Pisa-undersøgelsen og dens årsager !

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
M3 UG Årsmøde 2011 Leverandør-portal. Inspirationen… 1995: Præsentation af Foss Electrics løsning 2002: API’er bliver tilgængelige 2005: next-move start.
Afkobling af stivelsesstøtte
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
CAMPUSSKOLEN.
Om projektet Projektet er en tværgående, tematiseret opsamling af viden fra mange af CBV’s projekter Projektet løber frem til 2011 I dagens sammenhæng:
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Levende Kommunikation
Forøg din værdi som konsulent
Monopol Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen
26.3 Variable omkostninger
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 11
Grundbegreb + Priselasticitet
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Kalkulation Hvorfor og hvordan.
Problemløsning Læs opgaven højt Genfortæl opgaven med egne ord
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Vejledning – udfordringer og sårbarheder Ungdommens Uddannelsesvejlednings Årskonference Mads Hermansen, professor, dr. pæd. Nordic School of Public Health.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Tilgængelighed - det handler om at være med!
Problemer eller udfordringer.
Produktionen var på 50 ha spise løg til COOP
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Gymnasietime Matematik.
Få finansieret din indsats. Agenda – Kaffe, morgenbrød og velkomst – Velkomst, Claus Nordahl-Petersen, b2g – Do’s.
Hvad viser forsøgene med dyrkningskoncepter i korn? Landskonsulent Jon Birger Pedersen Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteproduktion.
Barndommens gade Af Tove Ditlevsen.
Matematik har bevæget sig
Skolernes Motionsdag 2013 Her kommer 14 fotos fra motionsløbet.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Claus Brabrand, ITU, Denmark Apr 06, 2010Projekt: “Korteste Veje” Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project Course, ITU, Denmark )
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
”Lineær Programmering - Minimering”
20.1 Bidragskalkulation udarbejdet som en forkalkulation
Regionalforskermøde. Index  Mit projekt i korte træk  Dansk kulturpolitik  Kulturregionerne  Østjysk Vækstbånd.
Program Velkommen AKT i Herning Kommune
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Opgave 10 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Socialismen Jan Christiansen.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Kontaktlærersamtale på fredag. Digital dannelse  Digital dannelse handler i høj grad om etik, når man er på internettet og de sociale medier.
360° evaluering af din kommunikation. Dette er et værtøj for dig, som vil Have feedback på dine kommunikationsevner Forbedre din kommunikation Afstemme.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Bedømmelse af vejledende opgave 1
Arbejdsgangsanalyse En arbejdsgangsanalyse i begyndelsen af projektet
SUCCES MED SALG 1.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Pisa-undersøgelsen og dens årsager !
[Projektnavn] Post mortem
Prøven i Natur/teknologi
Pisa-undersøgelsen og dens årsager !
Præsentationens transcript:

Pisa-undersøgelsen og dens årsager !

Årsagerne er nu afklarede Den ultimative årsagsanalyse for det danske skolesystems dårlige resultat foreligger nu .

Her følger uddrag af årsagsanalysens originaludgave !!

Folkeskolens små klasser 1960 opgave: ”En bonde sælger en sæk kartofler for 50 kr. Produktionsomkostningerne udgør 40 kr. Beregn fortjenesten” !

Folkeskolens overbygning 1970 ”En bonde sælger en sæk kartofler for 50 kr. Produktionsomkostningerne udgør 4/5 af udbyttet. Hvor stor er bondens fortjeneste?” Brug af regnestok ikke tilladt !

1980 ny politisk korrekt opgave-formulering ”En bonde m/k sælger en sæk m/k kartofler m/k til en kunde m/k for 50 kr. Producentens m/k omkostninger m/k udgør 4/5 m/k af udbyttet m/k. Hvor stor er bondens m/k fortjeneste m/k?” Brug af lommeregner m/k er ikke tilladt !

1990 i gymnasiet ”En agrarøkonom sælger en mængde af ”subteran solanum tuberasum” for en pengemængde (= G) G har størrelsen 50. For elementerne af G = g gælder, at g = 0 Mængden af produktionsomkostninger ( = P) er 10 elementer mindre stor end mængden G. Tegn et billede af mængden H som delmængde af G og angiv løsningsmængden X i overensstemmelse med følgende spørgsmål: Hvor stor er fortjenesten?”

Rudolf Steiner-Skole 1995 ”Tegn en sæk kartofler og syng en sang.”

Enhedsgymnasiet 1999 ”- en bonde sælger en sæk kartofler for 50 kr - Produktionsomkostningerne udgør 40 kr - Fortjenesten udgør 10 kr Understreg ordet ”kartofler” og diskuter dette med din sidemand (gerne én af fremmed etnisk herkomst)” Brug af våben er ikke tilladt.

2005 efter ny retskrivning en agrarinsjeniør seljer en sæg katåfler for 2,50 øurå. fåtjænesten ær 2,00 øurå. obgave: angi termen katåfel og mail løsningen i pdf-fårmet til "klasse2a@skole.øuroba

Århr 2010 sorrie - dæ ær ægge flere katåfler kun påm frit i mak donnels længe leve fremskridtet slut