Karen Hornbæk Svendsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

NATUR OG MILJØ Teknik og Miljø Aarhus Kommune Skejby DET GODE GRØNNE BYRUM.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK (Skolens navn)
CSR-Review ®. CSR-Review® er et computer- program, som gør det nemt for alle virksomheder at skabe overblik, vurdere og evaluere alle deres aktiviteter.
Præsentation af materialer på personalemøde
Praktikcentre – en nyskabelse i erhvervsuddannelsesloven
Vejledende samtale Helhedsvurdering.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Udviklingsenheden Morten Piil Hansen. EUD som attraktiv karrierevej - er det muligt? ”Den femte vej” Vejle 14. september 2010.
ADVARSEL !!!.
Uddannelse og Job.  Markedsarena  Viden og kompetencer i UU  Erfaring med salg af ydelser  Edison – innovation  Bevare et slagkraftigt UU  De ”80%”
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Vejledende samtale og helhedsvurdering på SOSU Nord
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
Boksen der gør det for dig Lavet af Rasmus og Anton.
To temamøder: •Mange vil gerne tage elever men kan ikke overskue administration og beskæftigelsesforpligtigelsen •Mange vi gerne tage elever i perioder.
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Hvad er vi (bl.a.) optaget af i UVM?
Fagdidaktisk kursus i religion
A Day in the Life of U.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Deltager: Uddannelser: Svendborg erhvervskole Tømrer, Murer, Maler og elektriker UC. Holstebro Lager og.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Præsentation af materialer på personalemøde
Forældremøde Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København.
Obligatorisk selvvalgt opgave
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
De opsøgende medarbejderes nødvendige kompetencer
Virksomhedskontakten på Teknisk skole i Esbjerg
Meritvejen til faglært status Betingelser Meritvejen er for voksne - alder mindst 25 år Der kræves mindst 4 års relevant erhvervserfaring inden for transport.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Herningsholm Erhvervsskole
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
OSO.
Praktikcentre og Elevplan Elevplankonference 23. og 24. september 2013 Gert Nielsen Undervisningsministeriet.
Pernille Christensen og Karen Hornbæk Svendsen.  – velkomst  – netværkstid  – frokost  – netværkstid.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Tommy Engedal Kronborg
Pernille Christensen.  Hvordan oplever I dialogen med UU centrene?  Har I nogen gode erfaringer, I vil dele ud af?  Hvordan kunne I fremover sikre.
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK
7. klasse.
Historie Med lukningen af Lindøværftet i 2009, forsvandt et af Danmarks vigtigste uddannelsessteder for dygtige håndværkere. Det årlige indtag lå på
EUD & EUX Herningsholm Erhvervsskole. EUD - Erhvervsuddannelse  106 uddannelser med over 300 trin/specialer  Svendebrev  Varighed mellem 1½ og 5½ år.
Spm. 1. Er du medlem af DI?. Spm. 28 Hvad er dit køn og alder?
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Kvalitet i skolepraktik Hvordan skaber vi et godt alternativ til den ordinære praktikaftale Direktør Peter Amstrup Formand Danske Erhvervsskoler – Lederne.
Skolespor – SPOR.DK Kom ud i virkelighedens landskaber.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Voksenlærlingordningen. Hvorfor en voksenlærlingeordning?  Voksenlærlingeordningen startede i 1997 for at modvirke de begyndende balanceproblemer på.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Erhvervsuddannelse i DK
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
Program Trepartsaftalen Nyt om EUV
Udbyder 50 erhvervsuddannelser – herunder EUX
Installationsbranchen er en branche i vækst!
Installationsbranchen og elektriker- og vvs-energi-uddannelserne 2018
Skolen og praktik Overgangen
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Aftale om bedre erhvervsuddannelser og styrket uddannelsesgaranti
Kvalitet i SKP EUC Nordvestsjælland
Erhvervsuddannelse i DK
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Oplæg v/temadage om praksisnær praktikpladsformidling d. 28
Evaluering af Sæt skub i egu!
SKOLE-VIRKSOMHEDSSAMARBEJDE
Præsentationens transcript:

Karen Hornbæk Svendsen Praktikpladsnetværk Karen Hornbæk Svendsen

Dialog med UU center Hvordan oplever I dialogen med UU centrene? Har I nogen gode erfaringer, I vil dele ud af? Hvordan kunne I fremover sikre jer en god dialog omkring uddannelse med UU centrene?

Den gode virksomhedskonsulent Professionalisering af det praktikpladsopsøgende arbejde på SDE Hvordan driver din skole praktikpladsopsøgning? Er det en fordel med fuldtids- eller deltidsopsøgere?

Organisering af skolepraktik på din skole Hvordan er skolepraktikordningen/eleverne organiseret på din skole? Hvordan sikrer din skole, at skolepraktikeleverne kommer ud i restlæreaftaler/delaftaler/korte aftaler?

EUX elektrikeren Hvordan går det med driften af EUX elektrikeren på din skole? Hvordan etableres der uddannelsesaftaler med disse elever? Har du erfaring med, hvordan virksomhederne tager imod ideen?

Elevplan Ved du, hvordan elevplan fungerer og hvad det kan bruges til i dit praktikpladsopsøgende arbejde? Taler du med virksomhederne om deres muligheder i elevplan?

Tilskudsmuligheder Hvordan oplever du virksomhedernes modtagelse af muligheden for at få økonomisk tilskud ved indgåelse af uddannelsesaftaler? Har du/din skole udviklet noget godt informationsmateriale?