Generalforsamling E/F Klinten 2010

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Advertisements

LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
8. december 2010 på Egegård Skole
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
En sund sjæl ……. i et sundt legeme?.
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Ejerforeningen Syvmøllergåden
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
NYHEDSBREV Årgang 10 Nummer 1, marts 2013 Praktiske forhold Tilmelding og betaling til middag. Deltagelse i middag koster 155,- kr. per person. Tilmelding.
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
Kollektivhuset Høje Søborg
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Styringskrav for jobcentre
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Mål med optimering af turneringsstruktur: Sikre jævnbyrdige hold flest mulige kampe mod hinanden Udvikle spillerene mest muligt Sikre en lettere overgang.
Status for Økonomisk Balance og Økonomistyirng17. december 2006 Status for Økonomisk Balance og Økonomistyring Regnskab 2006 Redegørelse for årsagerne.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Modernisering af P-fondsreglerne
REGNSKAB 2009 (PR møde d. juni 2010, PB/SH/ØU) Oprindelige budget (primo 2009) kr Resultat for 2009kr Estimat for året var (pr. dec.
Generalforsamlingen 30. juni 2013
Ekstraordinært repræsentantskabsmøde. EKSTRAORDINÆRT REPRÆSENTANTSKABSMØDE.
Beslutningsreferat fra 2. smagning 08 maj 2009: Formanden bød velkommen og gennemgik referatet fra sidste generalforsamling (stiftende) Ses herunder: Navnet.
Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2009 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
GENERALFORSAMLING 2011.
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
NYHEDSBREV Årgang 8 Nummer 1, marts 2011 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,,
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Disposition Indledning Hvad samarbejdes der om ?
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Punkt 4. Revision af OIO-kataloget Møde I OIO-komiteen den 21. februar 2008 Søren Klostergaard Pedersen It-arkitekturkontoret.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
 Bullerup Børnehave - Et lidt ”anderledes forløb”
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
Grundejerforeningen Stangkjær
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
Dialogmøde 17. januar 2011.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
NYHEDSBREV Årgang 6, Nummer 1, marts 2009 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Michael Ørnø,
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
HALPROJEKTET OG LOKALPLANEN  Generalforsamling 2005: Haludvalg nedsættes.  Lokale medier kontaktes, interesse for hal formuleres overfor kommunen. 
Udkast til nye tekniske bestemmelser for BVT´s kontrolordning.
Informationsmøde Velkomst 2.Orientering om økonomi på baggrund af de valgte modeller for indbetaling. 3.Spørgsmål + svar 4.Pause 5.Orientering.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Informationsmøde NSF HELHEDSPLANEN. Agenda Forløbet frem til NSF involvering i helhedsplanen Repræsentantskabets overvejelser i forhold til økonomien.
Generalforsamling 13. Marts 2017.
Sneplovsbeslag Reglerne er nu ændret, så der kan anvendes sneplovsbeslag i perioden 15. september til den 15. maj: Bil kan i perioden fra den 15. september.
Ekstraordinær Generalforsamling i Ejerforeningen Gråsten Havn
BYSTÆVNE 2016.
Indsatsplaner og rammerne for grundvandsbeskyttelse i Favrskov Kommune
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Ordinært Interessentskabsmøde 2018
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Målopfølgning – Klima- og Bæredygtighedsudvalget
Høring af forslag til Budget
Status fra tagudvalget
Præsentationens transcript:

Generalforsamling E/F Klinten 2010

Klinten 2010

Logo Flag

Regnskab 2009 Ny fil - regnskab

Budget 2010 1. Ventillation - samtlige ventilatorer i 2010 inc. mont kr. 200.000 2. Imødegåelse af skader – (rørskader) kr. 50.000 3. Jordvold – udfor blok A incl. beplantning kr. 75.000 4. Murværk/beton – efter behov kr. 100.000 5. Maling fortsat – rækværk – skure – plankeværk/pool kr. 25.000 6. Asfaltering – blok A-B-C-D kr. 100.000

Prioriteret projektplan Generalforsamlingen 17 april 2010 15

Generalforsamling, 17 april 2010 Budgetår 2010 Projekt Beskrivelse Kommentar 1 Ventilationssystemet Indsugning/udluftning m.v. Beskrives ved oplæg på generalforsamlingen Højeste prioritet 2 Murværk Fugning/reparation af sokler og murværk Fortsættes 2011 + 3 Projekt Grønne Omgivelser Forskønnelse med beplantning, renovering af beton; legeplads, delvis græssåning m.m.) Påbegyndes 2010 med udjævning af jordvold og gavlplads ved A-blokken. 2011+ 4 Parkeringspladser. Renovering af p-pladsen inkl. ny opstregning til skråparkering 2010+ 5 Imødegåelse af skader Opstartes Fortsættes 2010+ 6 Maling Maling af skure, rækværk m.m. Generalforsamling, 17 april 2010 16 16

