Informationskursus For teaterledelse og produktion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
En lille vejledning til ændring af skærmens udseende.
Hjerterum og opsøgende funktion
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Caseoplæg om Facebook.
Om eksamen 2011.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsstile og lektier
Ude af 10. klasse, og hva’ så? l
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Velkommen til Generalforsamling
Nyborg Kajakklub. Nyborg Kajakklub dage  Stiftende generalforsamling  Fra 25 til 40 medlemmer  Målsætning for det første år  Samarbejdsparter.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Elevernes digitale dannelse
Åben Hus Lørdag d. 1. februar Kl til 16.00
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Jeopardy Navneord Udsagnsord Brug af tegn
1 Trivselsfest 2009 Datoer for festen:  Torsdag den 5. november:  kl – 16.00: forberedelse  Fredag den 6. november:  kl – 14.00: forberedelse.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
BACKUP eller dø! Klik dig frem til næste billede ->
Forældremøder på Kalbyris
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Videreudvikling af ide 2&2
Relationer – børn og voksne
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Idrætsmedicinerne Stormøde d. 7/9. Hvem er IM -Præsentation af bestyrelsen.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Faglig fordybelse i indskolingen
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
1 Arbejdet med frednings-, planlægnings- og miljøopgaverne.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Læse/studiegrupper.
Velkommen til sejladsplanlægning Lørdag den Søndag den
Lederseminar 2014 Varde Kommune
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Tema 4 Overgange i barnets liv
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Skitur 2015 – fra den 15/2 – den 21/ Klub Roskilde Øst.
For førskolegruppens forældre
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Forældremøde 9. april.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
1. Information – hvem – hvad – hvordan 2. Programmet – aktiviteter 3. Noget interesserer dig – eller ikke 4. Din tilmelding – hvordan 5. Spørgsmål nu.
Faste opgaver i Giber Å Gruppe
Håndbog for lejere Æ’ Redningshus.
Præsentationens transcript:

Informationskursus For teaterledelse og produktion

Frederiksberg Teaters historie

Bestyrels e Består af : Formand, Næstformand, Kasserer, øvrige bestyrelsesmedlemmer, 2 suppleanter. Teaterleder/Souschef Aktivitetshold ( Holdledelser) Rollingerne (6 – 8 år), 9 – 11 år, Børnemix (7 – 13 år), Paletten/Kulissen (12 – 16 år), Mixholdet, Kombineret ungdom/voksenhold - (Fra 15 år og opefter), Jurex (Voksenhold), Laboratoriet (Projekthold /Ungdom/voksenhold), De sure voksne og De forkælede børn (Lukket sang/musikgruppe). Teamledere Teams PR. – Lys/Lyd – Kostume -Rekvisit - Værksted - Kontor Udvalg

Holdninger Vort motto: Vi skaber ikke stjerner – Men hele mennesker Hvorfor se hinandens forestillinger (Medlemspris: 20,00 kr.) Du skal være god til og sige nej, det er i orden at sige nej? Møder og sociale arrangementer Generalforsamling, 3/4 instruktørmøder, Visionsdag (sidste lørdag i august) Forældremøde i starten af august/september Cafeaftner (4 stk.) Sommerarrangement starten af august. Frederiksberg Kommunens visionsdag Kurser Interne Eksterne Frederiksberg Dage (Lindevangs Parken) Julemarked på Frederiksberg Rådhusplads Juletræstænding på Frederiksberg Rådhusplads

Forsikringer Tyveri – Medlemsforsikring (Ansvarsforsikring). DATS forsikring (Scenearbejdere). Slukningsudstyr Tjek af brandslukningsudstyr (en gang årligt) Frederiksberg Brandvæsen Førstehjælpskasse (Fast plads emhætten) – Den fylder vi selv op, derfor skriv det på indkøbslisten når vi er ved og løbe tør. Foreningsbudget Rengøring - Toiletartikler Kopimaskine - Kontorartikler - Hjemmeside Vedligeholdelse – Indkøb til værksteder mv. Kaffe/saftevand Møder/Visionsdag - Cafeaftner Tyverisikring af lokaler. Indkøb og vedligeholdelse af tekniskudstyr (Rimelig stor post de sidste 2 år). Forsikringer – medlemskaber (Herunder frivillige) Kurser Arrangementer f.eks. Frederiksberg Dagene - Vort 25 års jubilæum. Indtægter Kontingenter (650,00 halvårligt) – Medlemstilskud Frederiksberg Kommune (Kun på børn og unge indtil 25 år.) – Fonde (Varierende) – Forestillinger.

