MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
At forholde sig professionelt Anne Skov
Advertisements

Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
Introduktion til Sprogpakken
Sprog/billeder på Internettet
Grundkursus Politisk indflydelse. Grundkursus Politisk indflydelse.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
Kommunernes beskæftigelsesindsats for arbejdsmarkedsparate ledige
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Lokal mad på sygehuset – mellem idealer, oplevelse og smag.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Adfærdsændringer i Almen praksis Pisk eller gulerod? Emne - Danske Regioners syn på: Overenskomsten som styringsredskab over for praktiserende.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Kodeks for offentlig topledelse
Grundkursus for frivillige i DH Politisk indflydelse.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Den danske vandsektor – ”Vandskabet” Behov for samling?  Behov for en generel politisk opprioritering af ”vand” som væsentligt for det danske og det internationale.
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
GRUPPEARBEJDE Opsamling for Middelfart 25 grupper (ca. 6 pers. i hver gruppe)
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
GRUPPEARBEJDE Opsamling for København 27 grupper (ca. 6 pers. i hver gruppe)
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
1 ▪ Møde for danske partnere 25. jan
Frivillighed i Danmark Resultater fra en befolkningsundersøgelse.
Aktuarens rolle Januar 2009, Malene Stadil. 2 Regler FIL § 108 bekendtgørelse nr. 60 af 8. februar 2008 om ansvarshavende aktuar vejledning nr
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Vildledningssager - Frisk Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Vildledningssager – Oprindelse Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Djøfernes internationale kompetencer. Hovedresultater Profil: De djøfere, der har en international karriere, har en ung profil, godt halvdelen er offentligt.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
Rejsekort Rejsekort undersøgelse blandt brugere af rejsekort 8. december 2015.
Firmaidrættens prioritering af aktiviteter og ressourcer Resultater af spørgeskemaundersøgelserne Bjarne Ibsen Center for forskning i Idræt, Sundhed og.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Vilkårene for det frivillige arbejde i udsatte boligområder Michael Fehsenfeld og Bjarne Ibsen Center for forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund (CISC)
Efterskoleforeningen Kursus for nye forstandere Liselund 2014 Anette Ingemansen Vicedirektør Nye forstandere 2014.
Movia Flextrafik - Brugerundersøgelse Telefonundersøgelse foretaget d. 6. oktober til d. 10. oktober respondenter.
Velkommen til DLOs årlige konference for/om Private daginstitutioner, iår om: ”Samarbejdet med Kommunerne” Den 4. juni 2016 i Mødecenter Odense Daginstitutionernes.
Hvad skal kendetegne fremtidens Rådgivningsydelser ?
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Til alle jer, der går på jagttegnskursus - Meld jer ind i Jægerforbundet Meld dig ind i dag! Jægerforbundet kan tilbyde dig at blive meldt ind.
Unipolar depression - Patienter og pårørende 1. Session - Introduktion til undervisningsforløbet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2015.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Selvevaluering af bestyrelsen 2012 Inspiration til kvalitetsforbedring i bestyrelse og direktion Resultat af svarene på spørgeskemaerne Diskussionsoplæg.
Foreningens ledelsesmæssige vilkår og udfordringer:
Temadag for TR.
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Modificeret COPM Canadian Occupational Performance Measure.
Bestyrelse – hvad er det?
Teoretisk pædagogikum
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
TEMPERATURMÅLING PÅ MØDE- OG KONFERENCEMARKEDET PÅ FYN
MEDLEMSTILFREDSHED marts 2019.
Præsentationens transcript:

MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018

INDHOLD Emne Hovedkonklusioner Formål, metode og datagrundlag Resultater Overordnet tilfredshed Synlighed og interessevaretagelse Faglige aktiviteter Rådgivning og vejledning Alliancer og samarbejde Medlemskommunikation

