Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Posterne vises på en ny måde En ”almindelig” post ser sådan ud – vi har flyttet bestil-knap og links ud til højre for posten Her kan finde de links der.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Postkasser Sådan sendes post fra Digital Post Lars Sommer –
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
E-dag 2 Netikette Persondatalov
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
Convergens / Mads Anker Højlund
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Din kontakt med det offentlige starter på nettet - hvad betyder det for dig? [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Digital Signatur Hvad er Digital Signatur?
Ny regering, nye tider – dag 1
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
Den ældres møde med det digitale samfund. FN’s handicapkonvention Den ældres møde med det digitale samfund - IBOS november 2014 Formålet med denne konvention.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 BUDGET, OPSPARING OG LÅN (Til.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
5: Har du en digital postkasse, hvis ja, hvad har du så modtaget?
OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016
Unge og digital sikkerhed
Hold dit NemID for dig selv
Unge og digital sikkerhed
Præsentationens transcript:

Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]

Oplæggets indhold 1)Hvorfor digitalisering? 2)Hvad betyder Digital Post for jer? 3)Obligatorisk digital selvbetjening – hvad er det?

Digitalisering sparer penge og giver fordele I kan ordne det hele på borger.dk og skal ikke stå i kø. I er i forvejen på nettet. I skal kommunikere digitalt med det offentlige, så det offentlige ikke skal bruge penge på frimærker, papir og at indtaste oplysninger. Det giver ressourcer til fx velfærd.

Jeres liv er fyldt med store forandringer © Copyright 4 Alder Grundskole til 9. klasse Ungdomsuddannelse Videregående uddannelse Videregående uddannelse Flytte hjemmefra Dannelses- rejse Få børn Ophold i udlandet 10. klasse / efterskole Fritidsjob

Borger.dk - forsiden

Digital Post Alle over 15 år skal fra 1. november 2014 have en digital postkasse. Med den kan man modtage og sende sikker digital post fra og til det offentlige (SU, skat osv.). Man slipper for at holde styr på papirbreve og har det hele digitalt.

Se en film om Digital Post

Hvorfor ikke bare ? En privat mail har ikke samme sikkerhed som den digitale postkasse. Ingen uvedkommende kan læse den digitale post. Ingen kan udgive sig for at være en anden og sende digital post i en andens navn.

Digital post på borger.dk – sådan ser det ud [Navn…]

Tilmeld jer Digital Post Tilmeld jer på borger.dk ved at klikke på ”Digital Post”. Hvis man allerede bruger e-Boks: Man kan vælge at logge på e-Boks og tilmelde sig Digital Post fra det offentlige. Det skal man også gøre, selvom man i e-Boks allerede modtager post fra enkelte offentlige myndigheder.

I kan lige så godt gøre det nu… Hvis I er 15 år eller derover, får I 1. november 2014 hver en digital postkasse tildelt, hvis I ikke selv har tilmeldt jer.

Husk at tjekke den digitale postkasse Når den digitale postkasse er oprettet, har den digitale post, man modtager, samme retsvirkning som papirpost. Derfor skal I huske at tjekke den. Ellers kan I gå glip af tidsfrister, penge osv. Man kan indstille Digital Post, så man får en , når der er post i postkassen.

Digital selvbetjening – vidste I, at… …hvis jeres cykel bliver stjålet, skal I anmelde det digitalt på borger.dk?

Digital selvbetjening – vidste I, at… …hvis I skal bo i udlandet mere end 6 måneder, skal I melde udrejse på borger.dk?

Digital selvbetjening – vidste I, at… …hvis I skal giftes, skal I ansøge om vielse på borger.dk

Hvis I skal noget med det offentlige, starter I på nettet!

Hjælp at hente Få hjælp på borgerservice. Bibliotekerne kan også hjælpe. Telefonsupporten ”1881” / kan svare på spørgsmål om brugen af borger.dk.

Hvad med dem, der ikke kan? Man kan blive fritaget fra Digital Post, hvis man ikke kan anvende det Man kan blive undtaget fra at bruge digital selvbetjening, hvis man ikke kan anvende det.

Kan man bruge sin smartphone, Ipad eller tablet? -På grund af de høje sikkerhedskrav er det endnu kun muligt at bruge Digital Post og digital selvbetjening på computere. -En løsning er på vej, og det vil med tiden blive muligt at bruge de mobile enheder til digital kommunikation med det offentlige.

HUSK! Dem, der kan, skal kommunikere digitalt – og det er meget nemmere for jer selv.

Spørgsmål?