CHERAZZ FOCUS AT ROI (RETURN ON INVESTMENT)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Vejledning om videregående uddannelser Studievalg.
Learning Ressource Centres En studierejse til Leeds og Sheffield februar 2002.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
DGI Quality Project status... Our Challenges.. •Quality reform in the Danish public sector to ensure a higher level of quality in the public sector (Danish.
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
Danmarks Ishockey Union Idrættens Hus Brøndby Stadion 20 DK-2605 Brøndby Phone: Fax: website:
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Brugerdreven innovation hos Coloplast INSIGHT konference 2006
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Department meeting 6 October 2009 Welcome!. Department meeting 6 October 2009Dias 2 Agenda Coffee ASB Management visiting LBC 11.00–11.05.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Aarhus School of Architecture Denmark Service design Undervisningsforløb, efteråret 2012 Kirsten Bonde Sørensen Designer, MA, Ph.D. Hvad er design? Kirsten.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Database Normalization without Mathmatics
Design dokument Agenda Intro Guidelines for the Game Concept Guidelines for the Game Proposal Guidelines Functional specification Kilde: Ryan, Tim (1999).The.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Specialeseminar Kristine Tiedt.
Microsoft Solutions for Management Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Lektion september 2004 Peter Olaf Looms.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
Visual Studio Team System Work Item tracking med Microsoft templates.
0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
Kapitel 4.
Enterprise Strategy Program
Vækst i events og festivaler Introduktion. Hvordan skaber man vækst i events?
Linking international students and Danish businesses.
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
Velkommen til Datamatikkeruddannelsen Roskilde Handelsskole Advanced Computer Study.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
MPP IMPACT SEPTEMBER 2013 TEACHING PHILOSOPHY AT THE BUSINESS SCHOOL KNOWLEDGE YOU CAN’T GOOGLE.
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Business case - Gevinstoverblik Forsikring eksempel
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Working for you. Ivan Grønning, Sun Chemical Kemiens Dag, 23 November 2013 REACH Manufacturer/Importer the Registrant.
Established in 1960 by the Chinese S. C. Van S. C. Van moved to Denmark in In the late fifties, he saw exciting possibilities for exotic spring.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
Completing secondary education
Software Testing Software testing.
An IP Strategy comprises
Er det muligt at foretage et sikkert valg?
Description of career Geochemists study the amount and distribution of chemical elements in rocks and minerals Study elements in soil and water They help.
Maynooth University Placement
Præsentationens transcript:

CHERAZZ FOCUS AT ROI (RETURN ON INVESTMENT)

WHICH EFFORTS CAUSE A PROFITABLE INCREASE? Strategydevelopment & implementation Leadership Running Corporate Culture Oganisational Structure Innovation Talentdevelopment Fusions & partnerships 90 76 71 60 56 56 54 49 Kilde: Børsen / Stig Jørgensen & Partners. September 2007. Realiserede økonomisk resultater fra de 1000 største danske virksomheders seneste 5 årsregnskaber. Disse er holdt op mod kvalitative interviews med topledere blandt de 150 største danske virksomheder, og en kvantitativ selvevaluering blandt de 1000 største virksomheder i DK. I alt har 34 topledere deltaget i dybdeinterview, og 190 har udfyldt en kvantitativt spørgeskema.

THE REASON FOR UNSUCCESSFUL STRATEGI 100 % = 340 answers 8% Other circumstances 35% The organization wa not ready for changes or are nowhere near enough comitted 17% The recommendation of the strategi failed Others Wrong strategy Lack of attitude and motivation 40% The organization needed the skills to implement the strategy Lack of skills Kilde: McKinsey

TRAINING & DEVELOPMENT CHERAZZ´ AREA OF BUSINESS CHERAZZ TRAINING & DEVELOPMENT SEARCH & SELECTION STRATEGY-DEVELOPMENT & CARRY OUT BEHAVIOUR- AND SKILLS IMPROVEMENT OF THE LEADERS AND THE EMPLOYEES AT ALL ORGANISATIONAL LEVELS ASSUREMENT OF THE IMPLEMENTATION OF THE STRATEGY MAKE USE OF THE TALENS BEHAVIOUR AND KNOWLEDGE ATTRACTION, EVALUATION AND MAINTENANCE OF LEADERS AND EMPLOYEES

OUTSIDE RESPONSIBILITY THE CIRCLE OF RESPONSIBILITY OUTSIDE RESPONSIBILITY INFLUENCE TO BE RESPONSIBLE

THE MODEL OF DEVELOPMENT

CHERAZZ FOCUS AT ROI (RETURN ON INVESTMENT) Differentiate Cultivere Dominate Behaviour Products and services Communi- cation “Brand” and strategy Customer

