XM. HV… Hvorfor? •Læreplaner og vejledninger •Bilag 15Bilag 15 •Du skalDu skal.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
XM med GeoGebra Ib Michelsen.
Advertisements

Matematik og IT Helsingør Den 4. august.
Politisk styring - Pædagogisk styring
Beviser og ”Overbeviser”
Fælles Mål 2009 – konklusioner
GeoGebra Som basis for den daglige undervisning i C-niveau og B-niveau
Kreativ digital matematik
Funktioners parametre Beviser
En læsepolitik Skolen på la Cours Vej.
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Udsagn (propositioner)
Darum skole 4. november 2013.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Skriftlighed og læring
Find cacher i et afgrænset område vha. polygon. Under fanebladet ”Tools” vælger du ”Polygon/Line drawing tool” Herefter bliver du ført til en hjemmeside.
Notesbog Notesbogen er interaktiv.
Workshop Helsingør den 4. august.
Modellering nr. 28 Learnmark Horsens
Christian Thomsen Rasmus Jakobsen Andengrads funktioner
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
Procesorienteret brug af regneark
Rasmus Jakobsen & Christian Thomsen Eksponentielle funktioner Nr. 5
Matematik 10. klasse.
Læreplaner i Højvangen
Lineær funktioner.
Areal og bestemt integral
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Induktion og rekursion
Picasa billedbehandling
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Trigonometrisk Lommeregner
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Evaluering MATEMATIK Hvad har vi lavet? Hvad mener I om undervisningen?
FFM og årsplaner Vemmedrup
Kl.MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 8:30-10:00Intro til Økonomi RenteformelOpsparingLånGruppe- video-opgave 10:15-11:45Penge Excel & Geogebra Tips & Tricks.
Lineær funktion og programmering
Komposition Eksempler og øvelser.
”Lineær Programmering - Skyggepriser”
 gle.com/ gle.com/  Downloade Google Sketchup  Forside (”Scene”)
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Funktioner generelt nr. 16
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Pernille Pind Selvstændig med firmaet Pind og Bjerre. Hjemmeside: pindogbjerre.dk.
Grafik Modeller, objekter og opførsel. dIntProg, F08Grafik.2 Nye begreber Repetition (iteration) –gentagelse af opførsel Parametrisering –generalisering.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Andengradsfunktioner Navn:. Disposition Introduktion Definition af en andengradsfunktion Parametrenes betydning Bevis for nulpunktsformlen Bevis for toppunkt.
Hvad lærer eleverne i 1g på Gefion gymnasium?
Program Kl. 9:15-10:30 Kl. 10:30-10:45 Kl. 10:45-12:00
GeoGebra 1 Mål: Du kan tænde og slukke for algebravindue og tegneblok.
Anders Lundby – STIL Bjarne Frandsen, Efterskoleforeningen
Matematikkens dag Andreas mogensen.
Projekt Parallelle Programmer
Undervisning af elever med IT-rygsæk KCL foråret 2018
Velkommen til fagligt samspil
Koordinatsystem.
Idé#1.0 Lad det være op til webmaster
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Geometriske Steder Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Præsentationens transcript:

XM

HV…

Hvorfor? •Læreplaner og vejledninger •Bilag 15Bilag 15 •Du skalDu skal

Hvorfor? •Mathématiques à la mode •Det er sjovt for læreren •Håbet –Eleven

Hvad? •Hvem spørger du? –G. Polya, J. Borwein og D. Bailey –HC Thomsen –Nils Fruensgaard? –XM-gruppen? •Din definition!

Hvordan? •At aktivere •At undre sig •Genopfinde sætninger •Ny sætning? •Med og uden IT •Styret / ”ustyret” •Modellering

Eksempler

Oversigt •Ähnliche Polygonen •Flyt et klaver •Fien og blomsten •Spagettimatematik •- og mange andre

Ähnliche Polygonen

•Lim trekanterne på arket •Tegn 3 linjer •… gentages ! ? •Er der et mønster? •Hvorfor?

Ähnliche Polygonen •Flere øvelser … •3 polygoner •On-line eksperimenterOn-line eksperimenter •Generalisering

Flyt et klaver

Fien og blomsten

Solsikkemodel

Spagettimatematik

- Og mange andre •Matematik skal smage godt •Sinusrelationerne •Funktioners parametreFunktioners parametre •Bedste lineære sammenhængBedste lineære sammenhæng •DifferentialkvotientDifferentialkvotient •Oversum og undersumOversum og undersum •Geometriske stederGeometriske steder •PP

Geometriske steder •Cirkel (a = r) –Generalisering (a+b = 2r) •Midtnormal (a = b) –Generalisering (a = k*b) •Hvor kan jeg være hvis … ?Hvor kan jeg være hvis … ?

I Skive 1 2

Pause

GeoGebra

Klassiske konstruktioner

Skitser

Funktioner

Teknik

Enkel hjemmeside

Download eller … •Hent GeoGebraHent GeoGebra –Eller •Brug GeoGebraBrug GeoGebra –Via en tom konstruktion –Eller andres konstruktioner

QED