HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HUM TRIVSEL OG TILFREDSHED STUD. 2013 KOMMENTARANALYSE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Overordnet målsætning:
Psykisk arbejdsmiljø.
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Helt Sikker Solen skinner meget. Hele kroppen bliver brændt.
Det svære liv i en sportstaske
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Læringsstile og lektier
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Fra dagligstue til konsultation? Cecilie Rubow: Institut for Antropologi.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Arbejdspladsudvikling
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kvantitative metoder
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Projektlederens rolle(r)
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Spørgeskemaundersøgelse feb. – marts
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Tilfredshedsundersøgelse ______________________________________________ Danske Massører og Terapeuter PI-Tour Juni 2010.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Vejlederens kommunikation
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Region Midtjyllands tilbud 2013
Læse/studiegrupper.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Udvalget for lokaleanvendelse Midtvejsseminar Rebild 2010.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HUM TRIVSEL OG TILFREDSHED STUD KOMMENTARANALYSE

2 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HVILKE STUDERENDE HAR SKREVET KOMMENTARER ANDEL STUDERENDE MED KOMMENTARER OPDELT PÅ GRUPPER Denne rapport præsenterer en opsummering af de åbne besvarelser af Måling af trivsel og tilfredshed blandt KU’s studerende i efteråret Besvarelserne fra de fem kommentarfelter er blevet kategoriseret i 15 temaer (se bilag 1 bagerst), og der er blevet knyttet emneord til besvarelserne. På det grundlag kan besvarelserne tælles op og præsenteres kvantitativt. I figuren vises andel studerende, der har angivet en eller flere kommentarer, i forhold til besvarelser i alt opdelt på forskellige baggrundsinformationer og det overordnede tilfredshedsspørgsmål. Antal studerende, der har angivet en kommentar, er angivet i parentes efter hver gruppe.

3 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HVAD NÆVNER DE STUDERENDE OFTEST I DERES KOMMENTARER ANTAL GANGE EN KATEGORI ER NÆVNT I DE FEM KOMMENTARFELTER Figuren viser en opgørelser over de emner/kategorier, som de studerende nævner hyppigst i de åbne svar, som er gået ud til alle studerende. Den studerende kan have nævnt flere ting i samme kommentar og have nævnt det samme i flere kommentarer. Antallet er derfor ikke udtryk for antal besvarelser.

4 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HVAD ER DET VIGTIGSTE FOR DE STUDERENDE AT FÅ FORBEDRET ANTAL GANGE EN KATEGORI ER NÆVNT I DE TRE PRIORITERINGSSPØRGSMÅL De studerende er i undersøgelsen blevet spurgt, hvad de tre vigtigste ting, de ville ændre ved deres studiemiljø, hvis de kunne, er. Figuren viser de studerendes svar fordelt på prioritet. Den studerende kan have nævnt flere ting i samme kommentar. Antallet er derfor ikke udtryk for antal besvarelser.

5 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HVAD SKRIVER DE STUDERENDE OM DERES ØNSKER TIL FORBEDRING AF STUDIEMILJØET COMPUTERGENERERET GRAFIK OVER DE EMNEORD, SOM DE STUDERENDES PRIORITERINGER HYPPIGST HAR OMHANDLET

6 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE - Flere læsepladser, der er ofte meget fyldt/overfyldt i læsesalen - Læsesale skal forbedres – skabe et mere behageligt/hyggeligt læsemiljø, hvor der er ventilation - Der er en massiv og meget gernerende mangle på stikkontakter i bygningerne - Flere undervisningstimer. Det ville gøre, at jeg fik et forhold til mine medstuderende og lærte dem bedre at kende. Jeg ville føle mig mere som del af et fællesskab. - Der skulle være mindre stress på uddannelsesforløbet, så der var tid til en ekstra kop kaffe i den udemærkede kaffebar - Mere fokus oppefra og ned med at hjælpe mht. studiegrupper osv. så de fungerer. Også efter et år. Det betyder også mere hjælp og vejledning. - Jeg ville fjerne studiefremdriftsreformen. Jeg er bekymret for, hvor god en uddannelse, man får, når man skal pløje hurtigt igennem den. - At vi ikke hele tiden for ændret vilkårene for at studere – tidsfrister, eksamensformer osv. - Bedre mulighed for at bruge grupperum på universitetet – så man kan arbejde mere uforstyrret med sin studiegruppe - Der savnes manualer til undervisningslokalerne. Der bruges uforholdsmæssigt meget tid på at prøve sig frem med at få lys, lyd, projektor og persienner til at fungere Fælles køkkener for de studerende. Enten til madlavning eller små the/kaffe køkner. Det er socialt at lave mad eller kaffe sammen. HVAD SKRIVER DE STUDERENDE OM DERES ØNSKER TIL FORBEDRING AF STUDIEMILJØET

