Januar 2003 Sid dyrt billigt ! Nybyggeri = besparelser på driften Fuld køling og ventilation Optimal kontorindretning Moderne mødefaciliteter Moderne restaurant-

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Advertisements

DIN ØKONOMI Når du får job og lejlighed
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Afdeling rørudskiftning
Søjle 1: Offentlige ydelser
17. Lagerstyring Lagertyper Produktionsvirksomhed Handelsvirksomheder
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
VELKOMMEN TIL KOLLEGIEGÅRDEN
Hvad bliver pengene brugt til? Forklaring til budget 2014.
Orienteringsmøde Tirsdag d. 6. September 2011 Kl til Adgangskursus og værkstedsskole Kl – 10.35Maskinmestrenes Forening Kl –
Vedtægtsændringer  Ved Hans Bekkevold. Vedtægtsændringer På baggrund af:  Medlemsønsker  Erfaringer.
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Rene Boulevardbebyggelser - et børn og ungeprojekt Et forebyggende projekt med hensyn til hærværk og kriminalitet Boulevardbebyggelserne.
Folkeoplysningsloven •En frivillig folkeoplysende forening, der er godkendt i henhold til Folkeoplysningslovens bestemmelser i § 4 stk. 2, er berettiget.
Green Building Council Denmark Forslag til forskellige typer af medlemskab af DK GBC Oplæg til nye medlemstyper, kontingentstruktur, medlemsfordele og.
Vedvarende energi til husstande
Orienteringsmøde Onsdag d. 27. Februar 2013 Kl til semester, værkstedsskole og adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening samt.
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Region Sjællands Feriefond
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Juul & Svane – drikkedunks-automat •Billigt drikkevand når du har lyst! •Køb en drikkedunk når du er på tur. •Fyld den når du er i byen! •Lad sodavanden.
LKS Du opdager, at din nabos søn på 5 år til har mange blå mærker, bl.a. på overarmene. Hvad gør du?
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Kort orientering. Status  Pligt overførsel (= overførsel 2010  2011)  Overførselsprognose:  skole  sfo  Løn-budgettet.
_____________________________________________________________________________________________ DANSK AKTIEMESSE 2010 Årets største investorbegivenhed! 30.
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Leje af huset Via Napoli i Pratola Peligna - Abruzzo Priser Én dag: 485 kr. (65 euro) Én uge: 3000 kr. (400 euro) Fire uger: kr. (1.000 euro) For.
Lone Stubberup; Director, EHS Development
Børnemad madvalget Ideer til temaer til drøftelse ifm. valg af frokostordning September 2010 Kære ledere/ forældrebestyrelser I dette powerpointshow er.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2004 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2003/2004 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.
DS v Dine fordele med eBrevsprækken? Med eBrevsprækken modtager du din brevpost elektronisk i din . Med eBrevsprækken bliver dine breve.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Disposition Indledning Hvad samarbejdes der om ?
VE-anlæg Valg af vedvarende energikilder (case).
Klubhuse/mødelokaler K
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Orienteringsmøde Mandag d. 2. September 2013 Kl til Adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening samt Lån & Spar Bank Kl
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Forside LANDVINDING VED SKOVSHOVED HAVN.
Almen praksis som forretning
Oplæg ved: Ole Jacobsen
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Orienteringsmøde Tirsdag d. 28. Februar 2012 Kl til semester og adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening & IUG Kl
Orienteringsmøde Torsdag d. 19. Februar 2015 Kl – 13.30Maskinmestrenes Forening Kl – 13.45Lån & Spar Bank samt TJM Forsikring Kl –
Punkt 14 Eventuelt nyt domicil. Status nu FU har diskuteret og fået foretaget en sammenligning af omkostninger FU er positiv Denne præsentation giver.
Egenbetaling på sygeplejeartikler til sårbehandling i Odder Kommune.
Rådhusløsninger på ”den lange bane” Tre løsninger: 1. Nuværende rådhuse 2. Tilbygning Assens rådhus 3. Barmarksprojekt.
Orienteringsmøde Onsdag d. 18. Februar 2015 Kl til Adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening og Jobfinder Kl – 13.30GADE.
Administrative fællesskaber - definition
Orienteringsmøde Onsdag d. 27. august 2014 Kl til & 6 Semester Kl – 14.30Maskinmestrenes Forening & studiejobfinder Kl – 14.45Lån.
Indtægter RegnskabBudget 1120 Kontingent og gebyrer IFF-nyt abonnement Arrangementer IFF-nyt annoncer
Generalforsamling Budget for 2006 Konto oversigtBudget 2006 Porto3500 Bestyrelsesmøder1200 Generalforsamling4500 Kopier3000 Telefon formand1200.
IT & Økonomiafdelingen Bemanding og primære funktioner Reception: Tina og Marianne Økonomifunktionen: Lis, Tenna, og Maria (elev) IT-funktionen: Erik,
Klub Afdeling Forbund LO / Karteller.
Nybyggeri i Universitetsparken
Lokale Regnskaber 2016 & booking
Personale og Organisation
Bestyrelse – hvad er det?
BB Food’n’Events – Ballerup Bowling
Fra ejendomskontor til servicecenter Bedre service til færre penge – hvordan gør vi det? Beboerrepræsentantskabsmødet 2017.
Faciliteter og Aktiviteter ORGANISERET UORGANISERET
Pressemøde Region Midtjylland
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Præsentationens transcript:

Januar 2003 Sid dyrt billigt ! Nybyggeri = besparelser på driften Fuld køling og ventilation Optimal kontorindretning Moderne mødefaciliteter Moderne restaurant- og café-faciliteter Professionel reception Posthus Facility Management

Januar 2003 Sid dyrt billigt i Ørestad House Højteknologiske kontor- arbejdspladser i Ørestad House, Ørestad – m². Tegnet af PLH-arkitekter.

Januar 2003 ”Skræddersyet” lejemål på Havnefronten m² kontorhus gennemført på Islands Brygge/Sturlasgade, 2300 København S.

Januar 2003 ”Skræddersyet” lejemål på Havnefronten

Januar 2003 Hvordan ? Pensionskasse - Afkastkrav - Driftsudgifter - Udlejningsrisiko - Udlejningsomkostninger - Etc x Vedtægter Generalforsamling FormandAdministration Bestyrelse Kantineudvalg ISS Receptions- udvalg Fællesareal- udvalg Lejerforening Styret kommunikation mellem lejere og ejer = fordele og ulemper Kommende forretnings- område for pensions- kasserne ?

Januar 2003 Fællesarealer Fællesarealerne styres af: ADGANGSKORT Adgang til udvalgte områder i bygningen Adgang til parkeringspladsen Afregning for medarbejdernes frokost Fælles biler ? Kreditkort ? Fitness-klub i bygningen ? Kontokort hos det lokale supermarked ? Kontokort til benzin og diesel ? Europark-kontokort ?

Januar 2003 Lejerforeningen Adgangskort styres af Lejerforeningen. Lejerforeningen er en juridisk enhed, der varetager drift af fælles kantine/restaurant køkken mødelokaler rygerum gårdhave reception fællesareal rengøring af fællesarealer udsmykning badefaciliteter og m.m…..

Januar 2003 Lejerforeningen - fortsat Lejerforeningen behandler ikke sager mellem den enkelte lejer og udlejer. Lejeforeningen lejer de arealer, der bruges til de fælles formål. Lejerforeningen kan kun ophæves, hvis udlejer skriftligt godkender dette. Udlejer har ret til at ophæve Lejerforeningen, hvis 20% af bruttoarealet har stået tomt i mere end 12 måneder. Bestyrelsen består af 1 medlem pr. lejer. Formand vælges demokratisk. Der etableres 3 udvalg: Kantine Reception Fællesarealer

Januar 2003 Kantineudvalg Bugnende ”madbord” i kantinen Lejerforeningen lejer arealerne til dette. Lejerforeningen investerer i/leaser inventar og maskiner. Lejerforeningen udlejer ”møbleret” kantine/restaurant/køkken til ISS. ISS driver og opkræver direkte hos virksomheden. Hver lejer tilmelder det ønskede antal medarbejdere til kantine- ordningen månedsvis forud af hensyn til optimering af indkøb. Store arrangementer såsom receptioner, frokost-møder, aftenmøder, etc. aftales direkte mellem lejer og ISS eller via receptionen.

Januar 2003 Receptionsudvalg Telefonpasning – …. ind og ud, møder, ferie, o.s.v. – alt kan passes! Telefonviderestilling, voic , etc. Postsortering – post ind og ud (posthus) Modtagelse af gæster Parkering Bestilling af taxa Modtagelse af pakkeforsendelser Hver uge kommer der en telefon-tekniker Booking af mødefaciliteter samt -forplejning

Januar 2003 Fællesareal-udvalg Møde- og konferencefaciliteter Drift, herunder rengøring Udsmykning/møblering af specielt ankomstområder Badefaciliteter Fitness Gårdhave, etc.

Januar 2003 IB43 – hvordan ? Bruttoetagemeter m² Lejerforeningen lejer ca m² heraf: - møde175 m² - kantine/køkken175 m² - restaurant/mødefaciliteter500 m² - reception150 m²

Januar 2003 Ydelse p.a. Traditionelt lejemål (25 m² pr. person) Traditionel indretning i IB43 (20 m² pr. person) “New ways of Working” i IB43 (18 m² pr. person) Arealbehov Husleje Drift Varme og vand Lejerforening Receptions- personale, løn p.a Leje af møde- lokaler 1 dag om ugen Omkostninger i alt p.a Et eksempel Antal ansatte30 Lejeniveau pr. m² p.a. (eksempel) inkl. ventilation og køl1.500,00 Udgifter til drift200,00 Udgifter til vand og varme113,00 Udgifter til lejerforening pr. m² p.a.200,00 Alle tal er i kr. ekskl. moms

Januar 2003 Pensionskasse Bestyrelse Space Management Facility Management Medarbejder-trivsel Core business Kantine Reception Fællesarealer Delebiler Fitness Indkøb Bank Børnepasning ? ? =