Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Advertisements

Rengøring på arbejdspladsen – trivsel og sikkerhed Problemer – Udfordringer - Løsninger Rådet for Bedre Hygiejne: Seminar 4. april 2013 Rengøringsproblemer.
På vej mod en innovativ offentlig sektor
Prissætning - hvordan gør man ?.
Videregående pc-vejledning Modul Sik: Sikkerhed Lidt om antivirusprogrammer mm. 60+Bornholm.
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
Modul 1 - Processer.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Indlejret Tekonologi i Byggeriet Kristine van het Erve 20.jan. 09 Intelligente Byggematerialer Potentialer og barrierer.
By og Byg Debatmøde 2002 Innovation i byggeriet Forskeren Samarbejde om innovation mellem vidensystemet og erhvervet Jørgen Nielsen.
SWOT - Hvad er det? Strategisk værktøj til afdækning af:
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
En APP for Mols-Linien 12/04/2011 Søren Rehné
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Velkommen til valgmøde
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Grunddataprogrammet.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
SummaSummarum Stones Software A/S.
Ny Årsrapport Potentialet for din rådgivning. Hvad sker der Ny Årsrapport gør regnskabet til kunden mere personligt, individuelt og målrettet Årsrapporten.
Indkøbspolitik Esben Madsen, Indkøbs- og Logistikchef &
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Afbureaukratisering - Hvad, hvorfor, hvordan ? Henrik Hjortdal, FORUM for Fremtidens Offentlige Ledelse og Styring 7. Oktober 2009 COK - Århus.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
Seminar om Planteværn 25. januar Scandic Hotel, Kolding Hvad skal vi gøre bedre i 2007? v. Planteavlskonsulent Jan Marx Rasmussen, LRØ.
Bygherreforeningens ideer til en indsats mod svigt, fejl og mangler Henrik L. Bang, civ.ing., MSc, PhD Sekretariatsleder, Bygherreforeningen
Hva er god klasseledelse ?
v/ Jakob Hartmann Mørch
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Udfordringer og fordele ved OPI projekter Carenet
Fra kontrol til sparring Jesper Hansen Jammerbugt Kommune.
Nyt Sygehusbyggeri – få overblikket Erfaringer og ønsker fra det private erhvervsliv 16. juni 2011.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
1 SOCIALE PARTNERSKABER I UDSATTE BY- OG BOLIGOMRÅDER.
Contextual design Opgave F gruppe Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet.
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
Præsentation af resultater DUR/Almen didaktik 2013/14 på Roskilde Katedralskole Ved Thomas Axelsen adjunkt i historie og samfundsfag.
Målrettet Rengøring Kåre Sørensen 24.sep. 13 Målrettet Rengøring Konsulent Kåre Sørensen Dansk Industri DI Branchearbejdsmiljørådet for Service og Tjenesteydelser.
Planteproduktion 2004 Pesticidplan Per Kristensen Handlingsplan for nedsættelse af forbruget af bekæmpelsesmidler (1987) Pesticidhandlingsplan.
CASE V: Økonomiske gevinster ved elektronisk fakturering og fjernsupport v/ Heidi Løje og Anette Bank Knudsen NaviCom A/S Mandag den 28. april 2008.
Proces Ministeren beslutter, hvilke anbefalinger der skal følges, og hvordan de skal følges Lovgivning Forligskreds.
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Politiske perspektiver og politikernes roller
Koncepter og butikskæder
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
Lidt om Compliance House…
SUCCES MED SALG 1.
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Gode råd om ... Start af forhandlinger 1. Gem irritation væk
- Kan dynamisk landbrug og Grøn Vækst gå hånd i hånd?
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Hvad vil jeg svare på? •Er forbrugeren tilfreds? •Kan branchen gøre det lidt bedre?

Forbrugerområdet Forbrugerrådet Erhvervsministeriet Forbrugerstyrelsen Forbrugerklagenævn Forbrugerombudsmand Forbrugerinformation Privat Offentlig

Beskeden respekt for kunden Problemer: –for dyrt, for dårligt, for sent, forkert –ingen koordinering af håndværkere –ringe information til kunden Løsninger: –bedre aftaler og information (fx standard- checklister) –bedre koordinering af arbejdet –fælles ankenævn for håndværkere

Beskeden konkurrence Problemer: –kartelsager i dele af branchen –leverandør-monopoler eller det der ligner Løsninger: –bedre prisgennemsigtighed (materialer, timepriser, etc) –lette adgang for nye og/eller udenlandske konkurrenter

Beskeden innovation Problemer: –ingen væsentlig læring og produktudvikling –”ikke tradition for at produktudvikle efter forbrugerens behov” Løsninger: –flere standardproduktpakker? –øget brugerinddragelse –øget brug af e-værktøjer for at synliggøre tegninger

Hvad har jeg sagt? •Byggebranchen tager ikke forbrugerne alvorligt •Det kan bl.a. ændres ved: –de professionelle afstemmer forventninger –bedre og skriftlige aftaler –øget brugerinddragelse ”før og under” –der laves et fælles ankenævn