7 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE DE STUDERENDES ØVRIGE BEMÆRKNINGER TIL STUDIEMILJØET ANTAL GANGE EN KATEGORI ER NÆVNT FOR ØVRIGE HHV. POSITIVE OG NEGATIVE KOMMENTARER Ud over prioriteringen af indsatser for forbedring af studiemiljøet, har de studerende haft mulighed for at fortælle om både positive og negative oplevelser med deres studiemiljø. Fordelingen af deres svar i figuren fordelt på positive og negative svar pr. kategorier. De studerendes negative oplevelser med studiemiljøet kan være underrepræsenterede i disse besvarelser, da de studerende allerede har haft mulighed for at give udtryk for disse tidligere i skemaet. Den studerende kan have nævnt flere ting i samme kommentar. Antallet er derfor ikke udtryk for antal besvarelser.

8 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HVAD ER DE STUDERENDE ISÆR POSITIVE OG NEGATIVE OVER I DERES STUDIEMILJØ HYPPIGST FOREKOMMENDE EMNEORD FOR HENHOLDSVIS POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER, ALLE KOMMENTARER SAMLET

9 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE HVAD ER DE STUDERENDE ISÆR POSITIVE OG NEGATIVE OVER I DERES STUDIEMILJØ HYPPIGST FOREKOMMENDE EMNEORD FOR HENHOLDSVIS POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER, ALLE KOMMENTARER SAMLET

10 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE -Rammerne på KUA2 er rigtig lækre og indbyder til, at man sætter sig og studerer derude. Derudover kan jeg godt lide, at man har forbundet alle uddannelserne, det giver mere liv og det er jo også hyggeligt at kunne rende på en man kender. -Jeg er rigtig glad for forholdet mellem de studerende, men også glad for forholdet til underviserne, der fremstår som engagerede, menneskelige personer, man ikke er bange for at tale med eller komme til -Jeg har oplevet en stor glæde ved mit studie både angående det sociale takket være de fantastiske tutorer, men det faglige er også en dejlig inspiration for mig. -Jeg har kun positive ord at sige om studieadministrationen, som jeg har været i kontakt med i forbindelse med forhåndsgodkendelser, holdtilmeldinger og om eksamensforhold - Gode muligheder for faglige og sociale aktiviteter, hvis man selv tager initiativ -Jeg syntes generelt, at der er kompetente medarbejdere, der hjælper og gør det lettere for studerende at gennemskue bureaukratiske regler -Selvom det er svært at være ny studerende på KU, og at finde rundt især på KU’s intranet, så er administrationen meget venlige og hjælpende. Mine erfaringer er, at selvom det kan være smart med den udbredte digitalisering, så kan det ikke erstatte kontakten med det ”virkelige” personale af kød og blod -Det allerbedste ved mit studiemiljø er mine undervisere -Folk på mit studie er gode til at skabe faglige arrangementer på egen hånd, som giver mulighed for sparring, vidensdeling og vidensformidling studerende i mellem DE STUDERENDES POSITIVE BEMÆRKNINGER

11 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER OPDELT PÅ BAGGRUNDSKARAKTERISTIKA ANTAL GANGE EN KATEGORI ER VURDERET POSITIV HHV. NEGATIV OPDELT PÅ SAMLET TILFREDSHED MED STUDIEMILJØ For hver gruppe af studerende (dem, der er helt uenige i, at studiemiljøet er godt, dem der er uenige osv.) vises fordelingen af kommentarer mellem kategorier. Grøn andel angiver, at kategorien er blandt de 3, som de studerende oftest nævner.

