JUNGHEINRICH 2012 – investering i fremtiden Taastrup, Marts 2012 Rune Martinussen Lars Baltzer Eriksen After sales Manager Sales Manager, Logistic Systems Mobil +45 2428 4007 Mobil +45 2428 4004 Mail rune.martinussen@jungheinrich.dk Mail lars.eriksen@jungheinrich.dk Taastrup, Marts 2012
Jungheinrich globalt. Jungheinrich arbejder globalt med direkte salg og service. Jungheinrich har 31 egne salgs- og serviceselskaber i Europa, Asien og Amerika Derudover repræsenteres Jungheinrich af talrige forhandlere, især på de oversøiske markeder. Samlet set er Jungheinrich til stede i lige omkring 100 lande 2
Profil. Jungheinrich, grundlagt i 1953 med hovedsæde i Hamburg, hører til verdens førende udbydere på området intern transport, lagerteknik og material flow. Som producerende udbyder af tjenesteydelser tilbyder Jungheinrich sine kunder et omfattende produktprogram indeholdende truck, stablere, palleløftere, reolsystemer samt føreløse løsninger og tjenesteydelser til hele den interne logistik.
Jungheinrich – omfattende produktpallette Jungheinrich – omfattende produktpallette. Den rigtige truck til enhver type indsats. Elektriske skydemasttruck Diesel- og gastruck Elektriske truck Special design trucks og mindre serier truck Elektriske palleløftere og stablere for gående fører Håndløftevogne Batterier/ ladere Reol systemer Smalgangstruck og systemmaskiner 4
ISM online = Optimering
ISM online opbygning
Eksempel på omkostningsliste
„Logistik fra samme udbyder“. Jungheinrich tilbyder skræddersyede "Allround-løsninger" Alle kompetencer ”In House”
Leje og brugt Den europæiske lejeflåde består af 23.000 truck, palleløftere og stablere og sikrer hurtig tilgængelighed. Mere end 600 trucktyper med løfteevne- klasser fra 1t til 42t samt løftehøjder op til 14 m og udstyr, der passer til opgaven Alt inklusive pris, så det er let at kontrollere omkostningerne En fleksibel flåde dækker sæsonbetonede behov også I stor skala Brugte eller renoverede trucks 9
Service. Omfattende service netværk Mere end 3.400 mobile serviceteknikere, heraf 40 i Danmark, sørger for korte reaktionstider og korte afstande til kunden. Serviceydelser efter mål lige fra det lovpligtige eftersyn til fullservice. Vi sørger for, at kundens truckflåde er klar til indsats. Nyeste teknologier ordreoverførsel til teknikeren, fejlsøgning, reservedels oplysninger og meget mere – vores arbejde understøttes af elektronisk dataoverførsel. Hurtig forsyning med reservedele “In-Night“ reservedelslevering i Europa
“In-Night“ reservedelslevering i Europa. Placering af reservedelslagrer Bestilling inden kl. 15.00 Levering i bilen inden næste morgen kl. 07.00 Leveringssikkerhed 98% Norderstedt Lahr Bratislava 11
Reference kunder
JUNGHEINRICH - Lithium-ion batterier Taastrup, Marts 2012
Lithium-ion batterier til Gaffeltrucks Lithium-Ion repræsenterer en fremtidsorienteret teknologi til lagring af energi. Op til tre gange mere energi kapacitet fordelt ved samme vægt Højere strøm og performance ved de samme dimensioner Kortere opladningstider samt markant flere opladninger / afladninger Den industrielle anvendelse af teknologien, Lithium-Ion energilagring kræver et specifikt miljø, fx temperaturforhold, opladningsvilkår samt juridiske restriktioner for transport af Li-Ion batterier osv. Denne største udfordring ved at implementere Lithium-ion batterier er at affaldshåndteringen af denne type affald i de fleste europæiske lande endnu ikke har en strategi for dette. Lithium-Ion batterier benyttes allerede i vid udstrækning i applikationer med moderate krav til ydeevne såsom forbrugerelektronik (bærbare computere, mobiltelefoner osv.), samt i bilindustrien. Jungheinrich er den første og hidtil eneste Truck producent, der tilbyder en serie produceret Li-Ion palleløfter (EJE 112i lanceret på CeMAT 2011) på udvalgte markeder. I modsætning til enhver anden konkurrent (truckproducenterne og batteri leverandører) er Jungheinrich blevet certificeret for sin selvudviklede Li-Ion batteri løsning (Li-Ion kuffert). Derfor er denne løsning er ikke længere en prototype. Jungheinrich arbejder på at udvikle Li-Ion teknologi yderligere med henblik på at overføre denne teknologi til andet truck udstyr / intralogistic løsninger. Økonomiske gennemførlighed og dermed kundefordele er de vigtigste mål og udgør en forudsætning for en eventuel serieproduktion.
JUNGHEINRICH – Material Flow Optimzation Taastrup, Marts 2012
Our service Scope Customer benefit Material flow planning New systems Planning and quoting of logistic „Allround-Solutions“ Material flow planning New systems System integration, Maintenance & Service Increase of storage capacity Increase of throughput Material flow analysis Identifying of potential savings Existing systems Material flow optimisation Increase of efficiency Reduction of energy costs AGENDA . OVERVIEW . MATERIAL FLOW PLANNING
JUNGHEINRICH – Hydrostatic Drive Taastrup, Marts 2012
HYDROSTATIC DRIVE: Focused on the customers needs Best driving performance Low emissions High performance with a low fuel consumption HYDROSTATIC DRIVE Premium ergonomics with a high operating comfort Safety concept for driver, load and environment Stable and safe construction
The Hydrostatic system Simple explanation
Minimal fuel consumption The new Hydrostatic generation reduces the fuel consumption about 20-30 % DFG 425s Converter 2,5 t l / h 3.2 4.4* consumption DFG 320s Converter 2,0 t 2,6 3,3* Our customers can save nearly 1.400 to 2.500 € p.a. for an application with 2000 working hours *Fuel consumption according VDI60 with 2,0 and 2,5 to Diesel from Nissan, Hyster, Toyota
Low noise level Average noise level dB (A) on the driver’s ear with overhead guard according to EN 12053 DFG 425s 75 BR 3s DFG 320s 77 TFG 320s BR 4s dB (A) TFG 425s
JUNGHEINRICH – APM (Auto Pallet Mover) AGV Technology Taastrup, Marts 2012
APM Standard truck types ERC Pallet stacker EKS Counterbalance ERE 225 Pallet mover
Why Should Not Also Forklifts Work On Their Own? Jungheinrich vehicle + Automatisation package + Safety equipment = Jungheinrich Auto Pallet Mover
System Layout - Infrastructure ERP & Warehouse Management System Control Panel Traffic Manager incl. layout-planning and strategies Standard Interface LAN (TCP-IP) LAN (TCP-IP) LAN (OPC) PLC WLAN LAN (Ether-CAT) PLC e.g. for light barriers at doors or fire doors PLC e.g. for request buttons
System Layout – Vehicle Structure WLAN antenna Safety scanner Laser positioning system Vehicle control Operation unit Personal protection system (laser scanner and light barriers) Jungheinrich Standard Vehicle
System Layout – Warehouse Equipment Reflectors for position determination Adhesive tape system Aluminium reflector profile system
Safety Personal protection Light barriers on the sides Laser scanner in the front Vehicle protection (against collision with other vehicles, racks, columns etc.) Laser scanner at the top of the mast Radiuses and ranges are configured individually
Solution Including All Peripheral Services From One Source