Årsmøder 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Oplæg om den nye offentlighedslov – set fra ombudsmandens stol v/Folketingets Ombudsmand Jørgen Steen Sørensen Seminar, Kammeradvokaten, 20. november 2013.
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Genvej til salg til kommuner? Offentlige private innovationsprojekter som adgang til det offentlige marked Juni 2014.
Vandrammedirektivet Involvering af offentligheden i planlægningen Henriette Færgemann Team koordinator Europa Kommissionen DG Miljø, Vandafdelingen.
Innovation Camp 2013.
Overskrift.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Erhvervs- & Sponsorklub
Synlig ledelse i krisetid
Den glade CEO og iværksætter!
Stævnesnacks. Hvad er Stævnesnacks? • Stævnesnacks er et samarbejde mellem FDB og Danmarks Idræts-Forbund • Stævnesnacks er frisk frugt og grønt skåret.
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Året der gik Breddesektionens beretning ved Helle Jakobsen, sektionsleder.
Coop Bank.
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Introduktionskursus for frivillige
Virksomheder - definition
Forandringer i en medlemsstyret organisation Lasse Bolander, Coops formand.
Nyheder på den fleksible måde Tættere på hverdagen.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Årshjulet – aktiviteter der gavner forretning, forening og samfund
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
- sammen med glade mennesker
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Kvickly Total 2011 Antal svar55153 Kvickly Kundemeter 2011 Rapportspecifikationer.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Dagli´-LokalBrugsen Årsmøde/generalforsamling for forretningen 1.Butikkens resultater 2.Begivenheder i butikken 3.Begivenheder i kæden 4.Begivenheder.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Dansk Supermarked i korthed
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Kvickly 2015 – året der gik. Agenda Begivenheder i kæden Butikkens resultater Begivenheder i butikken.
Præsentation af resultater for faktas ledergruppe Mandag d. 17 november 2014 Kundemeter – Oktober
CSR - HR Beskæftigelsesrådets handicapkonference december 2008  Præsentation af Coop/CSR  Erfaringer med ansættelse af personer med.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
konkurrencesituation
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Præsentation af forretningsplan
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Årsmøder 2014

2013 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed

Butikkens resultater Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3) Butiksresultat: Index (for Coop-butikker) Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26) Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned) Derfor gik det sådan (uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)

Begivenheder i vores butik 2013 Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc. Lokal forankring Lokale leverandører Mv.

SuperBrugsen 2013 Salg & Sortiment slået sammen pr. 1/10 2013 med Brian Seemann som Salgs- og sortimentsdirektør Historisk godt resultat i SuperBrugsen i 2013, og væsentligt bedre end 2012 Fokus på omkostninger, Coop butikkerne ligger 0,6% lavere i 2013 end i 2012 selvom de også gør rent Store besparelser på lønlinjen på trods af søndagsåbent og udvide åbningstider Dækningsbidrag for kæden er forbedret flot i 2013 Generelt klarer SuperBrugsen sig bedre end øvrige kæder i supermarkedssegmentet Mange SuperBest er konverteret til Kiwi og Eurospar. Markedsandele er fastholdt på trods af lukninger af 20 butikker i starten af året. Kundemeteranalyse – Flot vækst i de 2 målinger i forår og efterår Omstilling af butikker til Koncept15, viser gode resultater Udrulning af donationsstander Arbejdet med lokale leverandører er sat i system, og der er i næsten alle butikker repræsenteret lokale varer

SuperBrugsen 2014 Michael Løve udnævnt til Koncerndirektør – proces i gang med rekruttering af ny kædedirektør til SuperBrugsen SuperBrugsens var den kæde der bidrog 2. mest til Danmarksindsamlingen – kun overgået af Fakta SB fortsætter arbejdet med lokale leverandører, og der planlægges 13 arrangementer rundt i distrikterne hvor lokale leverandører præsentere deres varer for butikkerne. Koncept15 udrulningen fortsætter, og langt de fleste af Coop butikkerne bliver opdateret med det nye koncept allerede i 2014, og mange brugsforeninger følger efter. Fokus i 2014 Slagterunivers Coop Bank Brand Loyality Leveregler Ungeunivers

slagter og delikatesse Slagteren bliver den lokale Slagtermester Top motiverede slagter og delikatesse Medarbejdere Slagterens rolle i SuperBrugsen Skabe kundestrøm Skabe løsninger Tør tage dialogen med kunderne Høj kvalitet God service Være SuperBrugsen udad til

Coop Bank Hvad er nyt for kunderne? Coop Bank kunder kan hæve kontanter på Visa/Dankort og MasterCard i butikkerne. Præcis som i dag. Kunderne kan hæve op til kr. 4.000, hvis kassebeholdningen tillader det. Coop Bank kunder kan indsætte penge på deres konto via kasserne – op til 4.000 kr. Coop Bank kunder kan få udleveret en kuvert til indbetalingskort og checks i butikken. Kunderne kan få en folder eller et visitkort omkring banken i butikkerne. Hvad er nyt for butikkerne? Henvise interesserede kunder til banken via folder eller visitkort Udlevere kuverter til kunder, som ønsker at indsende indbetalingskort eller checks til banken Gennemføre ind- og udbetalinger jf. kasseguides.

