Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Hvordan kommer vi videre? - Et oplæg om at navigere i forandringer
Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer.
Alexander Kjerulf Projekt Arbejdsglæde
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Det virtuelle skrivebord - visioner og fakta Jens Peter Hansen
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Hvad kan din virksomhed gøre for at leve op til banker og leverandørers krav ? 6. oktober 2009.
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Bedre bygninger hos planteavlerne Herlighed og helhed – placering af planteproduktionsanlæg.
Dansk Landbrugsrådgivning Deltidslandmænd Rådgivning & Landmand.dk Årsmøde for Danske Deltidslandmænd Lørdag den 27. oktober 2007 Dorte Marcussen Markedschef.
Synlig ledelse i krisetid
Erhvervsakademiet Aarhus
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Væksthusenes rolle Rådgiverkonference Århus, 20. november 2008.
Darum skole 4. november 2013.
Strategiplanen er fundament og retning.
NOEA/Aalborg Universitet
Salg og service Dag 1.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl Flerårige energiafgrøder som miljøfremmende foranstaltning Irene Wiborg.
Formuepleje kræver en strategi Senior formuerådgiver
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Stærke faglige forudsætninger Svage faglige forudsætninger JobafklaredeUafklarede.
Ø90 Online service og uddannelse
Det gode værtskab i Kerteminde Erhvervsskolen Nordsjælland
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Business Angels - Om forholdet mellem den private investor og videns-iværksættere Glenda Napier Dansk Business Angel Netværk D. 23. Februar
Finansieringsstrategi for bedriften!
Illustrationer til undervisningsbrug
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Arbejdsgange og etik Ø90-Temadag januar 2006 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent Landbrugsrådgivning.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
De opsøgende medarbejderes nødvendige kompetencer
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Udvikling Forhandling med optimalt udbytte Teamleder Stine Hjarnø Jørgensen Konsulent Jacob Winther Nymand Gårdejer.
Aktiviteter Resultater (kort/langt sigt) Effekter Forandringsteori for Frivillighuset 2013 Udfordringer: Brugernes behov ændrer sig løbende og aktiviteterne.
Skuffespørgsmål Ordene: ”Hvad, hvordan og hvorfor” bør være det første ord i hovedparten af vores spørgsmål: Handling / Begivenhed: Hvad (er der sket?)
Aftalen Dorte Marcussen Projektleder - implementering.
ITB fra Produktsalg til løsningssalg Produktsalg til løsningssalg Indlæg på ITB møde Den 26. Oktober 2006 Henrik Fuchs.
Vesthimmerlands Landboforening ” Sådan gør vi hos os” Lisbeth Mør ck Christensen.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Udvikling Ledelseskapacitet – den nye succesfaktor v/ John M. Christensen, HR – konsulent,, Landscentret, Århus.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Landbrugets 3D-stalddesign Konsulent Benjamin B. Andersen og landskonsulent Niels H. Lundgaard.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl.
Lyttende trioer Formål:
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Med LADEGAARD Nordic A/S
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
SUCCES MED SALG 1.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
ProcesPLAN MODUL 1 MODUL 2 Dag 1 Forberedelse:
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper Hvad er forskellen på salg af rådgivning og det rådgivende salg ? De fire salgsprocesser Tanke-eksperiment del 2 Perspektivering

Tanke-eksperiment del 1 Diskutér i grupper hvad der kendetegner den dygtige sælger: Faglige kvalifikationer – det man kan Personlige kompetencer – den man er Øvrige kompetencer og kvalifikationer

De tre sælger arketyper Den sultne Den egoistiske Den hjælpsomme

Forskel på salg af rådgivning og det rådgivende salg ?

De fire salgsprocesser 1. Skabe kontakt til kunden Forberede, planlægge, undersøge, forventninger, skabe tillid 2. Afdække behov hos kunden Lytte, spørgeteknik, købsmotiver, skabe troværdighed 3. Præsentere løsning for kunden Præsentere og anbefale løsninger, skabe nytteværdi 4. Opfølgning hos kunden Bygge relationer, service, tilfredshed, mersalg-gensalg-krydssalg

Tanke-eksperiment del 2 Diskutér i gruppen hvad der kendetegner den dygtige sælger: Faglige kvalifikationer – det man kan Personlige kompetencer – den man er Øvrige kompetencer og kvalifikationer

Perspektivering (Hvor) har du ændret opfattelse omkring salg ? Fra leverandør til samarbejdspartner – hvad betyder det for dig ? Hvad tager du med dig videre fra dette oplæg ?