HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE? www.ann-e-knudsen.dk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Advertisements

Verdens 7 underværker.
HJERNER OG MOTIVATION
Dette er et resultat af intensive og seriøse undersøgelser
Den gode fortælling som læringsredskab
HJERNER, LEG OG LÆRING PIGER
ADHD – Når helikopteren ikke kan lette
Helt Sikker Solen skinner meget. Hele kroppen bliver brændt.
Blindfødte børns hjerner ser gennem fingrene
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Det her talent foregår i nærheden af mig…
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
BESVÆRLIGE BØRN! VANSKELIGE FORÆLDRE?
Måltidet – lyst og fællesskab
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
E-læringsguiden En håndsrækning i opbygningen af pædagogiske e-læringsprodukter.
Forældresamarbejde PUC Taarnby d. 22 marts 2012
SANSENING og INTUITION er måder vi får/tager information på Sansefunktionen tager informasion ved hjælp af de fem sanser, syn, hørelse, følelse, lugt og.
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Inklusion og rummelighed
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Augustseminar 2014 Nyborg d. 14. august.
Komplekse kommunikationsløsninger - En udfordring for alle IKT messen 2014 Hotel Nyborg Strand Dorte Sylvest Aggerlin.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Børns udvikling Tamim harise.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Bevægelse, motion og idræt
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Forældresamarbejde/fællesskaber
1. mandag - introduktion. Anatomi (inaktive krop) Embryologi ( fostrets udvikling ) Patologi ( sygdomslære ) Komparativ ( sammenlignende ) Regionær Systematisk.
Demens, sanser og bolig Maj-Britt Joost Demenskonsulent
Hukommelsesleg Et program til træning af arbejdshukommelsen for
HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION
Sund og velsmagende mad til voksne ”Velsmag”.
Emergency call button Stabilt og simpelt. I dag Problemer? Højtaler/mikrofon er ikke i samme rum som personen der har brug for hjælp Systemet kræver.
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Dødt nervevæv Test af den levende hjerne.
University College Syddanmark - Lene B Terp
Hvad vil det sige, at man har ADHD? Det vil sige, at man har problemer med at: være opmærksom opfatte fortolke huske planlægge orientere sig kunne styre.
Hvad kan jeg opnå ved træning?
Computerens Anatomi Af: Patrick Renowden Olsen. Computeren indledning Af: Patrick Renowden Olsen.
Nyfødte børn Nyfødte børn ammes normalt og får føde på den måde
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Patientundervisning 6. Session Unipolar depression Håndtering af kognitive vanskeligheder.
PSYKISKE TRAUMER OG ANDETSPROGSTILEGNELSE Sociale og kognitive udfordringer og pædagogiske konsekvenser Julia Keller og Pernille Sejdelin DPU’s efteruddannelsesprogram.
Konflikthåndterende kultur på SOSU-Silkeborg. Educating Tommorrow´s Professionals Find ro og styr dig selv med meditation Den indre og ydre verden Det.
~Velkommen ~ Et liv i balance. TINGENE BLIVER IKKE BEDRE – DU FÅR DET BEDRE.
DGI årsmøde 5-februar-2013 ”MINIton i børnehaven”.
Psykoedukation skizofreni Session 3 – Hvad er skizofreni Del 1. Undervisere:
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Test af den levende hjerne
Madkamp - DM i madkundskab
V/ Jesper Lai Knudsen PsykInfo konsulent
Netværksdage Korsør 2016.
Ølgod kirke 29. maj 2011.
Sanserne Funktion: Sansecellerne omdanner udefrakommende påvirkninger til elektriske impulser som sendes til hjernen hvor de opfattes og fortolkes Omfatter:
Af MBCT mindfulness træner Rikke Mark Lyngsø
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Robusthed.dk Værktøjer til livet.
Bevægelse på Bavnehøj Skole
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Individuel kommunikation
Præsentationens transcript:

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE? www.ann-e-knudsen.dk

HJERNER, LÆRING & MOTORIK Hvad ved vi? www.ann-e-knudsen.dk

HVAD FOREGÅR DER I HJERNEN? www.ann-e-knudsen.dk

HVORFOR TRÆNE BALANCE? www.ann-e-knudsen.dk

1 2 3 Analog www.ann-e-knudsen.dk

HUKOMMELSE www.ann-e-knudsen.dk Analog

HUSK GRISEN Kanalkapacitet  7 ± 2 www.ann-e-knudsen.dk

KRYDSMODAL PERCEPTION Analog www.ann-e-knudsen.dk

BUNKEFLO PROJEKTET MOTORIK & INTELLIGENS www.bunkeflomodellen.com Ingegerd Ericsson www.ann-e-knudsen.dk

DEN ULTIMATIVE HJERNETRÆNING SØRØVERLEG DEN ULTIMATIVE HJERNETRÆNING www.ann-e-knudsen.dk

SANSEHIERARKI Lugte, smage, føle, høre, se Sproglege Aktivitet i hjernebarken Associationsområde www.ann-e-knudsen.dk

1 2 3 Analog www.ann-e-knudsen.dk