”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen) Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt › 59% ”helt enig” eller ”enig” (HHx-undersøgelsen) Der er arbejdsro i undervisningen › 53% ”helt enig” eller ”enig” (Aspekt, HHX, netværk B, 2009) › 39% ”helt enig” eller ”enig” (Aspekt, HG, netværk B, 2009)
Netværk B EsbjergHorsens Skanderborg- Odder VejleGrindstedRibe
Møde 26/ (kontaktpersoner) › Aftale om projekt ”uro i klassen” Hvad er uro? Hvornår er der uro? Hvad skyldes uro? Hvilken betydning har den bærbare?
Møde 25/ (kontaktpersoner) › Aftale om rammerne › Arbejdsgruppe, metode, tidsplan Præmis: › Den bærbare er nødvendig › Uro kan være et signal › Flere regler er ikke midlet Mål: › Kvalificere debatten › Lære gode tricks fra hinanden
10/3 (arbejdsgruppe) › Enighed om spørgerammen › Aftaler om fokusgruppeinterviews › Udveksling af erfaringer, materiale 15/4 (arbejdsgruppe) › Diskussion af resultater af interviews › Plan for det videre arbejde Uv-forløb, indsats, materiale, Vidensdeling!
”der bliver uro når der er stilstand” ”lærerne skal styre, men ikke lave forbud” ”Mere aktivitet” ”Lærerne snakker alt for meget” ”Læreren tysser hele tiden, men det hjælper ikke” ”det er typen af lærer der afgør hvad der er brug for”