WORDS OF WISDOM Every man must be his own leader. He now knows enough not to follow other people. He must follow the light that´s within himself, and through this light he will create a new community. - Laurens Van Der Post

DEFINITION AT LEADERSHIP Leadership is to create frame and space that makes it possible for the employee to make use of his/hers knowledge, experience, creativity and fantasi in a way that bring the organisation at the course of a clear vision and gives the employee lifequality. Prof. Bernhard Lievgood/Netherlands

THE EMPLOYESS ARE THE KEKY TO SUCCES Market Value Profit Performance “The tragedy of life is not the missing of talents but that we do not use the talents we allready got” Continued growth Loyal customers Engaged employees High performance team Strenghts of the employees The customers need

LEADERSHIPDILEMMA

MOTIVATION IF YOU HAVE YOUR WHY WITH YOU IN LIFE, YOU WILL RECONCILE WITH ALMOST ANY HOW. FRIEDRICH NIETZCHE 1888

VISIBLE IMPACT OF THE PERFORMANCE WITH ANCHORING FIGURE 1 COURSE WITH COACHING BEHAVIOUR RESULTS - ROI PERFORMACE TIME

VISIBLE IMPACT OF THE PERFORMANCE WITHOUT ANCHORING FIGURE 2 COURSE WITHOUT COACHING NO OR LESS LONGTERMED CHANGES IN THE RESULTS BEHAVOIR PERFORMANCE RESULTS ROI TIME

THE PROCESS IN LEADERSHIP DEVELOPMENT ANALYSIS/ SCHEDULING MEETINGS LEADERSHIP- AND SALES-TRAINING ON-THE-JOB TRAINING COACHING FOLLOW-UP

FACTS ABOUT CHERAZZ FOUNDED IN 2004 OFFICE IN COPENHAGEN – CHARLOTTENLUND, WORK WORLDWIDE, TEL.: 0045 2263 7545 4 CONSULTANTS, 12 PARTNERS SOLVE TASKS IN DENMARK AND WORLD WIDE SOLVE TASKS AT ALL LEVELS OF THE ORGANISATION STRATEGYDEVELOPMENT, VISION, MISSION, VALUES AND CORECOMPENTENCES, CULTURE CHANGES, FUSIONS LEADERSHIPDEVELOPMENT, DELSESUDVIKLING, AUTHENTIC LEADERSHIP, TALENTLEADERSHIP TEAMOPTIMIZING, COOPERATION, COMMUNICATION SALESLEADERSHIP, SALESTRAINING, BOOKING OF MEETINGS, SERVICE COACHING, PRESENTATION TECHNIQUE

STEP 1-2-3 Analysis Strategy Assesments Values Process Measurement of the results

OVERWIEV OF THE PROCESS Activity Jan Feb. Mar. Apr. Maj Jun. Jul. Aug. Sep. Okt. Nov. Dec. Preliminary analysis/assesment Final desig of the education 360 degree analysis Module 1 Coaching/On-the-job training Module 2 Coaching/On-the-job training Module 3 Coaching/On-the-job training 360 degree analysis/examination Management network

OVERVIEW OF A PROCESS FOR LEADERSHIP DEVELOPMENT Preliminary analysis / Assessment Final design of the education Fundamental leadership Module 1 Coaching/On-the-job training Management of employees Module 2 Management of employees Modulel 2 To optimise the leaders by giving tools and structure To optimise the leaders by giving tools and structure Design the final education To optimise the leaders and imple-ment tools To optimise the leaders by giving tools and structure Request of data/strategy Competences/ Attitudes Purpose Activities Rolemodel and tasks Requirement in the future Leadership desided by circumstance Planning Timemanagement Delegation Decision- making process Feedback at the behaviour analysis (UPA) and final design of the education Behaviour analysis of the managers (UPA) Collection of data Attitudes Coachings-seancer/On-the-job-training in: Fundamental leadership (Module 1) Actionplans Psychology Motivation Communication Active Listening Coaching/Spar- Ing/Mentorring Formulation of objectives Staffdevelopment con-versations The difficult conversationwith feedback The tasks of leadership (12 tasks) Output Knowledge and action plans made The education completed Awareness of the frame for the process Skills in the tools of module 1 Knowledge and actionplans Duration 3 days x days 2 days 2 Hours pr. leader 2 days 2 days Before the first module we send a letter/mail, where everybody will reflect on their expectations etc. After every module there are tasks/on-the-job tasks plus actions plans, where the learned tools get tested.

