Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/11-2003) Vi har kun de grænser, som vi selv anerkender!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Coaching Det handler om at stille de rigtige spørgsmål!
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Tid til ledelse Henrik Leslye.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Music: Nightengale Serenade
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Indvandrere og efterkommere i grundskolen Niels Egelund, professor, dr
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Helt Sikker Solen skinner meget. Hele kroppen bliver brændt.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
Musik: Nightengale Serenade
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Borgernes barrierer for brug af IT
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Mentaltræning Målsætning
Børn og sorg - og sprældøde døde
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/ )
Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/ )
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Løgnen er en åndsmagt Joh 8,42-51  Indledning. Løgnen i vores tid.  Sammenhængen med dagens andre bibellæsninger.
Selvopfattelse.. STIGMA
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/ ) Vi har kun de grænser, som vi selv anerkender!
Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/ )
Velkommen.
Psykose og skizofreni Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
10 Roser til dig.
Det gamle og det nye menneske. Ef 4, v17 Det siger jeg da og vidner om i Herren: Lev ikke længere som hedningerne, tomme i deres tanker, v18 formørkede.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En fejl af stor betydning...
Projektlederens rolle(r)
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Kultur- og branchestudier
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Støvring den 11. september 2007
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Mestring af ADHD som voksen.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Procesværktøjer.
Læring i et vejledningsperspektiv
Den anerkendende interviewform
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Bl.a. baseret på bogen »Meditation« af Mette Kold. Kapitel 9
Meditation er… Bl.a. baseret på bogen »Meditation« af Mette Kold. Kapitel 1.
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Workshop Motivation og fokus på målet
Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/ ) Vi har kun de grænser, som vi selv anerkender! – Napoleon Hill Du må selv være den forandring, som.
Røde Kors Årsmøde Psykolog Nina Wehmeyer Psykosocial støtte i Danmark
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Hvordan man bekæmper mobning
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Redskaber og overvejelser
Præsentationens transcript:

Historien om Jacob Lemmings hjerneskade (4/ ) Vi har kun de grænser, som vi selv anerkender!

Jacob Lemming Succesfuldt ph.d. studium på RISØ/DTU …Lige tiltrækker lige (DESVÆRRE  ) Historien op til hjerneskaden

Genoptræning starter i dyb ”denial” (Autosuggestion – Placebo effekt!) Hospitals jul på Afd. 123 Hvidovre hospital afd. 123 Lucas 2. Job forsøg Center for Hjerneskade Lykkepiller 20 mg Ph.D. forsvar Villas Tak for opholdet!Av mit hoved  1. Job forsøg Bryllup! Via Kourosh venninde ansættelse i FIH TAK 10 mg Simpel afbildning af Jacob’s hjerne Lige tiltrækker lige (Heldigvis  ) Enorm kognitiv udvikling selvom jeg kun var på CFH for mine pårørendes skyld  Hjerneskade og erkendelsen af livskvalitet 5 mg mg H a r a n d r e h a f t f ø l e l s e n, d e t h e r p j a t g i d e r j e g ” f a n d m e ” i k k e b r u g e m i n k o s t b a r e t i d p å ?

5. Hukommelsesproblemer! – Både i arbejdsfære og i privatsfære 4. Snakke for højt 3. Tale meget – uden situationsforståelse 2. Temperament - Ret aggressivt og påståelig 1. Denial – ville/kunne ikke se mine egne problemer 6. Manglende overblik Alle inklusiv mig selv forventede - sagtens håndtere flere bolde i luften! Hvad var mine størse udfordringer forsaget af hjerneskaden? Mine tidligere unoder forstærket  A.Lever nu mit liv 100% - ikke andres forventninger B. Mere eksplicit fokus på hvad JEG giver til universet! 

Hvad har dette livsforløb så lært mig, som kan gavne andre? • Kæmp! –(Du VIL blive slået ned, men rejs dig og led efter viljen til at finde en ny vej) • Find, søg og TAG IMOD den hjælp som ER der - selvom det måske ikke ser sådan ud. • Handling, overvej 2-3 minutter og følg så følelsen i maven. • Lær at sige TAK og TILGIVE for DIN skyld! • Meditation og kontrol af mine tanker.

PAUSE!

14/ Hvad tror jeg hjalp mig igennem de forskellige faser? 24/ / / / / IDAG! 04/ / / / / Fighter ”vilje” Vi har kun de grænser, som vi og dermed også dem vi stoler på anerkender - Napoleon Hill ”Vilje” til at lytte A fool think he needs no advice, but a wise man listens to others – Biblen Base Essentiel for den altafgørende fighter ”vilje”. Støtte fra de folk du holder af! Essentiel for den altafgørende fighter ”vilje”. Støtte fra de folk du holder af! Flex ”Vilje” til balance mellem vedholdenhed og fleksibilitet! En udfordrende opgave for ALLE som bør ses i relation til Buddhas gyldne middelvej

• Tænk over lige nu - accepter og føl taknemmelighed for nuet! (Nuets kraft - Edward Tolle) Men hvad gør du så nu? RUTINER • Nye daglige gøremål og rutiner A. Meditation B. Planlægning (~ B. Planlægning (Think And Grow Rich ~ Napoleon Hill) C. Positive Mental Attitude (~ C. Positive Mental Attitude (Succes through a PMA ~ Clement Clifford) • Arbejd på at få et liv med balance imellem dine tre dimensioner (krop, hjerne og sjælen)

• Livet er arbejde og fastsættelse af mål Sætter overordnede mål for mit liv: A.Hvad A.Hvad motiverer mig og gør mig lykkelig? B.Analyserer B.Analyserer og bekæmper min egen FRYGT - få selvtillid! C.Formulerer C.Formulerer plan for hvordan mine mål bliver opnået og hvad jeg selv giver! (Du må først få viden om din egen kraft; dernæst mod til at ture; Og endelig troen til at handle ~ Charles F. Hannell) D.Undgå D.Undgå procrastination procrastination (DO IT NOW, DO IT NOW, DO IT NOW! ~ Napoleon Hill) Men hvad gør jeg så nu?

Skab selv en verden med mere lykke • Villighed til at lytte være åben og lære af andre, du kan lære noget af ”ALLE” mennesker A fool think he needs no advice, but a wise man listens to others (The Bible) • Giv i alle transaktioner (privat/arbejde) mere i brugsværdi end du modtager i kontantværdi! You must give every man more in use-value than you take from him in cash-value (Wallace D. Wattles) Failure is only the opportunity to start again more intelligently (Henry Ford) • Kreative proces (Ask-Believe-Recieve) fra ”Det Nye Testamente” hvor handling giver modtagelsen! Citater • Du er et unikt individ, som kan uendelig meget. Du skal bare finde din nye plads! We have only the limitations we choose to recognize (Napoleon Hill)

TAK!