Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisningsevaluering i matematik
Advertisements

Evaluering af CSUSA’s besøg på eliteidrætsgymnasierne i uge 43.
Velkommen til workshoppen
Dansk og historie i Studieretningsprojektet
DASG, ODENSE HYPOTESETEST: DEN EKSPERIMENTELLE METODE
Hypotese test – kapitel 6 (Signifikans test)
Anvendt Statistik Lektion 3
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Et væksthus for børn og voksne
Udskoling Informationsmøder 30. januar og 3. februar 2014.
Statistik Beskrivende statistik
Anvendt Statistik Lektion 4
Akademi Merkonomer Statistik Aften 5
Statistik og sandsynlighedsregning
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Sammenligning af to grupper
Sammenligning af to grupper – kapitel 7
Anvendt Statistik Lektion 3
Anvendt Statistik Lektion 6
Statistik og sandsynlighedsregning
Akademi Merkonomer Statistik Aften 6
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Psykologi, Human Factors og HCI
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Eksperimentel metode John Paulin Hansen ITC, Usability F2003.
Statistik og sandsynlighedsregning
Case.
Tina Sneholm Andersen tian
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Tekstslide med overskrift, indhold og notefelt Overskrift Max 1 linje Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For.
SRP 2014.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Statistik Lektion 6 Konfidensinterval for andele og varians
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Problemformuleringer med matematik
Statistisk inferens Dagens program Grupper, opgave 1
DIGNITY – Danmarkspanel - December A&B ANALYSEs Danmarkspanel - TORTUR - December 2014.
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
Samarbejde samfundsfag - matematik
Matematik efter reformen
Mundtlig matematik eksamen
Hypotesetest Hypotesetest og kritiske værdier Type 1 og Type 2 fejl
Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing.
Undervisning i forbindelse med besøg på Experimentarium V/ Anette Vestergaard Nielsen Experimentarium.
Statistik for geografer
Det tematiserede forløb
Statistik Lektion 8 Test for ens varians.
Eksperimentel metode.
Inge Henningsen Stat BK uge
Normalfordelingen og Stikprøvefordelinger
Kvantitativ metode del 1 Gymnasielærer-kursus forår 2007 Aalborg Universitet Sammenhænge ml. variabler, styrke og signifikans Tirsdag den 20. marts, kl.
Statistik II 4. Lektion Logistisk regression.
Inge Henningsen Stat BK uge Konfidensinterval og hypotesetest for to normalfordelte stikprøver.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
Spørgekit 2 Rådighedsbeløb / bolistøtte. 4. Hvor meget er det acceptabelt at reducerer enlige forsørgere på kontanthjælps rådighedsbeløb, for at øge incitamentet.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Anvendt Statistik af Kenneth Hansen Kapitel 9 KeHaTools.
Mål med mening – om at måle for at forbedre Jacob Anhøj Overlæge Dansk Selskab for Patientsikkerhed.
Ellen Holm, Forskningscafé
Statistik.
Bedømmelse og karakterer
Åbent hus Skolens navn Dato.
Velkommen til fagligt samspil
Anvendt Statistik Lektion 6
”Unge Matematiksvage Mønsterbrydere”
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON FAGLIGT SAMSPil Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON

AFSÆTNING i Matematik Matematik og anvendelse Relevans Motivation Aktivering af flere elever Innovative kompetencer Elevernes interesse for erhvervscase og afsætning Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Afsætning i matematik Problemstilling På hvilken måde kan en eller flere af ”udfordringerne” i jeres erhvervscase anskueliggøres eller løses ved hjælp af statistik? Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Afsætning i Matematik Statistiske delemner deskriptiv statistik fordelinger (binomial- og normalfordeling) konfidensinterval (både for andel og middelværdi) regression chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Afsætning i Matematik Tidsplan Uge 9 Design opstilles Valg af udfordring. Undersøgelse (evt. feltarbejde - optælling eller spørgeskemaer) Hvilken matematik skal der gøres brug af? Uge 10 Udførelse og bearbejdning af designet Uge 11 Fremlæggelse I bedømmelsen vil der blive lagt vægt på både matematiske og kreative kompetencer. Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Matematik i AFSÆTNING Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Gruppe 1 Påstand i materialet:" Dem, der køber Stelton, læser Politiken” stikprøve chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Gruppe 2 Påstand i materialet: "80 % af dem, der har Stelton, har fået det som gave” stikprøve andele konfidensinterval Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Gruppe 3 Gruppens hypotese: "Unge kender ikke Stelton" stikprøve chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Gruppe 4 Materialet påstår: "70 % af alle husstande har Stelton" stikprøve andele konfidensinterval Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Gruppe 5 Gruppens hypotese: "Veluddannede har i højere grad Stelton” stikprøve andele konfidensinterval Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014

Gruppe 6 Gruppens hypotese: Der er sammenhæng mellem at være børnefamilie og have Stelton stikprøve chi i anden test Fagligt samspil mellem afsætning og matematik Kolding 5-3-2014