Markedskommunikation Kapitel 10

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Advertisements

Kapitel 5 Den kreative strategi
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Websider og design Dette Power Point består af 2 dele Se hver del hver for sig, tag en pause imellem de 2 dele. Første del handler især om overvejelser.
Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Vores syn og optiske illusioner
Kommunikation/IT eksamen
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Fotografisk opmærksomhed og foto – og billedmanipulation
Hvad er en brugergrænseflade
Computerens anatomi.
Online annoncer og bannerreklamer
Jeg støtter barnet ved:
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Kommunikation / it.
Medlemsgalleri Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Trommer Navn Trommer Navn Trommer Næste side.
Symbolismen Historisk tid ca – 1920, hvad kendetegner - ismen
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Mountain Dew Tobias, Anne Marie, Mathias og Kasper.
Ændring af kontrast. Ved at sætte meget kontrast på billedet, får man også et varmere billede. Ved at skrue ned for kontrasten, får man dermed et koldere.
Tegneserier  .
Beskæring, perspektiv, og komposition
 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
Snak med din sidemand om dette et par min.
- et forsøg på en analyse
Om at tage gode billeder
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Kommunikation/IT.
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Perception og disposition af grænseflader
Kortfilm Et overblik.
Reklameanalyse Walkthrough.
Reklamefilm Analysemodel.
Billedanalyse Komposition Symboler Modsætningspar
Det moderne gennembrud
Hvad er markedskommunikation?
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Kompositoriske heuristikker og værktøjer. Matematisk centerOptisk center.
Hjemmesiden Stilen Funktionalitet Mangler. Stilen Simpel, enkle linier, klart mønster Få farver i tekst – symbolik – valgt med henblik på kunstnerens.
mens animationen kører afprøve andet design
IT i Byggeriet Semester kursusgang Computergrafik Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
Hvordan er billedet bygget op?
-Billedanalyse-.
Reklamer.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb Digital fotografering 1.Komposition 2.Billedets synspunkt 3.Billedæstetik.
DAWN af Takao Tanabe fra 2003 Et landskabsbillede kan en gang imellem have svært ved at sige én noget. Men det er bestemt ikke tilfældet med TANABEE’s.
Forvægt og bagvægt i sætningen
ROMANTIKKENBilledanalyse
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Den populærvidenskabelige artikel
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Butikkens udtryk Profil Logo Hjemmeside. BLÅ Fremmer koncentrationen, fordybelse, ro, afslappende Symbolisere bl.a. Tristhed, kvalitet, stabilitet.
Den populærvidenskabelige artikel
Lys og Lyd Naturfag.
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet
Hvorfor græder du, Lille Bjørn?
Ekstern kommunikation
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Kunstbilleder analyse.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Ф =(1+√5)/2 Ф′ =(1-√5)/2 En guddommelige brøk ? ≈ ≈
Værktøj: Check dine relationer
Filmanalyse kortfilm Dennis VOK d.2.2
Digital fotografering
Præsentationens transcript:

Markedskommunikation Kapitel 10 Budskabsindhold og –udformning

Budskabsindhold- og udformning Analyse af illustrationer Illustrationer og/eller billeder spiller en central rolle i budskabsudformningen. Vi skal i det følgende gennemgå: Komposition Farveteori De verbaltekstlige virkemidler Sætningsbygning

Budskabsindhold og -udformning Komposition – opbygning af reklamen En reklame opbygges ud fra følgende overvejelser: Synspunkt i billedet Panoramabillede Totalbillede Halvtotal Nærbillede Close-up eller supernærbillede Synsvinkel Fugleperspektiv Normalperspektiv Frøperspektiv

Budskabsindhold og -udformning Komposition –fortsat Rumoplevelsen Størrelsesforhold og rumperspektiv Forgrund, mellemgrund og baggrund Linjer og punkter i billedet Centralperspektivet Det gyldne snit Det optiske midtpunkt Læselinjen Andre relevante begreber vedr. udformningen Beskæring Bevægelse i billedet – statisk/dynamisk billede

Budskabsindhold og -udformning Komposition – eksempler linjer kompositioner

Budskabsindhold og -udformning Farveteori – fortsat Pas på! Farver og farvers symbolik er tæt forbundet med kulturelle forhold. Der er mode i farver – og anvendelsen af farver. SPØRGSMÅL: Hvad overvejede Danske Bank mon, da de lavede deres logo om i en periode?

Budskabsindhold og -udformning Farveteori Vigtige elementer indenfor farveteori: Grundfarverne: Cyan - blå Magenta - rød Yellow - gul (Black) Symboler i farverne: Signalfarverne (rød, grøn, gul) – symboliserer friskhed og dynamik Mørke og dæmpede farver – symboliserer ro og Harmoni (f.eks. Blå)

Budskabsindhold og -udformning Farveteori – fortsat Farvesammensætning Kontrasten mellem de farver, der anvendes, er med til at fremme vores opfattelse af farverne – blikfang. Kolde og varme farver Kolde farver: blå –symboliserer seriøsitet (logoer på finansielle institutioner – f.eks banker, forsikringer og finansieringsinstitutter), vand og friskhed. Grøn – symboliserer natur, ligevægt og harmoni og virker beroligende Varme farver: gyldne og røde farver – Symboliserer varme, tæthed, glæde, kærlighed, eksklusivitet, rigdom

Blå på nettet

Budskabsindhold og -udformning De verbaltekstlige virkemidler At bruge sproget som blikfang Lyde og rim – en lydmæssig effekt, som gør det nemt at huske budskabet Leg med sproget – ordspil, talemåder, ordsprog Sætningsbygning LIX og LOM (sværhedsgraden i sproget) Forvægt og bagvægt (udsagnsordet placeres bagerst og forrest i sætning) Sprog og sætningsbygning, herunder anvendelsen af tiltaleform (du/De), afhænger af målgruppen Vigtig regel: Klart, enkelt og tydeligt sprog.