Analyse af rejsekortet for

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge.
Program Informationer χ2-test (chi-i-anden) Projekt 3
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Kundeanalyse 2014.
Brugeranalyse Forsyning 2014.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Kundeanalyse Produktion 2014.
Statistik.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
22.maj 12 Globaliseringsredegørelsen Globaliseringsredegørelsen 2012 Grafer og figurer fra temakapitlet: Gældskrisen fører til langvarig lavvækst.
HUSKESPIL – den lille tabel
Undersøgelsens omfang
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Beskæftigelsesrådet Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland _fmdskab_LBR_Ringsted Jobcentrenes samlede placering, resultater i 1. kvartal 2008.
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Præsentationens transcript:

Analyse af rejsekortet for www.rejsekort.dk     Gennemført af markman customer management Januar 2012

1. Baggrund og metode 2. Baggrundsvariable 3. Samlede resultater 4. Konklusion – samlede resultater

1. Baggrund og metode

1. Baggrund for analysen Baggrund og metode Analysen er gennemført på baggrund af elektronisk spørgeskema udsendt via mail Analysen er gennemført i løbet af december 2011 og januar 2012 Analysen er initieret af Aalborg Kommune (Archimedes sekretariatet) og NT med afsæt i et ønske om at evaluere tilfredsheden med rejsekortet samt anvende evalueringen i markedsføringsøjemed. Spørgerammen er udarbejdet i samarbejde mellem NT og Aalborg Kommune. Der blev totalt sendt mail med link til spørgeskemaet til 835 kunder, der har sagt ja tak til serviceinformation fra NT. Der er modtaget svar fra 396 kunder svarende til en svarprocent 47,4%.

2. Baggrundsvariable

Der foreligger en jævn fordeling af mænd og kvinder i undersøgelsen

Aldersgrupperne 0-15 år, 16-19 år og over 65 år er underrepræsenteret i forhold til de andre aldersgrupper. For gruppen 0-15 år er der kun én respondent, hvilket betyder, at resultater for denne gruppe ikke vil blive vist separat i den segmentopdelte analyse

3. Samlede resultater

Der er en jævn fordeling af respondenter i forhold til, hvor hyppigt de benytter offentlig transport.

Der er jævn fordeling mellem at respondenterne har et personligt rejsekort med og uden foto. Til gengæld er der ikke så mange der har et flexkort.

I alt 76,6 procent er tilfredse eller meget tilfredse I alt 76,6 procent er tilfredse eller meget tilfredse. Kun 12 procent er utilfredse eller meget utilfredse.

Grafen viser, hvor mange % der har markeret hvert enkelt spørgsmål, ud af de samlede respondenter. Nemt og billigt er de svarmuligheder, der vægtes højest. Den vigtigste årsag for 65,7 procent af respondenterne er at det er nemt.

De fleste har købt deres rejsekort på hjemmesiden www. rejsekort De fleste har købt deres rejsekort på hjemmesiden www.rejsekort.dk eller ved personlig henvendelse ved NT kundecenter.

Grafen viser, hvor mange % der har markeret hvert enkelt spørgsmål, ud af de samlede respondenter. Det er igennem infoskærme og reklamer i bus eller tog at størstedelen af respondenterne er blevet bekendt med rejsekortet.

56,5 procent af respondenterne har oplevet tekniske problemer ved brug af rejsekortet, men kun 28,8 procent har oplevet det mere end én gang.

Langt størstedelen 78,8 procent, er tilfredse eller meget tilfredse med den automatiske prisberegning. Kun 6,2 procent er utilfredse eller meget utilfredse med prisberegningen.

Langt størstedelen af respondenterne er tilfredse eller meget tilfredse med det indbyggede rabatsystem. Kun 6,5 procent er utilfredse eller meget utilfredse.

Størstedelen af de adspurgte, 43,8 %, mener ikke at rejsekortet vil få dem til at benytte offentlig transport i højere grad. Herimod mener 31,8 % at de vil benytte offentlig transport i højere grad.

