En case – baseret på arbejde med ”Film i Kufferten” på biblioteket. Gentofte kommune. Peter Nordahl – Børnebibliotekar, Gentoftegade Bibliotek - 21/5 -2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Motivation og ansøgning
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
Energi- & Vandværkstedet
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Velkommen til Generalforsamling
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Værdigrundlaget i praksis: Politiske Scenarier
Velkommen til Åbent Hus På Tietgen Handelsgymnasium
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf E-learning i undervisningen Egon.
Velkommen til Åbent Hus På Tietgen Handelsgymnasium.
Rekruttering af studerende - marketing eller vejledning?
Du skal bruge digitalkamera Figurer samt evt. kulisse(r) Ved optagelse skal der bruges en fotograf- og en person til at styre hver figur.
Klasseledelse Lene Heckmann.
1 Meget kort om Remote Debugger Og ligeså kort demo af Unity.
Program:  Præsentation: 40 min  Pause: 10 min  Debat: 60 min.  Pause: 10 min  Materialevalg: 45 min.  Frokost: 45 min.  Spilzone - sådan en skal.
Fokus på læring og dannelse
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Alice’s undervisningsforløb. Indhold Valg af forløb Overordnet beskrivelse Strukturdiagram.
At kunne sige det, jeg gerne vil sige Til den jeg gerne vil sige det til Når jeg har lyst til at sige det.
Det sammenhængende sundheds- og borgerforløb ”Horsens på forkant med sundhed” Temadag i DSR d. 26.maj 2014 Hjemmesygeplejerske Dorthe Berthold Schultz.
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Nano Science Brombærsolceller. Dagens program Introduktion Introduktion af forsøget Første del af forsøget Pause Anden del af forsøget Efterbehandling.
Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Elevambassadørdag 2014 Jens Indsamle mobiler Opdele i grupper.
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
BERIFA. BERIFA - Agenda Hvad er BERIFA? Baggrund OPI-samarbejdet Præsentation af systemet Test og Afpøvning Erfaringer/læring Spørgsmål ?
Uddannelse og profession
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Høring om digitale redskaber i dagtilbud og digital dannelse 28/ Kari Eggert Rysgaard, DFI / Skoletjenesten.
VELKOMMEN Familiespejder DUD 27. september KORPSETS NYE FAMILIETILBUD Liane Brandt, udviklingskonsulent KFUM-spejderne.
Tablets og sprogstimulering af især tosprogede børn ved
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Nytænkning af vagtbegrebet II – 4. møde Gentofte Hovedbibliotek Den 11. december 2013.
Skolesangen Af Strandby skoles elever. Mel: Jeg er så glad for min cykel Jeg er så glad for min skole Der har vi mange sjove fag Og det er fordi i en.
 En PC med photostory3 (USB)  En iPad med iMotion og iMovie (hent på appstore)  Evt en iPad eller iPod med iMotion Remote (hent på.
Velkommen til Mobiler i undervisningen Tænd jeres telefon, PC eller Tablet gå ind på m.socrative.com Tast: i feltet: Room number og afvent vi starter.
Realisternes territorium – magt og konflikter. Kapitel 3.
Seminar Citrix HDX 3D Pro edgemo, januar Kort intro Kenneth Knude Jensen Konsulentdirektør Ansvar for edgemo’s 20 infrastructure specialists En.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Sproglighed - Og hvof nu det?. Celle Arvemateriale.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Trend 4 – lokalt set Hyper-connected societies will listen to and empower new voices and groups Det hyperforbundne samfund vil åbne mulighed for, at nye.
STOP-MOTION-CYKEL-FILM
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Sprogbaseret læring i naturfag Kursus i Greve Anette Vestergaard Nielsen.
BOG: PINDSVINET HUSK: DUÅ: HISTORIEFORTÆLLING: KUFFERTSANGE: REMSER:
Børn med særlige behov i dagplejen
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Præsentations-portfolio
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
FORBEREDELSESOPGAVE TIL BEST PRACTICE WORKSHOP DAG DATO: 5. 03
Tips og tricks til Ipad Underviser: Finn I. Thomsen.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

En case – baseret på arbejde med ”Film i Kufferten” på biblioteket. Gentofte kommune. Peter Nordahl – Børnebibliotekar, Gentoftegade Bibliotek - 21/

Film i Kufferten  Introduktion til kufferten  Invitation til pædagoger  Film kompetencer – du bliver taget i hånden  Eksempler og idéer til film tricks. Fx. Trylle film

Film i Kufferten - Indhold  IPad med animationsprogram og filmeksempler  Stativ til IPad  Papfigurer og filmbaggrunde  Vejledninger, film lege og inspiration  Y5I4XbJuu8&feature=youtu.be Y5I4XbJuu8&feature=youtu.be

Film i Kufferten – Godt udgangspunkt  Nysgerrighed  Fascination  Lege – og fortællerlyst  Magi

Film i Kufferten - Proces  Workshops på biblioteket. 45 – 60 min.  4-5 børn med pædagog om en kuffert  2 film pr. gang samt snak, sjov og refleksion  Forløb med samme børn kan anbefales

Film i Kufferten  Animationsfilm i biblioteksrummet  Låne filmværktøjet  Frivillige børn der hjælper andre  Fast del af børnebiblioteket.

Film i Kufferten Hvad er det så vi har lavet? Animationsfilm:  Stopmotion/flyttefilm med figurer filmet på baggrund  Stopmotion/flyttefilm hvor man bruger sig selv og selv er med i filmen. Realfilm:  Programmet Imovie hvor man filmer og klipper. Filmpræmiere: Nu skal i se!! 

Film i Kufferten Tryllefilm – Muldvarpen tryller - Børnehave Glasfilm– Døde ting levende – ”Som venner vi dele” Børnehave Tryllekufferten – børn kommer ud af kufferten – børnehave.

Film i Kufferten Vulkan udbrud – egne tegninger – børnehave. Carl og Asger - Frivillige filmdrenge lockoutede drenge lavede film gyys!

Film i Kufferten Mysteriet om bogen, der blev væk.

Film i Kufferten Tak for i lyttede og god energi med filmmediet i fremtiden – håber det har inspireret jer 

Film i Kufferten  Programmer:  Imovie – findes som app.  Stopmotion Studio Pro HD – findes som app.