12 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER OPDELT PÅ BAGGRUNDSKARAKTERISTIKA ANTAL GANGE EN KATEGORI ER VURDERET POSITIV HHV. NEGATIV OPDELT PÅ UDDANNELSESNIVEAU For hvert uddannelsesniveau (BA, KA) vises fordelingen af kommentarer mellem kategorier. Er andelen grøn, er kategorien blandt de 3, som de studerende i gruppen nævner oftest.

13 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER OPDELT PÅ BAGGRUNDSKARAKTERISTIKA ANTAL GANGE EN KATEGORI ER VURDERET POSITIV HHV. NEGATIV OPDELT PÅ TIMER PÅ CAMPUS For hvert gruppe af studerende (dem der bruger under 10 timer på campus, timer osv.) vises fordelingen af kommentarer mellem kategorier. Er andelen grøn, er kategorien blandt de 3, som de studerende i gruppen nævner oftest.

14 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER OPDELT PÅ BAGGRUNDSKARAKTERISTIKA ANTAL GANGE EN KATEGORI ER VURDERET POSITIV HHV. NEGATIV OPDELT PÅ FYSISKE STRESS-SYMPTOMER For hver gruppe af studerende (dem uden stress, kun stress op til eksamen osv.) vises fordelingen af kommentarer mellem kategorier. Er andelen grøn, er kategorien blandt de 3, som de studerende i gruppen nævner oftest.

15 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE POSITIVE OG NEGATIVE KATEGORISERINGER OPDELT PÅ BAGGRUNDSKARAKTERISTIKA ANTAL GANGE EN KATEGORI ER VURDERET POSITIV HHV. NEGATIV OPDELT PÅ SPROG ANVENDT I UNDERSØGELSEN Fordelingen af kommentarer mellem kategorier vises for studerende, der har besvaret skemaet på hhv. dansk og engelsk. Er andelen grøn, er kategorien blandt de 3, som de studerende i gruppen nævner oftest.

16 HUM KOMMENTARANALYSE STUDERENDE BILAG: FORKLARING AF KATEGORIER KategorierForklaring af kategorien Tilhørsforhold Kategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om den studerendes oplevelse af at høre til og være del af et fagligt og socialt fællesskab. IT-platforme Kategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om konkrete platforme, som de studerende kommunikerer/modtager information via. Kommunikation Kategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om information og kommunikation til de studerende hvad enten det kommer fra administrationen eller underviserne. UndervisningKategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om undervisningen på uddannelsen. Læsepladser og grupperumKategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om læsepladser og grupperum på campus. Lokaler undervisning Kategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om undervisningslokalerne – er der nok, passer de til undervisningen, hvordan er de indrettet osv. Aktiviteter og arrangementer Kategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om faglige og sociale aktiviteter – fester, faglige oplæg osv. – der er på uddannelsen/campus – det er aktiviteterne og ikke de fysiske rammer, der tænkes på. PsykiskKategorien bruges til at markere, hvis svaret handler om den studerendes psykiske trivsel ITKategorien bruges til kommentarer om it-faciliteterne og it-support. Uddannelsens struktur Kategorien bruges til kommentarer om selve uddannelsens opbygning, sammenhæng og mulighederne for at sammensætte sin uddannelse, som man vil. Administration Kategorien bruges til kommentarer vedrørende administrationens arbejde og tilfredsheden med denne. Kantine og køkkenfaciliteter Kategorien bruges til kommentarer om adgang til mad og drikke på campus. Mødesteder Kategorien bruges til svar om de fysiske faciliteter til de studerendes uformelle møder, når man bare skal være social eller skal mødes med nogen eller hænge ud. Øvrige fysiske forholdKategorien bruges til alt muligt vedr. fysiske forhold, som falder uden for kategori. AndetKategorien bruges til alt muligt andet, som falder uden for kategori.