IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

TPG handleplans-skema
Velkommen til varigt rygestop! RYGESTOP Dokumenteret høj effekt i kliniske studier.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Psykoedukation til unge i OPUS
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Nyt om borger.dk september 2010
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
(almene målsætninger)
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Konsensusprocessen.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
Konsulent Niels Philip Jensen
Holbæk kommune Proces for skolebestyrelserne i arbejdet med ny skolestruktur.
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
GNU - projektet projektmetode og design
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Større Skriftlig opgave
Organisation og kommunikation
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Mange bække små…. Hvad gjorde vi i med. afd.? Inventering Foråret 2013: Fokus på kontrolbesøg Foråret 2014: Fokus på forhindringer, som sætter begrænsninger.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
Ekstraordinært FÆLSU 5. februar Hej Hans Jørgen Jeg skriver til dig, da jeg efter at have læst Udbudsnyt tekniske basisinstallationer 03 føler mig.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
3.lektion: Magt og indflydelse
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
At deltage i projektarbejde
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
SundhedsFagligt Indhold SFI gruppen.  Mange klinikere, fagligt forum, ikke alle føler sig forpligtet af beslutninger man er med til at tage  Styregruppe.
Opsamling Screenings Session Miljøvurderingsdag 2014.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 3 – Det danske arbejdsmarked.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Landsorganisationen i Danmark Har Arbejdstilsynet et godt øje til arbejdsmiljøet ? - Den 25. august LO-sekretær Ejner K. Holst Landsorganisationen.
Læring gennem registrering og indberetning
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Gruppearbejde 1 Formål:
FARMAKOLOGI Hånden på hjertet KAPITEL 11: MEDICINERINGSPROCESSEN.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter: Guide til interaktivt spil
FORBEREDELSESOPGAVE TIL BEST PRACTICE WORKSHOP DAG DATO: 5. 03
Invitation til at kopiere ind
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden

2 Forberedelse Som inspiration til undervisningsforløbet og dagens diskussioner vil vi bede dig læse følgende artikler: •Artiklen: ”Optimering af marketings værdiskabelse starter med god ledelse”, Markedsføring, September 2011 •Artiklen: ”Measuring marketing’s worth”, McKinsey Quarterly, May 2012 •Kapitlet: ”Organisering af markedskommunikation”, Kapitel 30, Markedskommunikation i praksis, Samfunds Litteratur, 2013 Kilderne drøfter helt centrale ledelsesmæssige udfordringer for Marketing, som vi tager afsæt i på IAA Marketing Management uddannelsen – ikke mindst på førstedagen. Du skal samtidig forholde dig til Marketing’s rolle og muligheder for øget værdiskabelse i din egen virksomhed, og som forberedelse vil vi bede dig udfylde de 2 templates, som følger på de næste slides: •Vigtigste Målsætninger og Ansvar for Marketing i din virksomhed •Udviklingsmuligheder for Marketing i din virksomhed Vi vil i session 1’s drøftelser inddrage templates og jeres beskrivelser af situationen i egen virksomhed. IAA Marketing Management Forberedelse til modul 1 - session 1

Marketing’s Processer & Ansvar Forberedelse: Udfyld tabellen med situationen, som den er for Marketing i din egen virksomhed i dag •x•x •x•x •x•x Nøgleprocesser som marketing driver ell. er vigtig del af Marketings leverancer i proces- sen ell. dens resultat Overvej dernæst: Hvor godt er Marketing’s rolle defineret i din egen virksomhed i dag ? • Er roller, ansvar og målsætninger Klare – OK klare – Uklare ? • Hvordan er roller, ansvar og målsætninger dokumenteret og forankret i dag ? Kompetencer & Marketings Mandat ift. Ansvar Marketings Ansvar i din virksomhedMarketings Nøglemål 3

4 Hvad gør vi – Hvad vil vi? Forberedelse: Udfyld matricen med situationen, som du oplever den for Marketingfunktionen i din virksomhed i dag – de vigtigste punkter • Det vi gør og gerne vil: – x • Det vi ikke gør, men gerne vil: –x • Det vi gør, og ikke vil: – x • Det vi ikke gør, og ikke vil: –x ÷÷ IAA Marketing Management Forberedelse til modul 1 - session 1