 ”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen)  Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
TPG handleplans-skema
Er det ikke noget i klassen?
Lærersamarbejde i Århus Folkeskole og ungdomsuddannelser Lærersamarbejde i Århus Kommune 2009.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Langvarigt sygefravær
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Indsatsområdet ”Naturvidenskab for Alle” Naturvidenskab for Alle •Målet •Projektet tilbyder •Planer for næste års indsats •Eksempler på pilotprojekter.
Den gode klasse Forældrenes rolle
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen ved Randi Skovhus Debat- og formidlingsseminar 12. marts 2009.
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Projektlederens rolle(r)
Invitation til skolebestyrelserne
XP processen problemer og løsninger Problem Svært at få lavet ordentlige rammer for projektet. (Holde den indre kodeabe i skak)‏ Løsning Den første dag.
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Kvalitet og evaluering på Vejle Handelsskole HHX og HG Redegørelse for kvalitetssystemet.
Vort skolesyn Fra FUDI til skolesyn Fra ændringsbehov over spændende udfordringer til nødvendig debat.
CO foråret 2009 CO: Computerarkitektur og operativsystemer CO: Computerarkitektur og operativsystemer Udgør sammen med CDS (Computernetværk og Distribuerede.
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Susanne Minds Evaluator VIA University College
Hvad ved vi og hvad ved vi ikke?
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
1 Arbejdet med frednings-, planlægnings- og miljøopgaverne.
Information til nye forældreråd i 0
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
1 Formandsmøde / 26. august 2010 PROCESSEN. Hvordan vurderer du forhandlingsforløbet for ”den ny grundlønsindplacering”?: 27% a. Processen er forløbet.
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Hva er god klasseledelse ?
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Børn og unges sociale liv online
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Aalborg Lærerforening Skole- og Kulturforvaltningen Lærerstartordninger, der nytter Sådan gør vi i Aalborg 2010/2011.
Kristine Kousholt, post doc, ph.d.
Jesper Hansen, Jammerbugt Kommune Knud Suhr, Hjørring Kommune Temadage: Planlægning for og med landbrug
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Status og fremtid for De Økologiske Skolegårde Seminar 26. november 2010.
FARMA SF 2011 Det Farmaceutiske Fakultet Forskningsformidling ”Formidlingsforpligtigelses -ja tak” Sven Frøkjær 23. marts 2011.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
PERIODE Uge 36 – august 2009 – 30. oktober 2009
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
COWI PowerPoint design manual# Datagrundlag for rapporten  Registeranalyser fra DREAM, Danmarks Statistik  Sagsgennemgang af 338 sager fra Århus, Ringkjøbing/
Last Planner System V/Erik Jung
En fælles indsats til den enkeltes bedste på Nørrebro Oplæg til dialog-møde om en styrket indsats for udsatte grupper 29. Marts 2012 Centerchef Britta.
Dansk Hg 2X. Velkommen  Hvem er jeg?  Hvem er I?  Hvad skal vi lave?  Hvordan?  Hvornår har vi fri?

Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
KNÆK KODEN.
Lærere og team arbejder videre
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Et erhvervsliv i vækst – udfordringer og muligheder
Mit valg - PowerPoint 1. ”Sofie går i 9. klasse, og hun er meget usikker på, hvad hun skal vælge. Sofie synes, det er svært, og hun tænker meget på,
Hvorfor er diagnoser så vigtige for Kommunen……
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

 ”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen)  Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt › 59% ”helt enig” eller ”enig” (HHx-undersøgelsen)  Der er arbejdsro i undervisningen › 53% ”helt enig” eller ”enig” (Aspekt, HHX, netværk B, 2009) › 39% ”helt enig” eller ”enig” (Aspekt, HG, netværk B, 2009)

Netværk B EsbjergHorsens Skanderborg- Odder VejleGrindstedRibe

 Møde 26/ (kontaktpersoner) › Aftale om projekt ”uro i klassen”  Hvad er uro?  Hvornår er der uro?  Hvad skyldes uro?  Hvilken betydning har den bærbare?

 Møde 25/ (kontaktpersoner) › Aftale om rammerne › Arbejdsgruppe, metode, tidsplan  Præmis: › Den bærbare er nødvendig › Uro kan være et signal › Flere regler er ikke midlet  Mål: › Kvalificere debatten › Lære gode tricks fra hinanden

 10/3 (arbejdsgruppe) › Enighed om spørgerammen › Aftaler om fokusgruppeinterviews › Udveksling af erfaringer, materiale  15/4 (arbejdsgruppe) › Diskussion af resultater af interviews › Plan for det videre arbejde  Uv-forløb, indsats, materiale,  Vidensdeling!

 ”der bliver uro når der er stilstand”  ”lærerne skal styre, men ikke lave forbud”  ”Mere aktivitet”  ”Lærerne snakker alt for meget”  ”Læreren tysser hele tiden, men det hjælper ikke”  ”det er typen af lærer der afgør hvad der er brug for”