Præsentation på M3UG 2011
Simplificering af virksomhedens processer ved hjælp af mobile løsninger Intersport Danmark Mobile løsninger Mobility i strategisk perspektiv Merit Logistik Baggrund for valg af løsning Præsentation Ordreoptagelse i IDK salg / “Google” søgning Never Out of Stock (selvbetjening) Varemodtagelse i butik Lesson learned
Intersport Danmark Frivillig kæde / IDK centralt kædecenter Ca. 100 Intersport butikker i Danmark (B2C) Ca. 20 Sport Direct (B2B) Total 1.2000 mio. kr Data 75divisioner 75 facilities 120 lagre 2 gange ca.100.000 nye varer hvert år
Simplificering af virksomhedens processer ved hjælp af mobile løsninger Intersport Danmark Mobile løsninger Mobility i strategisk perspektiv Merit Logistik Baggrund for valg af løsning Præsentation Ordreoptagelse i IDK salg Never Out of Stock (selvbetjening) Varemodtagelse i butik Lesson learned
Mobility i strategisk perspektiv GARTNER GROUP VURDERER AT MOBILITYLØSNINGER ER BLANDT DE 10 MEST STRATEGISKE IT SATSNINGSOMRÅDER 1.2 MILLIARDER BRUGERE VIL VED UDGANGEN AF 2010 DAGLIGT ANVENDE EN MOBIL LØSNING
Merit Logistics Mobility i strategisk perspektiv Når virksomheder implementerer mobilløsninger i salgsfunktioner er fokus på: Nemt, intuitivt og hurtigt Ekspeditionstid Dokumentation Ordreoptagelse Kundeservice Færre fejl Videndeling
Merit Logistics Mobility i strategisk perspektiv Når virksomheder implementeres i administrative funktioner er fokus på: Rapportering Videndeling Samkøring af data Effektiviseret behandlingstid Centraliseret datahåndtering
Merit Logistics Mobility i strategisk perspektiv Når virksomheder implementeres i decentrale service funktioner er fokus på: Nemt, intuitivt og hurtigt Optimering af ressourcer, Reduceret belastning af backoffice Mindsket ekspeditionstid Øget kundetilfredshed
Merit Logistics Mobility i strategisk perspektiv Når virksomhedens ledelse vælger at investere i mobility løsninger er motivationen ofte: Øget fleksibilitet Hurtigere implementering Færre dyre tilpasninger til ERP systemet Levetidsforlængelse af eksisterende ERP løsninger
MERIT PORTAL WEB CLIENT MERIT PORTABLE MOBILE CLIENT ORDER LOGISTICS REPORT & ANALYSIS ORDER ENTRY SERVICE & RENTAL LOGISTIC REPORTING BALANCED SCORECARDS MULTI- DIMENSIONAL REPORTS PRODUCT CATALOG CUSTOMER & SUPPLIER CLAIM MANUFACTURING REPORTING INFORMATION TOOLBOX GRAPHICAL VISUALIZATION FOUNDATION DATA WAREHOUSE ROLE CENTER PROCESS CONFIGURATION ENTERPRISE MANAGEMENT SOFTWARE INTERFACE DATA MODELS
Merit Logistik Oversigt Konfigurerbar og dynamisk Forretningslogikken konfigureres i Lawson M3 og anvendes i Merit Logistik Dynamisk workflow og bruger interface anvender simpel parametersætting “Usynlig” integration Ingen data replikering eller dobbelt data lagre Interaktiv integration med Lawson M3 All M3 inputkontrolle gennemføres on-line “Google” søgning Roles, menus, and configuration parameters Merit Logistics Portlet repository Lawson M3 API & WHI database Daa JDBC Forretningslogik
PRODUKTION UDGÅENDE INTERN INDGÅENDE VARE MODTAGELSE KVALITETS- KONTROL OMKLASSIFICERING FLYTNINGER PÅ LAGERET PLUKNING MATERIALE UDLEVERING LAGERLÆGNING FYSISK LAGEROPTÆLLING PAKNING UDLEVERING FORSENDELSE TILBAGEMELD OPERATIONER TIDS- RAPPORTERING
Simplificering af virksomhedens processer ved hjælp af mobile løsninger Intersport Danmark Mobile løsninger Mobility i strategisk perspektiv Merit Logistik Baggrund for valg af løsning Præsentation Ordreoptagelse i IDK salg / “Google” søgning Never Out of Stock (selvbetjening) Varemodtagelse i butik Lesson learned
Baggrund for valg af løsning Strategi: M3 i alle butikker (i dag i 26 butikker) Kompleks udrulning M3 er kompleks for butikspersonalet Sammenlægning af flere M3 processer i én brugervenlig portlet Grænseflade som POS løsningen Kædecenteret vil knytte kunderne (butikkerne) tættere Håndtering af de store mængder af nye varenumre Mange tilpasninger
Simplificering af virksomhedens processer ved hjælp af mobile løsninger Intersport Danmark Mobile løsninger Mobility i strategisk perspektiv Merit Logistik Baggrund for valg af løsning Præsentation Ordreoptagelse i IDK salg / “Google” søgning Never Out of Stock (selvbetjening) Varemodtagelse i butik Lesson learned
Simplificering af virksomhedens processer ved hjælp af mobile løsninger Intersport Danmark Mobile løsninger Mobility i strategisk perspektiv Merit Logistik Baggrund for valg af løsning Præsentation Ordreoptagelse i IDK salg / “Google” søgning Never Out of Stock (selvbetjening) Varemodtagelse i butik Lesson learned
Lesson learned Eksisterende modifikationer Nye modifikationer Ændringer i Portlet Ændringer i API’erne Ting Tager Tid Nye modifikationer Systemet inspirerer brugerne Never Out of Stock forventer at knytte kunderne tættere “Lille” butik første step let at anvende (brugervenligheden er en gevinst) Sammenlægning af flere M3 processer i én portlet