DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT
Advertisements

Læringscentret og nye vejledningsformer
Usability E2002, IT-højskolen CPH, Paulin Hansen Hvad er usability? - introduktion til kurset John Paulin Hansen (kursusansvarlig) Rune Michael Mejlvang.
Digitale fortællinger #12-DDMK-E-2012 Stine Gotved Gæst: Susana Tosca.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Computerspil Nu da panikken har lagt sig Jonas Heide Smith HERLEV BIBLIOTEK, 12/
Ellært Et ”Læringsspil”
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
PROGRAM Introduktion: Lisbeth og Natascha Introduktion: jer
Computerspillets arkitektur Oplæg: ”There is no doubt whatever about the influence of architecture and structure upon.
Introduktion til fagligheden på kandidatuddannelsen ved IVA
1. Del - Karin. Undervisere: Peter, Karin, Jens og Gitte Hvem er Peter & Karin? Broadcast:
MEDIER OG KOMMUNIKATION
COMPUTERSPILLETS FREMTID Datalogforeningen 1. november, 2003 Jonas Heide Smith Center for Computer Games Research Copenhagen (ITU)
Usability E2005, IT-højskolen CPH, Paulin Hansen Hvad er usability? - introduktion til kurset John Paulin Hansen Anders Schrøder Sigurd Skyum.
Et tværfagligt rammeforsøg: Komm.IT, programmering og So. Oplæg v. Henrik Sterner og Anna Fenger- Grøn KTS/Sukkertoppen Spiludvikling.
Blended Learning - en introduktion
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Usability IT-Universitetet Efterår 2009 Aftenhold
Webdesign og informationsarkitektur
Webdesign og informationsarkitektur BDMD 1. Sem. John Paulin Hansen Sept
JONAS SMITH | OPLÆG: TILLIDENS ARKITEKTUR Systemdesign, der understøtter samarbejde ”Hvordan får man folk til at opføre sig.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen 19 marts 2003 (enkelte billedslides udeladt)
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Digital skriftlig- og mundtlighed
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
SPIL OG VOLD - HVAD VAR EGENTLIG SPØRGSMÅLET? Jonas Heide Smith Center for Computerspilforskning IT-Universitetet i København SPILFORSKNING.DK
27. august 2007Introduktion1 Introduktion til Interaktionsdesign Anker Helms Jørgensen IT-Universitetet i København Interaktionsdesign E 2007 Lektion 1a.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
ELæring, andetsprog og integration Digitalisér.dk april Mads Bo-Kristensen Videnscenter for Integration Vejle.
Metaforik og alternative muligheder
Universel tilgængelighed John Paulin Hansen IT-højskolen i København.
© (2001) Jesper Kjeldskov, Mikael Skov, Jan Stage 1.1 Usability Engineering 1. INTRODUKTION l Menneske-maskin interaktion (HCI) l Oversigt l Mål for design.
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
Introduktion til konceptudvikling
USABILITY Session 1 Introduktion til kurset Introduktion til usability.
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 Aftenhold 1. kursusgang, 30. januar 2008.
Digitale medier: formidling og design 1. februar Introduktion.
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
VELKOMMEN TIL DIGITAL RETORIK EFTERÅR 2008!. “rhetorical communication is the primary tool with which we influence and control the thoughts and actions.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Situationer FlyBusMetroGaden.
DKM - MedieNoter3 - KBJ1 Teorier om medier og kommunikation.
DWDK Øvelsesgang 2. Tegnsæt: utf-8 vs. iso Utf-8 = universelt tegnsæt Giver advarsel i validator Dokument skal gemmes i utf-8 format i notepad.
Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.
Velkommen til Digital kultur F2007 Dagens program: Præsentation af underviser og hjælpelærer Hvor kommer i fra? The Cold, Hard Facts. Teksterne/Kompendiet.
Kreative metoder John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
Organisering og navigation John Paulin Hansen September 04 Usability.
INTRODUKTION > VELKOMMEN | DIGITAL ÆSTETIK OG KOMMUNIKATION | DDAK | ITU | DKM | E2003 
BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL CENTER FOR COMPUTER GAMES RESEARCH COPENHAGEN JONAS HEIDE SMITH FORSKNINGEN I BØRN, UNGE OG COMPUTERSPIL Ved.
Usability ITU, efterår 2008 Usability IT-Universitetet Efterår 2008 Aftenhold 1. kursusgang, 4. september 2008.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Hvad er usability? - introduktion til kurset John Paulin Hansen Ole Gregersen.
Organisering og navigation John Paulin Hansen Februar 05 Usability.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse, 5. udgave Lone Hansen, Søren Holm-Rasmussen, Jens Ocksen Jensen & Torben Rosenkilde Jensen Hans Reitzel 2013.
© Erhvervsøkonomi til akademiuddannelserne (3. udg
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse, 5. udgave
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse, 5. udg
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse, 5. udgave
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse, 5. udgave
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
© Erhvervsøkonomi til akademiuddannelserne
© Erhvervsøkonomi til akademiuddannelserne (3. udg
Præsentationens transcript:

DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag E07 JONAS HEIDE SMITH, LINIELEDER DDK SMITH@ITU.DK

Velkommen til ITU

Sociologi og kommunikation Introduktion til scripting… Teknik Design Sociologi og kommunikation DDK Digital Kultur Webdesign og webkomm. Introduktion til scripting…

Dot Com-krak Web 2.0 År 2000 År 2007

Dan Witzner Hansen Eye-tracking Lisbeth Klastrup Kommunikation, spil Lone Malmborg Interaktions-design John Paulin Hansen Eye-tracking, usability Susana Tosca Kommunikation, spil Jonas Heide Smith Kommunikation, spil Anker Helms Jørgensen Human-Computer interaction Javier San Agustin Eye-tracking Søren Mørk Petersen Mobil kommunikation, Web 2.0 Tomas Sokoler Interaktions-design Sune Alstrup Eye-tracking, usability Gitte Stald Kommunika-tion, mobile medier

Første semester Interaktionsdesign (15 ects) Webdesign og Webkommunikation (7,5 ects) Medier og Kommunikation (7,5 ects) Lone Malmborg Tomas Sokoler Charlie Breindahl Anker Helms Jørgensen Jens Kaaber Pors

To typer Designer Teknisk stærk Analytiker Akademisk stærk

Tag magten Deltag i fagudvalget Skab arrangementer Søg bredt (vejledere, kurser) Giv jeres mening til kende

Tak for tilliden og god fornøjelse