Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afPer Kristoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Software group Denmark IBM Softwaregroup Denmark Technical Partner Meeting Sept. 28 - 2010 Henrik Justesen Country Manager Technical Sales And Services Denmark
2
Software group Technical sales / services SoftwareGroup Danmark i alt ca 85 technical professionals Brand Technical Sales / Presales Primært produkt specialister – SME (subject matter experts) Arkitekter Crossbrand Brand Services konsulenter I praksis alt for få... Nordiske - Pan Europa og WW ressourcer Swat Tiger POC-teams Brand Laboratorier SWG Services
3
Technical sales’ rolle/ansvar – pre-salgs fasen Besværlige og komplicerende !! Parløb med SW sælger i salgsfasen Fælles planlægning Præsentationer Teknisk design/arkitektur Sizing / konfiguration SW/HW Teknisk validering og kvalitets sikring Møder løsningen kundens krav og forventninger ? TDA Afdækning af tekniske risici Afdækning af risici omkring kunde forhold/ansvar Skills Resourcer Planer Konsekvens og mitigeringsplan Sikre kunde succes og tilfredshed Minimere crit sits og kunde complaints
4
Technical sales’ rolle/ansvar – pre-salgs fasen Pre-sales handler også om: At facilitere anvendelse af erfaringer/viden/technical accelerators Best practicies Referencer – reference besøg/kald POT POC – support Demonstrationer Laboratorie besøg Præsentationer Workshops
5
SWG Services rolle/ansvar – post-salgs fasen SWG Services Mission Ikke en projekt leverance organisation Gennem betalbare konsulentydelser Supporte SW license sales Sikre/støtte successfuld implementation Skills transfer og mentoring Quality assurance / review af implementering og projekt Enablement af kunder/partnere etc
6
SWG Services rolle/ansvar – post-salgs fasen Skills transfer Mentoring QA Review Projekt support ”livrem og seler” Ressource pool – generelt IBM ledet kontrakt (partner som subcontractor) Partner ledet kontrakt (IBM som subcontractor) Projekt leverancer Udbud IBM SWG Services Partner
7
i praksis……. ? Ikke et spørgsmål om at alle cases skal igennem dette apparat – MEN Vi står til rådighed Hjælpe Assistere Sparre Reviewe Etc I udvalgte sager og projekter..... Kompleksitet SW revenue Mission critical Kontakt: Ole Kaehler SWITA – dedikeret arkitekt for Partner support Henrik Justesen Techsales/Services ansvarlig Ivan Olsen ISV relations Carsten Brock Channel sales
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.