Coaching/On-the-job training Coaching/On-the-job training OVERVIEW OF A PROCESS FOR LEADERSHIP DEVELOPMENT Coaching/On-the-job training Management of teams Module 3 Coaching/On-the-job training Leadernetwork Coaching/On-the-job training Follow up meeting To optimise the leaders ability to create high performance teams and be a teamleader To optimise the leaders and to implement the tools To optimise the leaders and to implement the tools To optimise the leaders and to implement the tools To optimise the relations and make a group mentoring Gurantee future sucess Evaluation and ideas in the future Purpose Activities Coachings-seancer/on-the-job training in: Management of teams: ”Bigger results via teams” - Teamleadership/development - HPF Team - Valuebased management -Effecient meeting-planning Management of individuals ”Create results via others” Actions plans Current dilemmas Sparring Networking Social time/ Events Meeting with Costi and other decision-makers Certificate in FBME Banks leadership education Coachings-seancer/on-the-job training in the tools Output Skills int he tools of module 3 Knowledge and action plans Skills in the tools of module 2 Knowledge and ownership of FBME Bank Knowledge about working ideas in the future Skills in the tools Duration 2 Hours pr. leader 2 days 2 Hours pr. leader 4 times/year 2 hours pr. leader Before the first module we send a letter/mail, where everybody will reflect on their expectations etc. After every module there are tasks/on-the-job tasks plus actions plans, where the learned tools get tested.

UNIK TEAM MODUL

TEAM SAMMENSÆTNING OG FORSTÅELSE Hvis teamet medlemmer forstår og respekter forskelligheder og brugen heraf i et projekts forskellige faser, er synergien en stor fordel – og visa versa. Styrende Igangsætter Innovator Støttende Organisator Analysator

JOBMATCH & KOMPETENCEFELT Personlighed og adfærd TEST ASSESMENT SAMLET Færdigheder JOBMATCH & KOMPETENCEFELT I relation til teamet Personlighed og adfærd

TEST SOM GRUNDELEMENT I LEDERUDVIKLING Traditionel lederudvikling (Undervisning) Fremtidens lederudvikling (Proces & facilitering) Udvalgte temaer Viden/Modeller/teori Dialog Øvelser i ”øverum” Implementering Opfølgning  Erhverv og lær! Implementering, opfølgning ”On the job training” – supervision Konkrete udfordringer, opgaver & projekter Forretnings-/ledelsesmæssige resultater Metoder, teori og værktøjer Bedste reelle kompetenceudvikling Plan Hvad vil jeg gerne bevare? Hvad vil jeg gerne ændre (Indre: Ønske eksternt: Forventning/krav til leadership) Find din motivation/dine drivere- ”Whats in it for me?” Analyse, fakta og indsigt Nutid (Status i dag, GAP ift. fremtiden) Forretnings/ledelses-fremtidsscenarium (Vision, strategi, mål, behov og ønsker) Afstemning med ledelsen/HR Mål, indsats, ressourcer, forventninger/krav

TEST SOM MANAGEMENT- & LEDELSESVÆRKTØJ Hvorfor skal vi være verdensmestre i vores medarbejdere? LEADERSHIP TILTRÆKNING TILTRÆKNING Hvilke kompetencer har vi brug for? Hvad kræver disse kompetencer af os? Hvordan sikrer vi, at det er det vi får? Resultater og trivsel (Kort lang sigt) ”SITUID” ledelse – hvordan motiveres forskellige typer af medarbejdere? MOTIVATION MOTIVATION PERFORMANCE MANAGEMENT Hvordan får vi mest muligt/det bedste ud af den enkelte medarbejder? CHANGE MANAGEMENT Ændringer sker hele tiden (mere og mere). Hvordan får vi de forskellige typer med på ændringer? IDENTIFICER TALENTER Identificer jeres ”stjerner”/talenter/ medarbejdere? FASTHOLDELSE Hvad skal der til for at fastholde vores ”stjerner”/medarbejdere? AFVIKLING Hvordan italesætter vi og gør afvikling værdigt? LEDERNE I PERSONLIG TOPFORM Hvordan holder jeg mig selv oppe og motiveret i svære perioder? Forståelse af egen adfærd og reaktionsmønstre

Hvad skal lederne være skarpe til? TEST SOM MANAGEMENT- & LEDELSESVÆRKTØJ UPA–ULA-TEAM Hvad skal lederne være skarpe til? Hvad ønsker vi - jobprofil? Hvilke kompetencer har personen? Hvordan arbejder vi med personen? Hvordan kompenserer vi for mangler? Hvordan udvikler vi kompetencer? Ressourcer til ovenstående? Udfordringer i forhold til ovenstående Proces