Måske den største satsning i 2014 Brand loyality Måske den største satsning i 2014 NYHED – saml mærker med din telefon - Det kan vores konkurrenter ikke matche eller tilbyde - Det er helt unikt !

Leveregler i SuperBrugsen Kunder Priserne er gode Det er nemt at handle Vi er opmærksomme og hjælpsomme Vi har alt, hvad du behøver – og mere til Det er attraktivt at være medlem Medarbejdere Bedste første arbejdsplads Vi er et springbræt for alle, der vil Vi har respekt for hinanden Din leder får dig til at lykkes Vi har det sjovt Økonomi Drift Vi forbedrer vores råderum Vores omsætning stiger Kædens profiltiltag gennemføres Udvikling tager afsæt i kundernes og butikkernes hverdag Vi er effektive og bruger ressourcer ansvarligt Vi ønsker konstant fornyelse Vi gør det enkelt Lokalsamfund Levereglerne er ikke ”regler”, men et forsøg på at samle alt det, vi er stolte over, som vi gør godt, og som er unikt for SuperBrugsen De skal binde en sløjfe om det, vi står for Det første område handler om kundernes oplevelse af butikken – af sortiment, priser og service. Eksempel: - Det er nemt at handle: Butikkerne er overskuelige og lettilgængelige. Det er nemt at foretage de daglige indkøb. De næste område handler om SuperBrugsen som arbejdsplads. Hvordan oplever medarbejderne SB? Eksempel: - Bedste første arbejdsplads handler om at være stolt af at være den første arbejdsplads for rigtig mange unge mennesker. Claus vil fortælle mere om det konkrete initiativ, der i 2014 skal løfte os på det punkt. Det næste handler om, hvilken rolle butikken spiller i lokalsamfundet. Mange SuperBrugser er placeret i mindre byer, hvor det netop er her, man finder det største udvalg og den professionelle slagter. Eksempel: - Vi styrker lokalsamfundet: Vi giver direkte støtte til foreninger, vi ansætter lokal arbejdskraft, vi sælger lokale varer… Det fjerde område handler om driften. Hvordan beskrives den bedst. Eksempel: - Udvikling tager afsæt i kundernes og butikkerne hverdag. Nye koncepter udvikles altid med inddragelse af uddelere, og indsigt i hverdagen i butikken er afsættet for at sikre at tiltagene giver værdi. Og endelig det femte område, økonomien. Her er kun formuleret to regler, og selvom vi målet på en række økonomiske parametre var der i kæderådet enighed om, at disse to formuleringer er lige vigtige for selvstændige som for Coop-butikker. Eksempel: - Vi forbedrer vores råderum: Vi optimerer på kort sigt for at kunne investere i langsigtet konkurrencedygtighed. Vi vil i hver enkelt butik og i kæden konstant øge det økonomiske råderum til investering. Det rimer også på den anden formulering, som Coop har i sin overordnede strategi, nemlig at give slægtsgården videre i en bedre stand. (Skal vi interessere os for den enkelte butiks økonomi? Ja, alle har en interesse i at det går den enkelte butik godt! – Vi forholder os ikke til eksempelvis lønprocenten, eller andre konkrete forhold – men man tærer ikke på egenkapitalen for at holde den gående! Så bliver man måske nødt til at gøre noget ved lønnen også…) De fem områder, som Kæderådet her har valgt at fokusere på, er valgt, fordi det er dem, der bedst dækker at beskrive butikkens drift og betydning for kunder, samfund og medarbejdere. Vi håber I er enige i det. Vi er byens førende butik Vi styrker lokalsamfundet Vi er gode naboer Vi involverer vores medlemmer

Servicemedarbejderne SuperBrugsen – Danmarks ”bedste 1. arbejdsplads” Servicemedarbejderne Den største medarbejdergruppe i kæden Hvad gør vi ? ”Basis på plads” [best pracise] Kommunikation ”Fordelsprogram” Rekruttering Jobbeskrivelse Tjeklister Forældreinvolvering Elektronisk kommunikation Primært fokus vil være: - Arbejdsplaner - Vagt bytte Rabatordninger Biografbilletter Komme forrest i køen til køb af koncertbilletter Gode priser på frokost/et måltid mad i butikken

Coop Danmark 2013 Coop og FDB blev samlet under Coop navnet Landsrådet i Coop amba vedtog etableringen af Coop Bank, der var en realitet i 2. halvår med tilbud om enkle bankforretninger for medlemmer Udvidelse af Coop-kortet så det nu også kan anvendes i Irma og fakta Ny partneraftale med Børns Vilkår og CARE Danmark omkring Velgørenhedsknappen på alle flaskeautomaterne Samarbejde med Post Danmark om et landsdækkende netværk af 300 pakkeautomater, der gør det nemt og hurtigt for danskerne at hente pakker Stor kampagne for at reducere madspild blev skudt i gang med en stor event på Rådhuspladsen i København Flere samarbejdsprojekter med mindre, lokale leverandører blev etableret i både Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen De mindste butikker blev samlet i kæden, LokalBrugsen, der forventes at komme til at bestå af cirka 100 butikker Adm. direktør siden 2009, Jesper Lien, fratrådte Ny adm. direktør Peter Høgsted pr. 1. november 2013

Eventuelt