Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON FAGLIGT SAMSPil Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
AFSÆTNING i Matematik Matematik og anvendelse Relevans Motivation Aktivering af flere elever Innovative kompetencer Elevernes interesse for erhvervscase og afsætning Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Afsætning i matematik Problemstilling På hvilken måde kan en eller flere af ”udfordringerne” i jeres erhvervscase anskueliggøres eller løses ved hjælp af statistik? Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Afsætning i Matematik Statistiske delemner deskriptiv statistik fordelinger (binomial- og normalfordeling) konfidensinterval (både for andel og middelværdi) regression chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Afsætning i Matematik Tidsplan Uge 9 Design opstilles Valg af udfordring. Undersøgelse (evt. feltarbejde - optælling eller spørgeskemaer) Hvilken matematik skal der gøres brug af? Uge 10 Udførelse og bearbejdning af designet Uge 11 Fremlæggelse I bedømmelsen vil der blive lagt vægt på både matematiske og kreative kompetencer. Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Matematik i AFSÆTNING Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Gruppe 1 Påstand i materialet:" Dem, der køber Stelton, læser Politiken” stikprøve chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Gruppe 2 Påstand i materialet: "80 % af dem, der har Stelton, har fået det som gave” stikprøve andele konfidensinterval Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Gruppe 3 Gruppens hypotese: "Unge kender ikke Stelton" stikprøve chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Gruppe 4 Materialet påstår: "70 % af alle husstande har Stelton" stikprøve andele konfidensinterval Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Gruppe 5 Gruppens hypotese: "Veluddannede har i højere grad Stelton” stikprøve andele konfidensinterval Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014
Gruppe 6 Gruppens hypotese: Der er sammenhæng mellem at være børnefamilie og have Stelton stikprøve chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014