procent ( fra 95% til 97%) Begrundelse: Gamle, slidte skinner fra 1969, mange fejl, hastighedsnedsættelser. Vi bruger mange ressourcer på at vedligeholde banen Hvor og hvad: 32 km nye spor mellem Dybbølsbro og Hundige. 20 sporskifter på hele banen. Vi fremtidssikrer S-banen ved at sporombygge alle baner inden 2014

Køge Bugt Fakta Antal rejser:18,5 mio. rejser årligt Budget for arbejdet: 244 mio. kr. Tidsplan:Marts-oktober 2007 Entreprenør:Banverket

Kystbanen Sporombygning Formål:Opgradering til 120 km/t og 140 km/t. Større driftsikkerhed og god komfort. Skal være klar til udbud i Begrundelse:Gamle, slidte skinner fra , mange fejl, hastighedsnedsættelser. Hvor og hvad:48 km nye spor mellem Hellerup og Helsingør.

Kystbanen Fakta Antal rejser:9 mio. rejser årligt Budget for arbejdet: 215 mio. kr. Tidsplan:Sommer 2007 Entreprenør:Banedanmark Entreprise Vi gør Kystbanen klar til udbuddet i 2008

Køge Bugt og Kystbanen Følg med i sporarbejderne KOM OG SE OS ARBEJDE! Følg med i arbejdet på

Forbedret trafikinformation På vej mod en velfungerende jernbane - Vi opruster trafikinformationen på fjernbanen (røde strækninger) med nye højttalere og skærme. –Det nye højttalersystem implementeres i næste uge mellem Helsingør og Høje Taastrup. I løbet af 2007 sættes nye højttalere op på strækningen. –Systemet skal implementeres i hele landet (røde strækninger) i løbet af 2007 –Åbnet to nye driftscentre: DIC-S og Driftcenter Danmark –Vi ansætter mere informationspersonale –Trafikinformation i morgen-tv fra 15. januar

Infrastruktur tager tid Infrastrukturen er en vigtig del af et moderne samfund Infrastruktur tager tid: –Der er langt fra ide - beslutning – færdigt projekt –Ringbanen er et godt eksempel – har været 15 år undervejs –Beskrevet første gang i 1993 i Transportministeriets 12 års plan: Trafik 2005