[ visuel ] identitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgeord/Spurnarorð
Advertisements

SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Illustration fra Bogen om kræft figur 4.1.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Hjemmesidekonstruktion Tjekspørgsmål 1.Hvad er et markup-sprog – hvad bruges det til? 2.Hvad er forskellen mellem et markup-sprog og et scriptsprog? 3.Hvad.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Præsentation af Region Hovedstadens design
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Corporate Identity og Branding
Asma (Mona) Khan & Mathilde Lolle
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Julekalender 2010 For Herren i Huset For Fruen i Huset
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Virksomheder - definition
SEO PÅ AU.
4 trin til at skabe visuel identitet
Præsentation af Det retoriske kompas
Hanne-Pernille Stax, ph.d
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Rapporter (Access, del 5)
+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag.
Præsentation af Portfolio site Kim Jensens.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
1 Dagens gang Repeter systemvalg Gennemgang af klasser og strukturer (kap. 3+4 OOA+D) Tavle opgave Gruppe opgave til næste gang.
Niveauer for læring i organisationen
Skraldeeksperiment i Københavns Kommune TMFs Innovationsforum
Dagsorden: 15:15-16:30 TULE gennemgang og dialog 16:30-16:45 Pause 16:45-18:00 Evaluering af opdeling af funktioner mellem matriklerne. 18:00-18:30 Pause.
Powerpointserie om . Falsemaskinen .
Bogstaver og tekst i design
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Reklame & Markedsføring
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
1 USB Gennemgang af installering af USB driver til ICT. Er fortaget på Windows XP.
At deltage i projektarbejde
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Læsning.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Hospitalsenheden Silkeborg – fremtidens udfordringer i arbejde med sundhed v/Hospitalsdirektør Lisbeth Holsteen Jessen.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
1 Læringsstil, samt Projektplanlægning og projektstyring Mål: At i får kendskab til jeres egen læringsstil. At I får et grundlæggende kendskab til projektplanlægning.
mens animationen kører afprøve andet design
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Marketingportal og en masse andet godt…. 9 gode grunde! Og lidt mere… Centralt indkøb - lokalt 3. Jeres eget design 4. Simpelt 5. Central.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Branding afsætning.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Præsentationens transcript:

[ visuel ] identitet

Hvad er identitet ? Afgørende karakter Identitet er relativt Grader det som gør et fænomen forskelligt fra andre fænomener. Identitet er relativt Grader blond i Sverige / blond i Spanien Identitet er også ensartethed fodboldhold ens men forsk. fra modstandere jo mere af en egenskab, des mere præger det id.

Corporate identity - er summen af alle virksomhedens manifestationer: produkter, medarbejderstab, ejendomme, kommunikation osv.

- er den synlige del af virksomhedens corporate identity Visuel identitet - er den synlige del af virksomhedens corporate identity

Udvikling

Alt det synlige Annoncer, websites, fakturaer, firmablade, køretøjer, korrespondance, produkter, påtryk, prislister, stillingsannoncer, gavekort, kataloger, plakater, påklædning, kontorindretning, TV-spots, personalehåndbøger, årsberetninger, labels...

Hvorfor identitet? Visuel kvalitet fungerer som indicium for kompetence og kvalitet på andre ikke umiddelbart synlige områder En velsoigneret og velklædt pilot antyder selskabets kompetence... Virksomheder der interesserer sig for grafisk kvalitet interesserer sig typisk også for kvalitet på andre områder...

Designprogram Styring af visuel identitet har typisk 3 elementer: ekstern profil mere og bedre kendt intern profil tiltrække medarbejdere / skabe team-spirit besparelser lette og effektivisere kommunikation

Synliggørelse Tilstedeværelse Karakter Kompetence/kvalitet visuel forskel at differentiere virksomheden/produktet fra andre Karakter visuel lighed at forbinde virksomheden/produktet med segmentet/forretningsområdet Kompetence/kvalitet visuel kvalitet at associere virksomheden/produktet med kvalitet

Designprogrammets elementer Grundelementer Regler for anvendelse Dokumentation

Grundelementer Navnetræk Bomærke (logo) Typografi Farve Femte element

Navnetræk Grafisk udførsel af firma navn Kort Huskes Element Baggrund

Bomærke Ingen små detaljer Visuel forkortning Dekorativt Værdi Figurativ/abstrakt Bogstaver/figur

Eksempler

Regler for anvendelse Skærmgrafik Korrespondance Øvrige tryksager Bygningsskilte Køretøjer Reklameskilte Emballage Beklædning

Dokumentation Formål Designmanual At skabe kollektiv erindring om, hvad der er vedtaget At gøre det tilgængeligt for rette vedkommende At sikre hensigtsmæssigt fællespræg (identitet) At lette visuel kommunikation Designmanual Ringbind Hæfte for hvert anvendelsesområde On-line (m. skabeloner) Minual

24 krav til et mærke (efter Per Mollerups ‘Marks of Excellence’, 1997) 1 Synlighed: Er mærket synligt nok ? 2 Anvendelse: Kan mærket anvendes de ønskede steder ? 3 Konkurrence: Skiller mærket sig ud fra andre mærker ? 4 Beskyttelse: Kan mærket beskyttes juridisk ? 5 Enkelhed: Er mærket enkelt / nemt at forstå ? 6 Stop-effekt: Har mærket ‘attention-værdi’ ? 7 Anstændighed: Indeholder mærket visuelle eller sproglige elementer der kan misforstås ? 8 Farvegengivelse: Anvender mærket farver der er nemme at trykke ? 9 Sort/hvid gengivelse: Fungerer mærket gengivet i sort/hvid ? 10 Køretøjer: Fungerer mærket på køretøjer ? 11 Holding power: Er mærket interesse-vækkende ? 12 Beskrivende mærke: Siger mærket noget om emnet/forretningsområdet ? 13 Tone-of-voice: Er mærkets tone-of-voice passende med firmaets ? 14 Moderne: Er mærket moderne ? 15 Tidløshed: Er mærket tidløst ? 16 Grafisk kvalitet: Er mærket godt grafisk design ? 17 Buy-me: Indeholder mærket en appel om køb ? 18 Mærket som mærke: Ligner det et bomærke godt nok til at kunne fungere som sådan ? 19 Animation: Kan mærket animeres til film/tv/ computer ? 20 3D: Kan mærket gengives i 3D? 21 Udtale: Kan evt ord udtales af relevante målgrupper ? 22 Ikke-verbale lyde: Kan ikke-verbale lyde knyttes til mærket ? 23 Diskretion: Kan mærket anvendes diskret ? 24 Likeability: Kan vi li’ mærket ?

Ugens opgave Design en plakat til Borups awads Plakaten skal være færdig i dag kl. 15.10 Lav et logo til Borups awads som skal være på plakaten. Plakaten skal være i A3+, 329 x 483 mm 200ppi. Vi fotokopier den, så lav den i A4