Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af rejsekortet for
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Forestil dig en landsby, hvor der bor 100 mennesker
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
PengeSpillet.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Borgernes barrierer for brug af IT
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Velkommen hos Juvel A/S
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Vinterman seminar 28. April SIDE 2 Vinterman seminar 28. april Ca. 80 personer: • 30 kommuner (23 Vinterman, 5 -Light og 2 -Melding) • 5 Vejcentre.
SAXO Publish Nu kan alle udgive Troels M. Krankér
Elevernes digitale dannelse
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Forøg din værdi som konsulent
Arbejdsglæde eller sygefravær
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Status på danske patientforeninger
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Grundlæggende regnskabsforståelse
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Camping Temaanalyse 11. oktober 2005 Gennemført af Jysk Analyse i maj 2005 Opkald til 3012 personer, 2310 gik videre Gennemført telefon interview med 608.
DIGITALE TRENDS BIBLIOTEKERNES DIGITALE PULS LIGE NU.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Matematik B 1.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Hvor etablerer landmænd sig primært i udlandet?

1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
Kvickly Total 2011 Antal svar55153 Kvickly Kundemeter 2011 Rapportspecifikationer.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Præsentationens transcript:

Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH

Agenda Lidt om FDIH…meget lidt lover jeg E- Handel er Danmarks vækstmotor Dansk e-handelsanalyse: Hvem, hvad og hvorfor? Trends i dansk e-handel www.fdih.dk

Det er FDIHs formål at forbedre betingelserne for e-handel i DANMARK Vi støtter væksten Viden & Netværk Politik & Indflydelse Rådgivning & Fordele Det er FDIHs formål at forbedre betingelserne for e-handel i DANMARK

Focus 25 årlige seminarer 4 årlige konferencer 10 professionelle erfa-grupper E-handelsprisen Virksomhedsbesøg / Studietur Dansk e-handelsanalyse Viden & Netværk www.fdih.dk

FDIH har fokus på Politisk indflydelse Mærkesager Forbrugerombudsmand Interesse organisationer Lovforslag og høringssvar Politik & Indflydelse www.fdih.dk

FDIH har fokus på Professionel hjælp: Juridisk helpdesk Regnskab og skat helpdesk HR helpdesk G Sikkerhedstest af e- platform Website Index – kvalitetsmåling Kontante medlemsrabatter UPDATE – løbende opdatering Medlems- fordele www.fdih.dk

E-HANDEL er Danmarks vækstmotor

E-handel er Danmarks vækstmotor E-handlen forventes at runde 43-45 mia. i 2011 Der er stigninger på 10-15 % Internethandlen udgør 15% af den samlede detailomsætning Den totale omsætning på internettet anslås til 5,8% af BNP i alt 96 mia.kr Hver 10 dankort transaktion foregår nu på nettet Gennemsnitskøbet på nettet er 649 kr. contra 326 kr. 60% af nethandler med Dankort er over 1.000 kr. www.fdih.dk

E-handel er Danmarks vækstmotor Gartner Group forudser i 2012 vil 50% af alle handler være initieret fra digitale kanaler. Omsætningen i fysiske butikker der er genereret fra internettet anslås til at have en værdi større end 50 mia. kr. B2B anslås at have en værdi på over 500 mia.kr. 2/3 af alle danske virksomheder afgav ordre via nettet i 2010. Vi støtter væksten www.fdih.dk

EM Guld i e-handel www.fdih.dk

FDIH: Dansk E-handelsanalyse Hvem, hvad og hvorfor

Alle aldersgrupper handler www.fdih.dk

Mænd og kvinder handler lige meget www.fdih.dk

Indtægt ændrer kun lidt på e-handelshyppighed www.fdih.dk

Alle handler på nettet – MEN… Børnefamilier og +50 årige bruger flest penge på nettet! Hver gang der anvendes 100 i gennemsnit: Anvender de unge 69 kr Anvender børnefamilier og +50 109 kr. Vinduesshopping index: De unge (18-25 år) - index 154 De ældre (+50 år) - index 85 www.fdih.dk

Mest populære varegrupper (antal handler) www.fdih.dk

Mest populære varegrupper 18-25 årige køber bøger, downloads og tøj Børnefamilier storshopper tøj og sko +50 årige køber rejser og fornøjelser Fordeling mellem fysiske vare og ikke fysiske vare er 52% og 48% www.fdih.dk

Hvorfor e-handler vi? www.fdih.dk

Ingen markedsledere Top 15 e-butikker udgør 33% af antal handler www.fdih.dk

Hver tredje handel sker i ”ny” butik Tilfredshed – 2 ud af 3 vil anbefale e-butik www.fdih.dk

Vejen frem til en nye butik www.fdih.dk

Når købet ikke bliver til noget – bare et pristjek www.fdih.dk

Danskers handel i udlandet 20-25% af internethandel går til udlandet 7,6 mia i 2010 Vi foretrækker UK, USA og Norden Tøjkøb foretages primært af kvinder De unge køber primært bøger, cd/spil og tøj i UK. Jo hyppigere man handler på nettet jo mere villig er man til at shoppe i udlandet!!!!!!!!!!! www.fdih.dk

Trends i dansk e-handel

Trends i dansk e-handel Sociale medier Nye medier mobile, tablets etc Cross Border Nye forretningskoncepter www.fdih.dk

Social Media At være tilgængelig på nettet som privatperson

www.fdih.dk

Mobiler, Tablets, etc. Tilgængelighed gennem bekvemmelighed

M-commerce (mobiltelefon og tablets) Adfærd ændres i takt med tilgængelighed og speed Meget krævende handling - at åbne og sætte sig til skrivebordspc den bærbare på køkkenbordet tablet når du sidder i sofaen og hygger ser tv etc på farten hvor mobil ved hvor du er…… 68% af dem som går på netbutik fra tavle køber, kun 48% fra smarphones www.fdih.dk

12% har anvendt sin mobiltelefon til shopping 70% stigning i køb via mobiltelefonen Sammenlignet med tal fra 2010 i Dansk e-handelsanalyse www.fdih.dk

Cross border GLOBAL tilgængelighed

Danske virksomheder forventer en vækst på udenlandske e-handel på over 10% inden for det næste år www.fdih.dk

Nærmarkederne er de vigtigste www.fdih.dk

Solstrålehistorier SUMOpix – sender plakater på canvas/akustikmateriale til andre EU-lande bl.a. Holland, Polen, England og Sverige Just-Eat – Take away portal er repræsenteret over hele jorden – fra Canada over Danmark til Indien 80% af deres omsætnng er i udlandet E-conomic – Billige økonomiløsninger DK, S, N, Frankrig, Spanien, Tyskland, Polen Coolshop – Games, legetøj hele norden, Tyskland og UK www.fdih.dk

Nye koncepter Tilgængelighed på nettet for forretningsdrivende

www.fdih.dk

www.fdih.dk

www.fdih.dk

Tak fordi I lyttede Mere om e-handel på www.fdih.dk