BEDRE OPLEVELSER FOR PATIENTER OG PÅRØRENDE I MEDICINSK AFDELING O

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Finsenscentret den 25. marts 2014
Advertisements

Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Dialog og læring i klagesager
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Praksiseksempler v. Marie Fuglsang
Erfaringer med implementering af en national klinisk sygeplejedatabase
Udvikling og implementering af en kommunal model for
• Frede viser sin egen Facebook side mv. • Alle oprettes på Facebook • Vi bliver venner med hinanden • Frede laver en gruppe til træning • Bog: Facebook.
Food’n’Go Patient empowerment
Udvikling og kvalitets sikring af sygeplejen i praksis
Læringsseminar 1 Storyboard fra Hospitalsenheden Horsens
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Organisatorisk brugerinddragelse
Ringe – Hjem projekt Medicinsk afd. O Herlev hospital
Kulturel brobygning i øjenhøjde
Tak Tak for invitationen til i dag
Region Hovedstaden Temadag for Udviklingsgruppen vedrørende IT og informationsudveksling den 10. juni 2013 Christian Worm – Direktør i Koncern Plan, Udvikling.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
En integreret, rehabiliterings- og helhedsorienteret indsats i et dokumentations og evidensperspektiv Konference november 2012 Socialstyrelsen og SFI.
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1 Storyboard fra Hospitalsenhed Midt.
Det sammenhængende sundheds- og borgerforløb ”Horsens på forkant med sundhed” Temadag i DSR d. 26.maj 2014 Hjemmesygeplejerske Dorthe Berthold Schultz.
Uddannelse i Akutmedicin Region Midtjylland Projektleder Jeannie Rumph.
Merete Hartun Jensen Afdelingssygeplejerske Sårsygeplejerske
Data fra 1. januar 2010 til 30. juni / 30.sept 2011
Ernæring i fokus Regional ernæringskampagne. Baggrund Manglende målopfyldelse af akkrediteringsstandard: Ernæringsscreening, plan og opfølgning.
Metoder til kvalitetsudvikling
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Højskolen for Efter-og Videreuddannelse Interprofessionel Læring og Samarbejde 10. november 2013Chefkonsulent Kirsten Willemoes Knudsen 1.
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler Adfærdskampagner Mandag den 17. juni 2013 FM | enheden.
Modtagekontrol af forsøgslægemiddel
Recovery-mentor projektet
Apopleksi patientforløbet på Neurologisk afdeling N
Arresødal Hospice i en forandringsproces Mangfoldighed af ændringer 2012 På vej med udvidelse Ledelsesmæssig uro Nyt IT system Ny administration.
Sundhedsstyrelsens opgaver Det Medicinske Patientforløb Konference – Christiansborg, 18. Januar 2006 Jens Kr. Gøtrik Medicinaldirektør.
Gitte M.Møller, afdelingssygeplejerske, neurointensiv, afsnit 2093
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Den regionale Lean enhed
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Inspirationsdag om kommunikation og patientinddragelse Enhedschef Marie Fuglsang.
Speciallæger i front Superviseret gennemgang i akutmodtagelsen Et prisvindende tiltag i Medicinsk afdeling O og Akutmodtagelsen, Herlev Hospital Sif.
til implementering af retningslinjer i almen praksis
Uddannelse af Akutsygeplejersker i Region Hovedstaden
National konference den 3. november 2009 Røgfrihed for alle Tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte v/projektleder Helle Stuart.
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1, marts 2014 Storyboard fra Regionshospitalet Randers.
PDA Re-implementering information om ledelsesopbakning
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Hospitalsenheden VEST Medicingennemgang – det skal vi have styr på.
Sundhed & Patientstøtte Introduktionskursus Charlotte Kira Kimby, Sundhedschef.
Ny teknologi og samarbejde med praksissektoren
GRUPPE 1 DESIGN TIL HOSPICE IXD FINDINGS 1. Patienterne og de pårørende opfører sig som om, de var på et hospital. 2. Patienterne opfatter deres.
Simulations- og færdighedstræning i pædiatri. Region Øst
Fusionsprocessen Neurologi-Fysio- og Ergoterapi 10. juni 2014 JFB.
Sygeplejens virksomhedsfelt
Palliation til ældre med kræft
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
Forebyggelsesafdelingen v/Morten Ørsted Rasmussen, Forebyggelseschef
MasterClass i uddannelseskultur Iben Brock Jacobsen 1.reservelæge, PhD Arbejds- og miljømedicinsk klinik, OUH Ukylmøde10.December 2014.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Velkommen Helene Westring Hvidman Lægeforeningen Hovedstaden Medlemsmøde Onsdag den 3. februar 2016 kl – Hotel Scandic, København V.
MTV af Demens: Patient og pårørende Britta Bjerrum Mortensen Sundhedsstyrelsen Monitorering og MTV.
Driverdiagram – Sikkert patientflow – Øget patientsikkerhed ved indlæggelse og udskrivelse – Patienter indlagt > 48 timer udskrives før kl. 12 Ortopædkirurgisk.
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Implementering af et opfølgende EORTC 2 skema i Dansk Palliativ Database Mogens Grønvold Forskningsenheden, Palliativ medicinsk afdeling, BFH Afdeling.
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
De pårørende i beslutningsrummet
Shared Care platformen Allan Nasser, Syddansk Sundhedsinnovation
Videre til - Modul L.
Rammesætning for dagen
Videre til - Modul L.
Mål Du føler dig ventet og velkommen
Præsentationens transcript:

BEDRE OPLEVELSER FOR PATIENTER OG PÅRØRENDE I MEDICINSK AFDELING O Projektet i korte træk Louise Lund Møller Afdelingssygeplejerske og projektleder, Medicinsk korttidsafsnit, O105, Herlev Hospital Rosa Jakobsen Projektsygeplejerske, Medicinsk korttidsafsnit, O105, Herlev Hospital Bedre oplevelser for patienter og pårørende i afdeling O RJ og LLM, 2013

Aktionsforskning Begrundelsen for aktionsforskning Impact – ved ejerskab af problemstilling Bottum-up Test sidste år i et afsnit Bedre oplevelser for patienter og pårørende i afdeling O RJ og LLM, 2013

Patientens stemme faciliterer en forandring Modtagelse – dokumentation af patientens forventninger Feedbackkort Events – T-shirts, konkurrencer ect. Facebook – vidensdeling blandt personale Ledelsesmæssig opbakning Monitoreret forandring Evidens baseret praksis Patientens stemme – nyt personale introduceres til patientcentring Bruger eksempler som pt og pårørende har sagt Bruger patienten stemme -> motivering Bedre oplevelser for patienter og pårørende i afdeling O RJ og LLM, 2013

Hvad kan vi ellers gøre for at sikre en kulturændring? Projekt gruppen består af Bedre oplevelser for patienter og pårørende i afdeling O RJ og LLM, 2013