Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har 72.000 læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Børns sociale liv med digitale medier
Oplæg om læsning - hvad kan man som forældre gøre for sit barns læseudvikling… Asgård skole jan
Læserprofil Læserne af BilBasen – Dit Bilmarked har en klar profil. Det er købestærke, mandlige bilkøbere, der interesserer sig meget mere for biler end.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Børns fritid i Ballerup Kommune
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
SISOPHOS Resumé af brancheanalyse for Implementeringsnetværket: DDB februar 2007.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Internet til alvor og sjov
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Digitale medier og mobning
SOLRØD KOMMUNE | BYRÅDETS TEMAMØDE DEN 29. MAJ 2007 Budgetprioriteringer Elektronisk Borgerpanel undersøgelse i perioden april 2007.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Børns nye ”elektroniske” liv Oplæg i Mammen d. 29/
Elevernes digitale dannelse
Analyse for Ældre Sagen:
Körper-koordinationstest für Kinder (KTK)
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Hjælpemidler og adgang til læring blandt børn og unge med ordblindhed / svære læsevanskeligheder NOTA Præsentation d. 28. februar 2011.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
BilBasen – Dit Bilmarked
- støttet af Egmont Fonden
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
UDDANNELSER I UDVIKLING – Rediger i Windows Movie Maker Brug det færdige produkt på mobiltelefon Optag video på mobil – 3gp Tag billeder på.
HUSKESPIL – den lille tabel
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Børn og unges sociale liv online
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Status for sæsonen. SIDE 2 Pris for hosting Gennemsnit: 3,17 (2008: 2,63)
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
DIGITALE TRENDS BIBLIOTEKERNES DIGITALE PULS LIGE NU.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Matematik B 1.
Unges brug af stoffer i et multi-dimensionelt perspektiv
A. SØDE, SJOVE, PÆDAGOGER B. SKOLE, SOCIALFORVALTNING, POLITI C. SUPER, SEJT, POLITI.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
DMU PeopleXS Workflows (alt) (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
DJF PeopleXS Workflows (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
Hvem, hvad, hvor om mobning
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
NQMV 2006 LOKK  LOKKs børnestatistik 2005 En undersøgelse om 1681 voldsramte børn på danske krisecentre.
Hvor og hvordan sker ulykken?
Hvor og hvordan sker ulykken?
Ændring i danskernes medieforbrug
Hvor og hvordan sker ulykken?
Præsentationens transcript:

Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media

2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger. 85,9 % af Olivias læsere mellem 8 og 12 år er piger, og 14,1 % er drenge. Samlet udgør de 8-12 årige piger læsere. Næsten hver fjerde pige mellem 8-12 år er en Olivia læser (22,8%).  Resten af profilen vil tage udgangspunkt i piger 8-12 år.  Læserne fordeler sig jævnt geografisk i forhold til andre af de danske piger 8-12 år.  Læserne af Olivia læser overvejende deres blade hjemme, men også andre steder som hos venner og bedsteforældre.  15,4% af Olivias pige-læsere i alderen 8-12 år abonnerer på bladet.

Media 3 Tøj og mode  Der er en signifikant overvægt at Olivia læsere, der tilhører segmentet ”De Modebevidste” fra Gallups Børne og Ungdsoms Index. Kendetegnende for de modebevidste er, at de blandt andet går op i deres udseende, mode og godt design.  Denne interesse komme blandt andet til udtryk ved at 63,4% af Olivia pigerne beretter, at de er meget eller ret interesserede i tøj og mode. Dette er signifikant i forhold til andre piger 8-12 år. Ydermere siger 44,9 % er de godt kan lide at følge moden. 64% af læserne vælger selv hvad for noget tøj de skal have på.  Olivia pigerne interesserer sig også mere for at læse i ugeblade og om kendte mennesker i forhold til deres jævnaldrende. Olivias læsere bruger flere penge om måneden på blade og magasiner end deres jævnaldrende, i gennemsnit bruger en Olivia læser 43 kr.  Ligeledes er Olivia piger i højere grad end jævnaldrende meget eller ret interesserede i kosmetik og parfume. I gennemsnit bruger de unge piger 59 kr. om måneden på make-up. Enten køber de selv eller får andre til at købe for sig.  De penge der ikke bliver sparet op bliver blandt andet brugt på tøj. I gennemsnit bruger en Olivia læser 219 kr. om måneden på tøj.

Media 4 Mobilen og computeren  81,1% af Olivias læsere har mobiltelefon. Der er signifikant flere Olivia læsere der har mobiltelefon i forhold til deres jævnaldrende. 73,1 % siger de er meget eller ret interesserede i mobiltelefoner.  De unge piger bruger mobilen flittigt og det ses på deres sms-forbrug. 14,1 % modtager over 20 SMS’er dagligt og 15,3 % sender over 20 SMS’er om dagen! 28,9 % modtager mellem 6 og 19 sms’er dagligt og 28,0 % sender mellem 6 og 19 beskeder om dagen.  De unge piger kender internettet godt og 76,6 % bruger internettet dagligt. Her bruger de i gennemsnit lige over en time på en hverdag.  Olivia læserne bruger også i højere grad end deres jævnaldrende computeren til chat og dating.  Favorit internetsider er google.com, arto.dk og gratisting.dk.

Media 5 Musik  Hele 74% af Olivia pigerne interesserer sig meget eller ret meget for musik. Dette er en signifikant forskel i forhold til andre piger på samme alder.  De penge der ikke bliver sparet op bliver blandt brugt på CD’er, i gennemsnit bruger en Olivia pige 64 kr. om måneden på CD’er, hvilket er mere end de andre 8-12 årige piger.  93,4 % af pigerne lytter til musik på en normal hverdag og i gennemsnit lyttes der til musik 47 minutter om dagen.  At lytte til musik er et af de foretrukne valg, når der er en time til overs. Også internettet bliver brugt til at lytte til musik idet 52 % af Olivia læserne lytter til musik på internettet.