Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Advertisements

Telos Team Introduktion.
Præsentation på M3UG 2011.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Sprog/billeder på Internettet
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Forretningsudvikling med IT
E-commerce hos Bon’A Parte
Præsentation af e-takeaway.dk
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Virksomheder - definition
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Giv medarbejderne adgang til centrale systemer – lige ind i Office Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Potentialevurdering.
Introduktion til Access (Access, del 1)
19. Januar 2012 Gentofte Centralbibliotek og. Københavns Lufthavne A/S Danmarks største arbejdsplads, med medarbejdere 850 – 900 starter og landinger.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
v/ Jakob Hartmann Mørch
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Obligatorisk digital selvbetjening
Serverkonsolidering Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
KIGO og kommunernes opgaver
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
ITB fra Produktsalg til løsningssalg Produktsalg til løsningssalg Indlæg på ITB møde Den 26. Oktober 2006 Henrik Fuchs.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Microsoft.NET og Web Services Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Indhold Opsummering Opsummering  Standardisering, sikkerhed, forbedret administration & vedligehold, øget produktivitetsmuligheder = omkostningsbesparelser.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
BusinessMinds A/S © 2004 Metadata i BI udvikling 2005 Troels Brøcher BusinessMinds A/S.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
Small Business Specialist Community - efterårets aktiviteter, kampagner og nye tiltag.
Læsning giver livsglæde Formål: At tydeliggøre biblioteket og litteraturen som middel til at skabe et øget positivt indhold i tilværelsen hos borgere med.
Software group Denmark IBM Softwaregroup Denmark Technical Partner Meeting Sept Henrik Justesen Country Manager Technical Sales And Services.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
Hvordan kommer min virksomhed videre?
[klik og indsæt kommunenavn]
Intranet & Portaler Tonny Rønnow Business Productivity Advisor
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S 2003 - 2004 Du står på forsiden i din præsentation. Du kan skrive en overskrift. Klik på knappen New Slide for at oprette et almindeligt nyt dias. Tast Alt+F8 for at indsætte et nyt dias med de specialdefinerede sidelayouts. WM-data A/S Microsoft Business Solutions CRM Union Engineering A/S 2003 - 2004

Microsoft CRM Agenda for de næste 20 min. Om Union Engineering A/S Hvorfor blev det Microsoft CRM? Om projektet Erfaringer fra projektet Hvorfor satser WM-data på Microsoft CRM? Henning Benzon Jespersen, M.Sc.M.E. WM-data, CRM Chefkonsulent hejep@wmdata.com

Om Union Engineering A/S Virksomheden Startede i 1933 som A/S Kulsyre- og Tørisfabrikken Union Hovedsæde: Danmark, Fredericia Salgskontorer: Brasilien og Kina Specialister i CO2-anlæg, Marked: hele verden Omsætning: ca. 150 mill. kr. , primært eksport Få projekter, 5-15 mill. kr. pr. anlæg – ikke standardprodukter 65 Medarbejdere på verdensplan

Om Union Engineering A/S Forretningen Projekt-drevet virksomhed (teknologitung): Salg Projektering Implementering Service og reservedelssalg (Aftersales) Salg af anlæg kan være en årelang proces – ved afsluttet salg overdrages sagen til projektgruppen Direkte salg og salg gennem agenter Salg til slutkunde og salg til løsningsleverandør Aftersales er komponentsalg og adskiller sig derfor meget fra resten af salgsorganisationen.

Om Union Engineering A/S CRM har været undervejs længe Et CRM-system har igennem mange år været en klar mangelvare hos Union Engineering Med CRM ønsker Union Engineering at påvirke en række strategiske indsatsområder Tro på at implementeringen af CRM vil bidrage positivt til virksomhedens fremtidige indtjening. Fx ved at få et værktøj til mere effektivt at styre salgsarbejdet og derigennem at øge gensalg Viden er magt – deling af viden er succes CRM implementeres i hele organisationen

Om Union Engineering A/S CRM Strategi kontakten til kunderne kan ske på en systematisk og ensartet måde Attraktivt image ved at levere kvalitet - også i dialogen med kunderne Stor kundetilfredshed ved at leve op til de afstemte forventninger Medarbejdere skal have øget kundefokus og viden om kunderne Union Engineering gør op med ø-tænkning og skaber en fælles succes.

Hvorfor blev det Microsoft CRM? Microsoft CRM eller SuperOffice Union Engineering har en Microsoft Strategi Intuitiv og brugervenlig grænseflade Off-line data - Microsoft CRM Sales For Outlook Client Stærk integration til hele Microsoft produkt-porteføljen - specielt Microsoft Office og Microsoft Business Solutions Forventning om at Microsoft CRM er underlagt en mere aggressiv udviklingsplan Flere partnere til at supportere og lave tillægsløsninger .Net - Microsoft CRM er bygget på en fremtidssikret platform

Om projektet Tidslinien fra start til nu --. Feb. 2003 - Første dialog om CRM 14. Sep. til 15. Sep. 2003 – Microsoft CRM Workshop 06. Nov. 2003 – Aftale om Microsoft CRM 18. Nov. 2003 – Infrastruktur Workshop 10. Dec. til 22. Dec. 2003 – Installation og tilpasning. Migrering af data påbegyndt 23. Jan. 2004 – De første brugere er blevet undervist og slippes løs! 01. Feb. 2004 - Microsoft CRM frigives på det danske marked

Om projektet Løsningen Videndeling på kunder, kontakter og emner Salgspipeline-styring og styring af salgsaktiviteter Rapportering Kunde, emne og kontaktstyring Styring af projekt-aktiviteter og -dialog Standard i Microsoft CRM Lead, Account, Contact, Activity Account, contact, Opportunity, Activity, Quote, Order, Workflow Eksisterende Crystal Reports Fase 2: tilrettede rapporter. Lead, Account, Contact, Activity, Workflow Order + Transfer Folder (WM- data add-on) Skip screen dumps

Erfaringer fra projektet Succesoplevelser Stor opmærksomhed fra Microsoft har hjulpet til at sikre fremdrift Installation uden problemer Ca. 80% løst med stand. Funkt. Nemt at lære for brugerne Meget tilfredse med WM-datas kompetencer Nye muligheder med Microsoft CRM er identificeret – fase X.

Erfaringer fra projektet Udfordringer Projektet skred tidsmæssigt - software og licenskoder Office Integration i Terminalserver miljø (partnerløsning er på vej) Tilpasning: Activities og Notes kan ikke tilpasses, låsning af felter m.m. (det meste understøttes i 2.0) Backup-/ Restore-procedure. Udfordringer på Win2003 platformen Support: Kvalitet ok, men langsom!

WM-data satser på Microsoft CRM WM-datas: Et løsnings og konsulenthus Indgående kendskab til forretningssystemer og integrationsprojekter Erfaring med udvikling af løsninger med Microsofts værktøjer – herunder .Net Erfarne konsulenter til rådgivning og implementering af infrastrukturløsninger

WM-data satser på Microsoft CRM WM-data tror på at Microsoft CRM vil blive den foretrukne løsning Gartner siger: ”Despite a late entrance into the market, Microsoft will be among the top five vendors for CRM applications within two years” Kilde: www.SearchCRM.com, 11-02-2004

Hør mere om Microsoft CRM Microsoft Inspirationsdag Torsdag den 22. april Tirsdag den 27. april Ballerup Kolding Oplev Microsoft Business Solutions CRM live Tirsdag den 25. maj Torsdag den 27. maj Kolding Ballerup Læse mere på www.wmdata.dk og i det udleverede materiale.