Kontor: Administrations computer – Instruktør computer (Man kan godt arbejde fra begge computere de er forbundet med en fælles harddisk, med backup. Instruktørcomputer : På skrivebord er der en mappe der hedder holdmapper – Holdmappe består af nogle mapper : Administration for - Arbejdsmappe for teaterholdet - Foto - Redigering af hjemmeside. Velkomstpakke. (Brev, Indmeldelsesfolder, Indmeldelse). Indmeldelsesmapper - Arbejdsmapper (Plads i jeres hold skab) - Referatmapper Håndbibliotek (Martin) På opslagstavlen: Indkøbsliste, adresseliste på instruktører, produktion mv., Nøgle til håndklædemaskiner. Skuffesystem på side bord. I min skuffe: nøgle til nøgleskab og tage værkstedsnøglen. (Husk læg begge nøgler på plads) Reol inden for dør:

Kopimaskine Kan køre fra computer. Holdkode (Ved farvekopiering) Farve til kopimaskine (Øverste hylde i kontorskab) - (Chip i maskine) Alt andet end 80 g papir tages ud af maskinen efter brug, og lægges på plads. Angående tryk på kraftigere papir (indstilles) Kontorskab Kontorartikler - Sakse – Hæftemaskine Plakat papir (160 g) Forskellige kontormaskiner. Pengekasser mv. til forestilling. Bærbarcomputer i bunden af skabet i rygsæk (F.eks. hvis man øver ude af huset). Ovenpå skab kopipapir A3 – A4 (80 G) – A4 (160 G) købes normalt når det er på tilbud.

Noget om holdene Venteliste: Mangler man medlemmer kontaktes Michelle Hjemmeside Holdsider : Information til teaterholdets medlemmer & forældre. Siderne består af: Forside, Øveplan, Info, Billeder ” Husk som medlem af Børnemix Du og dine forældre har et ligeså stort ansvar for at modtage informationerne, som den der skal afgive informationerne til dig. (En informationskæde går begge veje). En planlægning der til tid og anden skal laves om, på grund af aftaler der indgås og ikke overholdes, er uholdbart og utilfredsstillende for alle parter.” Holdsider kan redigeres hjemme fra via kode. instruktørside. Holdskabe: Her lægges jeres arbejdsmappe og andre ting, I har til jeres teaterhold.

Lokaler/ Krav Øverum første sal: Ingen sko. Rekvisitter leges der ikke med (Det skal medlemmerne lære). Når udstyr er sat op i sal leges/løbes der ikke. Forældre På øvedage kan forældrene sidde i opholdsrummet, der er trådløs net (kode: ) Hjælper forældrene til, er børnene (medlemmerne) på lige fod, med de andre medlemmer). Afbud Kontakt medlemmerne (deres forældre – også ved større børn) Henvis til vores indmeldelsesbrochure. (Det der står i den, har de skrevet under på ved indmeldelse). Evt. hold et møde med dem. På øvedage ang. oprydning: Feje, tømme skraldespande (Evt. på skift mellem medlemmerne) Hjælp (Fra andre instruktører) Råd og vejledning

Forestillinger: Holdbudget 6.000,- kr.: Kostumer Rekvisitter Faste bag plader til scene, Tryk af plakater (kopimaskine) Plakatpapir 160 g. Indkøb af træ (holdbudget). Hvor mange forestillinger - og Hvorfor Hvad vi skal spille (Michelle) Datoer for forestillingerne og øvedage (Instruktører taler sammen ang. spilledage, øveweekender). Andre øvelokaler ”Borgen” Kostumer i kostumekælderen (aftale med kostumefolk) - Rekvisitter i kælderen (Aftale med rekvisitfolk).

Hvornår må man sætte stole op i salen mv. - nedtagning ugen efter. Instruktørliste Evt. Scenograf Scenetæpperne må ikke ændres (Er Brandimprægneret) Hvad skal Brandimprægneret Nødudgange Spille sale udenfor huset skal der brandtilsyn på inden forestillingen (forhør jer på spillested) Kommer et tøjstativ hvor kostumer skal hænges på efter forestilling. Oprydning efter forestillinger Øl/Vand budget mv. Afregnes særskilt med kasseren. (Adresse står på hjemmeside). Regnskab både på forestilling og Øl/Vand budget afregnes senest 14 dage efter forestilling. Rettigheder: Skuespil/ Musik Hold6-8 Årige9-11 ÅrigeAlle mellem Årige Vosenhold / Mixholdet Tillæg ved større forestilling (F.eks. I stor teatersal) Voksen35 kr50 kr60 kr70 kr20 kr Barn (Under 18)25 kr 40 kr50 kr20 kr Studerende / Pensionist (mod forevisning af dokumentation)25 kr 40 kr50 kr20 kr Medlem20 kr 30 kr 0 kr Organisator/Fribillet (med kode)0 kr Særbillet 1 (med kode) Særbillet 2 (med kode)