Et tip: find din attraktion på en tysk hjemmeside for turister – læs om den på tysk, og vælg det ud du vil bruge. Berlins Attraktionen Nur Wörter an Dia.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kortfattet præsentation
Advertisements

Hvorfor tidlig tysk? Hvordan tidlig tysk?
Anne-Marie S. Christensen Filosofi, Institut for Kulturvidenskab, SDU
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
Værktøj hjælpemiddel, som mennesker bruger, når de har et problem eller en opgave, som de de ikke uden hjælp kan klare Et problem kan nogle gange løses.
NUTID • -t •• -en ich du -e -st ihr -t
Wortschatz im Deutschunterricht
FUNKTIONSGRAMMATIK Ideen med funktionsgramma -tikken er at fremstille sproget optisk. Med udgangspunkt i handlingen, udtrykt ved cirklen, kan man i grafisk.
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
FUNKTIONSGRAMMATIK Ideen med funktionsgramma -tikken er at fremstille sproget optisk. Med udgangspunkt i handlingen, udtrykt ved cirklen, kan man i grafisk.
Funktioner Grundbegreber.
Inspirationseftermiddag ”Fra årsplan til elevplan”
Børnefamilie trends i Tyskland
State of the Art: En studierejse omkring BIM
Nichlas Christensen Afsætning. * Det er et kortvarigt produkt, da det er en daglig vare, og er en energi drik.
Introduktion til kasusbrug på tysk
Hvad siger turisterne? Kystdestination Møns klint
Deutsch2 Mittwoch 5te November 1. Von das Magazin: Journal 2.
Aalborg Universitetscenter
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Hallo Mirjam Du hast eine wirklich gute Mail geschrieben. Man sagt nicht recept, man sagt ”opskrift”. Ein ”recept” ist für Medizin. ”Desværre har jeg kun.
Tekstkompetence og faglig læsning
Hej Karina!Hvor pænt at læse din mail! :) Jeg er 27 år og studerer dansk og engelsk og vil gern blive lærer. Ærlig talt er jeg ikke mere så rigtigt sikker.
Fagdidaktisk kursus 2014 Elevengagerende undervisning - et par forslag.
1.g´ere skal turde bruge sig selv og det tyske sprog - og hinanden
Niveaudifferentiering i tysk
KASUScirklen Udfører handlingen gør/er/har noget Nyder godt ± den, der tilføres noget Genstanden for handlingen.
De higer og søger: Hvordan kan universiteterne og Forskningsministeriet bedst tilrettelægge dansk phd-uddannelse? Forskningspolitisk Årsmøde 2015, 19.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
De regelmæssige verber i nutid
Mehrkanaliges Lernen Lernen mit Kopf, Herz und Hand
Wirtschaftsprüfung: Nordisches Modell auf dem Prüfstand!? Deutsch-Dänisches Seminar, Sept 2013 Tom Vile Jensen, FSR – danske revisorer.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
”Tyve tyskere” Fra vision til virkelighed Et rekrutteringsprojekt med det formål at ansætte dygtige speciallæger fra Tyskland på Sygehus Sønderjylland.
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter Mål: at eleverne lærer ”juleord” og chunks Først præsenterer vi os kort. Vorfase: Billede af julemanden ved juletræ.
Micron Associates Travel Guide: TOP DESTINATION ory/top-destination/
Hvordan ruster man bedst sine elever til prøven? Jacob Ragnvid Chammon Alinea 29. september 2009.
AT-eksamen 2016 GRÆNSER Stine Øberg
En fællessang. Afskedsforelæsning 30. november 2012 Noget om Kurt Weill – og om, hvorfor lige ham? Mesterens egen stemme: West Wind.
Die mündliche Prüfung FSA in Deutsch Dienstag, den bei Jacob Chammon, Emilie, John Hyltoft, Lore Rørvig.
Velkommen til Workshop 1: Salg, kommunikation og kultur arrangement/Veranstaltung* 13. Juni 2016 *Eine Veranstaltung ist ein zeitlich begrenztes und geplantes.
Ekstraordinær generalforsamling Oplæg Til punkt 3 Salg af Duo Discus`en og køb af erstatning for Duo Discus´en, f.eks.en ASK 21 MI.
SYNTKATISK SIGNIFIKATION HVORDAN FINDER VI SUBJEKTET (OG OBJEKTET)? TYSK FAGDAG 6. FEBRUAR 2015 LASSE BRUNØ.
Hans Christian Andersen Gemacht von Karoline og Sille.
IT = Informationsteknologi
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9.
FUNKTIONSGRAMMATIK Kortfattet præsentation KASUSsprog
Jonas/Jona Herrens ord kom til Jonas, Amittajs søn: »Rejs til den store by Nineve, og råb ud over den, at jeg har opdaget deres ondskab.« Men Jonas.
Præpositioner med akkusativ
Lineær & eksponentiel funktion
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Hvad har vi været igennem?
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
ENGELSK OG TYSK FRA KLASSE
Koordinatsystem.
Præpositioner med akkusativ
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
Dialogforum Vil du være med til at præge Psykiatrisk Center Amager – så meld dig ind i centerets Dialogforum. Du er også velkommen at dele dine input.
PRØVEN I SKRIFTLIG TYSK
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP9 Sidst redigeret februar 2019.
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
∞ Tysk start ∞ StartOplæg00-personerne ∞ Cirkel00-personerne ∞
Klasse 5 Oplæg 2 + opgave 2 Sein i nutid ”er”.
Oplæg 5 + opgave 5 Klasse 5 Oplæg 5 + opgave 5 Haben i datid ”havde”
Klasse 5 Oplæg 6 + opgave 6 Werden i nutid ”bliver”
Præsentationens transcript:

Et tip: find din attraktion på en tysk hjemmeside for turister – læs om den på tysk, og vælg det ud du vil bruge. Berlins Attraktionen Nur Wörter an Dia 3 schreiben – Minimum 5 Punkte (vielleicht kannst du meine Punkte oder Vorschläge brauchen). Dia 4: Du musst diesen Satz fertig machen und das Dia mit einem relevanten Foto supplieren. Zwischen Dia 3 und 4 kannst du mehrere Dias mit Fotos machen – aber nur Fotos an Dia 2 und 3 ist auch sehr gut.

Hier sind eure Atraktionen/Aufgaben Name: Attraktionen (schon geplant): Domkirken Stasifængslet Olympia Stadion Sachenhausen Den jødiske Synagoge Bernauerstraße (Denkmal und Mauer) Checkpoint Charlie Reichtag Hier sind eure Atraktionen/Aufgaben

„Mein Attraktion“ Wo? Fakten Geschichte Geografische Platzierung Größe, alter, welcher Funktion, wie viele Besuche pro Jahr….. Wo? Fakten Geschichte

Bitte den Satz fertig schreiben und vielleicht ein Foto dazu. „Mein Attraktion“ Ich freue mich darauf „Mein Attraktion“ selber zu erleben, weil…… Weil er en bisætningsindleder, som (på tysk) ændrer ordstillingen i bisætningen. Weil kan også kaldes et bombeord, der bomber sætningen i stykker og stiller udsagnsleddet tilsidst.