Generalforsamling, 17 april 2010 2011 Projekt Beskrivelse Kommentar 7 Flytning af eltavle 8 Miljøforum Fyn Affaldsordning m.m. 9 Projekt Grønne Omgivelser Forskønnelse med beplantning, samlet plan for poolområde og område ved værkstednedgang, områder omkring skure etc. Fortsættes 2012+ 10 Renovering af tag I samarbejde med K/S 11 Parkeringspladser. Renovering af p-pladsen inkl. ny opstregning med bredere parkeringsbåse. 2012 12 Forskønnelse af areal ved indgang til reception Ny beplantning, belysning, skiltning Fællesopga-ve med K/S 13 Maling Maling af skure, rækværk m.m. Generalforsamling, 17 april 2010 17 17

Generalforsamling, 17 april 2010 2012 Projekt Beskrivelse Kommentar 14 Renovering af tag I samarbejde med K/S 15 Etablering af samlet affaldsanlæg I regi af Miljøforum Fyn 16 Projekt Grønne Omgivelser Forskønnelse med beplantning, samlet plan for poolområde og område ved værkstednedgang, områder omkring skure etc. Fortsættes 2012+ 17 Parkeringspladser. Renovering af p-pladsen. Nye parkeringspladser mellem træer på Klintealle. 18 Forskønnelse af areal ved indgang til reception Ny beplantning, belysning, skiltning Fællesopga-ve med K/S 19 Undervandsbelysning i pool Generalforsamling, 17 april 2010 18 18

Klinten commercial Det er ideen, at Klinten Commercial skal udvikles til et katalog med et stigende antal forslag til økonomisk fordelagtige ideer til forbedring af lejlighederne, gode tilbud på håndværksmæssige ydelser samt øvrige relevante, og fordelagtige indkøbsmuligheder til lejlighederne, som bestyrelsen har forhandlet fornuftige priser på plads på.

Commercial fortsat Priser på : Malerarbejde Murerarbejde VVS Køkken montering Gardiner El Hårde hvidevarer Ect.

Bestyrelsens forslag. ”Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen at beslutte ”projekt vandbehandlingsanlæg for indendørs svømmebassin, renovering af omklædningsrum og trappenedgang til svømmehallen”, – således som projektet er beskrevet i vedlagte projektmateriale. Beslutningen indebærer en rammebevilling på kr. 4.675.000,- til gennemførelse af projektet”. Fordelt efter fordelingstal skal den enkelte lejlighed/ejer således betale: Fordelingstal: Opkrævningsbeløb: 368 -------- = kr. 36.000,67 418 -------- = kr. 40.892,07 438 -------- = kr. 42.848,63 478 -------- = kr. 46.761,74 ”Beslutningen indebærer, at beløbet opkræves til indbetaling senest den 1. december 2010, idet det foreløbigt er planen, at gennemføre projektet i månederne januar, februar og marts” 2011. (Hurtigst muligt, og med færrest mulige gener for ejere, lejere og forpagter). Som det ses af den vedlagte beskrivelse af projektet, består dette af to dele: ”Det nødvendige projekt” som beslaglægger mere end 75 % af rammebevillingen, og ”det hensigtsmæssige følgeprojekt” som tager mindre end 25 % af rammebevillingen. Det er bestyrelsens klare indstilling og anbefaling, at disse to projekter ikke deles over tid og flere bevillinger, men besluttes under et og gennemføres samtidig. Bestyrelsen giver en uddybende præsentation af og motivation for projektet på generalforsamlingen, herunder også diverse finansieringsmuligheder.

Baggrund Byggeriet er opført 1 1977 i totalentreprise. På opførelsestidspunkt var der ingen normkrav til svømmebade, så anlæggene er opført ud fra almindelig praksis på det tidspunkt. I løbet af 2010 udsender Miljøministeriet en ny norm for svømmebade til afløsning af DS 477 ”Norm for svømme- badsanlæg” fra 1996. I det nye udkast til normer skærpes kravene til både eksisterende og nye bassiner: Eksisterende anlæg skal opfylde nuværende krav til omsætning, klor, pH, bunden klor, kimtal m.m. Nye Anlæg skal opfylde samme krav til omsætning men der er skærpelser til øvrige vandkvalitetsparametere. Miljøministeriets udspil giver ikke umiddelbart ændrede krav til anlæggene omkring bassinomsætning, men i forbindelse med udformningen af de tekniske anlæg bør det tilgodeses, at de skærpede krav kan opfyldes, idet i sidste ende drejer sig om at have så godt badevand som muligt. Det nuværende filtreringssystem er opbygget med en række sandfiltre. Sandfilterne har ikke kapacitet til den nødvendige kapacitetsforøgelse, ligesom de ikke opfylder gældende krav til opbygning af sandfiltre.

