side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum
side2 ”Hvordan kan museet kommunikere og formidle digitalt til bestemte målgrupper via en hjemmeside?”
side3 Gruppe 1-3: Alder
side4 Gruppe 4-6: Uddannelse
side5 Gruppe 7-9: Segmenter * * *
side6 PROCES 1. Resultater, viden og erfaringer ift. målgruppen 2. Brainstorm på tiltag og design 3. Prioritering af strategiske tiltag 4. Design af hjemmeside 5. Formulering af resultatmål (SMART) 6. Formulering af strategi S=SPECIFIKKE M=MÅLBARE A=ACCEPTABLE R=REALISTISKE T=TIDSBEGRÆNSEDE
side7 Formidlingsplanen 1.Udvikling af museernes formidling 2.Forskning i formidling 3.Uddannelse og kompetenceudvikling 4.Museer og undervisning 5.Brugerundersøgelser 6.Opsamling og videndeling
side8 Kulturarvsstyrelsens anbefalinger Museernes hjemmesider er en ligeværdig del af museets professionelle virksomhed Museerne skal fokusere på at udvikle reelt indhold til deres hjemmesider Museernes hjemmesider skal være relevante for et bredt udsnit af befolkningen Borgerne skal møde museet på både digitale og analoge platforme Museerne skal arbejde strategisk med at udvikle museets digitale kommunikation og formidling på nettet Museet er summen af de platforme, hvor museet er til stede
side9 Hvilke udfordringer giver det museerne at udvikle deres digitale tilstedeværelse på internettet?