Grafen viser, hvor mange % der har markeret hvert enkelt spørgsmål, ud af de samlede respondenter. Over halvdelen - 55,7 procent - benytter sig af automatisk tank-op aftale, og den næststørste andel 34,9 procent benytter selvbetjening på www.rejsekort.dk.

Størstedelen af respondenterne følger med i deres forbrug på www Størstedelen af respondenterne følger med i deres forbrug på www.rejsekort.dk og dertil vil 8,9 procent følge deres forbrug fremover.

Hjemmesiden www. rejsekort Hjemmesiden www.rejsekort.dk udskiller sig mest med 68 % tilfredse og meget tilfredse, men dette skyldes sikkert, at der næsten ikke er nogen, der svarer ved ikke. Det målepunkt, der er mest utilfredshed med, er den telefoniske betjening, med samlet 10 procent utilfredse og meget utilfredse, men det er også her, vi ser den største andel af kunder, der svarer ved ikke. Den høje andel af respondenter der svarer ved ikke skyldes højst sandsynligt at respondenten ikke har været i kontakt med det specifikke målepunkt.

Hverken tilfreds eller 18. Tilfredshed med specifikke områder - detaljeret Hvor tilfreds er du med følgende?   Meget tilfreds Tilfreds Hverken tilfreds eller Utilfreds Meget utilfreds Ved ikke Response Count Mødet med hvervepersonale i bus og tog? 12% 24% 14% 1% 48% 360 Materialet udleveret i bussen, tog eller salgssteder? 6% 25% 2% 41% 355 Personlig betjening i kundecentre? 29% 4% 38% 356 Telefonisk betjening 16% 5% 54% 348 Hjemmesiden www.rejsekort.dk 19% 49% 17% 7% answered question 367 skipped question 29

4. Konklusion

Konklusion – samlede resultater Tilfredshed I alt 76,6 procent er tilfredse eller meget tilfredse med deres rejsekort. Kun 12 procent er utilfredse eller meget utilfredse. Langt størstedelen 78,8 procent, er tilfredse eller meget tilfredse med den automatiske prisberegning. Kun 6,2 procent er utilfredse eller meget utilfredse med prisberegningen. Størstedelen af respondenterne er desuden tilfredse eller meget tilfredse med det indbyggede rabatsystem. Kun 6,5 procent er utilfredse eller meget utilfredse. Mange af respondenterne har svaret ”Ved ikke” til tilfredshedsspørgsmålene, hvilket højst sandsynligt skyldes, at respondenten ikke har været i kontakt med det specifikke målepunkt. Ser man bort fra dette udskiller hjemmesiden www.rejsekort.dk sig mest med 68 % tilfredse og meget tilfredse. Det målepunkt der er mest utilfredshed med, er den telefoniske betjening, med samlet 10 procent utilfredse og meget utilfredse.

Anvendelse og køb af kortet Den vigtigste årsag til at vælge rejsekortet er for 65,7 procent af respondenterne, at det er nemt. De fleste har købt deres rejsekort på hjemmesiden www.rejsekort.dk eller ved personlig henvendelse ved NT kundecenter. Det er igennem infoskærme og reklamer i bus eller tog at størstedelen af respondenterne er blevet bekendt med rejsekortet. 56,5 procent af respondenterne har oplevet tekniske problemer ved brug af rejsekortet, men kun 28,8 procent har oplevet det mere end én gang. Størstedelen af de adspurgte, 43,8 %, mener ikke at rejsekortet vil få dem til at benytte offentlig transport i højere grad. Herimod mener 31,8 % at de vil benytte offentlig transport i højere grad. Over halvdelen 55,7 procent benytter sig af automatisk tank-op aftale, og den næste største andel 34,9 procent benytter selvbetjening på www.rejsekort.dk. Størstedelen af respondenterne følger med i deres forbrug på www.rejsekort.dk og dertil vil 8,9 procent følge deres forbrug fremover.