Tromlefiltre

Samlet vandbehandlingsanlæg

Renovering af omklædningsrum og trappenedgang til svømmehallen. Baggrund: I forbindelse med ombygning og renovering af vandbehandlingsanlægget for indendørsbassinet er det nærliggende, at ombygge og hæve standarden for omgivelserne, så bassinrummet bliver lyst og venligt. Adgangsrum til omklædningsrum Adgangsrum til omklædningsrummene og toiletter består i dag af flere små rum. Rummene slås sammen for at give et større rumvolumen og forbedre adgangsforholdene. Skillevæggene fjernes, der udføres nye sammenhængende flisebelægning, lofter og vægge males, der monteres nye lysarmaturer. I baderum fjernes skillevæggene mellem bruserne og vægfliser skiftes i nødvendigt omfang. Gulvfliser udskiftes til skridsikker type, lofter og vægge males. Trappenedgang til svømmehallen Der bygges et glashus omkring nedgangen på ca. 3 x 6 m. PS: Disse dele af projektet er idemæssig på plads, men endnu ikke optimeret

Økonomi

Finansierings model Forslag til betaling af ”nyt vandbehandlingsanlæg m.m.” som beskrevet i bestyrelsens forslag til beslutning på generalforsamlingen den 17. april 2010. Den 1. august 2010 indbetales 10 % af det, der skal betales totalt. Den 1. september 2010 indbetales 20 % af det, der skal betales totalt. Den 1. oktober 2010 indbetales 20 % af det, der skal indbetales totalt. Den 1. november 2010 indbetales 20 % af det, der skal indbetales totalt Den 1. januar 2011 indbetales 20 % af det, der skal indbetales totalt. Den 1. februar 2011 indbetales 10 % af det, der skal indbetales totalt. Bestyrelsen, Ejerforeningen Klinten

Tom Nielsens forslag ”Det foreslås, at cykelskure opdeles således, at der kan etableres aflåst rum til cykler mod brugerbetaling”. Argument: Flere ejere vil erhverve en lidt bedre cykel, hvis den er låst inde. Efter en telefonisk drøftelse med Jørgen Søndergaard (formanden) er der enighed om, alene at bede generalforsamlingen om en tilkendegivelse af, om bestyrelsen skal arbejde videre med dette forslag. Der skal i så fald bl.a. indarbejdes budget m.m. Såfremt et flertal tilkendegiver interesse herfor, vil bestyrelsen lade forslaget indgå i den almindelige prioritering af diverse vedligeholdelses- og udviklingsopgaver. Forslag fra Tom Nielsen, G 204: ”Det foreslås, at gruset på legepladsen fjernes og erstattes af børnevenlig gummibelægning”. Argument: Det er ikke miljøvenligt at sende børn ud og lege i snavset grus, og slet ikke sjovt at få dem ind i lejlighederne bagefter.

P.W.Jørgensens forslag Generalforsamlingen beslutter hermed at bestyrelsen udarbejder en opdatering af vore vedtægter, med det formål at vedtægterne præciserer de kriterier hvormed et projekt, som det der ligger i den af Kommunen godkendte lokalplan 3.119 eller lignende projekter, kan besluttes af ejerforeningen. Det henstilles til bestyrelsen at arbejde seriøst med denne opdatering, så den kan fremlægges til endelig godkendelse på den førstkommende generalforsamling”. P.W. Jørgens motivation for forslaget: Baggrund for forslaget er den urimelige situation Ejerforeningen er kommet i, ved at nogle advokater har rejst usikkerhed/tvivl om, hvilket mandat bestyrelsen skal have for at få vedtaget et projekt vedrørende forbedringer af Feriecentret. Indstillingen vedrører sandsynligvis en præcisering af Ejerforeningens formål § 2 samt afstemningsregler i § 17.13

Valg af bestyrelsesmedlemmer Efter tur afgår: Barbara Schobert F 305 og Harry Pape Henriksen A 304 og B 304 Begge er villige til genvalg.

Valg af suppleanter Nuværende suppleanter: Vagn Madsen H 305 – som er villig til genvalg P.W. Jørgensen B 303

Valg af revisor Bestyrelsen foreslår genvalg af MS Revision.

Tak for i dag