HOVEDKONKLUSIONER OVERORDNET TILFREDSHED OG BETYDNING 81 pct. af selskaberne angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVA, mens 83 pct. angiver, at DANVA lever op til selskabernes forventninger. Synlighed og interessevaretagelse tillægges størst betydning, og er samtidig et af de områder, hvor medlemmerne er mest tilfredse. Derefter følger rådgivning og vejledning, hvor tilfredsheden dog er mindre. Faglige aktiviteter er det område, der tillægges relativt mindst betydning. De forbrugerejede selskaber er generelt mindre tilfredse end de kommunalt ejede. SYNLIGHED OG INTERESSEVARETAGELSE 83 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs varetagelse af medlemmernes interesser, og 83 pct. er enige eller meget enige i, at DANVA er en offensiv og synlig aktør i forsyningssektoren. Det område, hvor medlemmerne udtrykker mindst tilfredshed, er DANVAs evne til at påvirke relevant EU-lovgivning. Her er 28 pct. tilfredse eller meget tilfredse, mens 35 pct. angiver ”ved ikke”. FAGLIGE AKTIVITETER 87 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs udbud af faglige aktiviteter, mens ingen angiver at være utilfredse. Der er generelt tilfredshed med de forskellige aspekter af DANVAs faglige aktiviteter. Dog angiver 20 pct., at de er utilfredse med prisen for deltagelse. Til gengæld er prisen af relativt mindre betydning end flere andre parametre, hvor især den faglige kvalitet og den pædagogiske formidling fra underviseren fremhæves som vigtige. RÅDGIVNING OG VEJLEDNING 72 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs ydelser inden for rådgivning og vejledning. Når der spørges til specifikke områder, er tilfredsheden generelt større end den overordnede tilfredshed med rådgivning og vejledning. Tilsvarende tillægges de enkelte områder større betydning end vejledning og rådgivning overordnet set. Medlemmerne benytter sig især af rådgivning om juridiske spørgsmål. 22 pct. angiver, at de ikke har benyttet sig af skriftlige vejledninger eller værktøjer, som DANVA stiller til rådighed. ALLIANCER OG SAMARBEJDE 58 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs samarbejde og alliancer med andre foreninger og netværk, og 75 pct. er meget enige eller enige i, at DANVA er samarbejdsorienteret og alliancesøgende. 57 pct. mener, at DANVA i højere grad bør samarbejde og danne alliancer med nationale foreninger og netværk. For så vidt angår samarbejde og alliancer med internationale foreninger og netværk er medlemmerne overvejende tilfredse med status quo. MEDLEMSKOMMUNIKATION 89 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs medlemskommunikation. Samme billede tegner sig for tilfredsheden med hjemmesiden, magasinet Dansk Vand og nyhedsbrevene. Generelt opfattes medlemskommunikationen positivt på tværs af de forskellige aspekter – især ift. at være relevant og aktuel og levere indsigt i ny viden om lovgivning og andre faglige emner.

Overordnet tilfredshed

OVERORDNET TILFREDSHED Langt størstedelen af selskaberne angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVA. I modsætning angiver 3 pct. at være utilfredse. Samme billede tegner sig ift., hvorvidt DANVA lever op til selskabernes forventninger. På baggrund af selskabets samlede erfaringer med DANVA, hvor tilfreds eller utilfreds er du så alt i alt med DANVA? N=63 I hvilken grad vurderer du, at DANVA lever op til selskabets forventninger? N=63 5

TILFREDSHED OG BETYDNING FOR OMRÅDER Synlighed og interessevaretagelse er det område, der tillægges størst betydning, og samtidig et af de områder, hvor medlemmerne er mest tilfredse. Derefter følger rådgivning og vejledning, hvor tilfredsheden dog er mindre. Faglige aktiviteter er det område, der tillægges relativt mindst betydning, mens det samtidig er et af de områder, hvor tilfredsheden er størst. Tilfredshed/utilfredshed Betydning Overordnet tilfredshed Synlighed og interessevaretagelse Faglige aktiviteter Netværksdannelse Rådgivning og vejledning Skriftlige vejledninger og værktøjer Alliancer og samarbejde Medlemskommunikation N=62; 62; 62; 61; 60; 60; 60; 60 6

Synlighed og interessevaretagelse 7

SYNLIGHED OG INTERESSEVARETAGELSE Langt størstedelen af selskaberne er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs varetagelse af medlemmernes interesser. Samtidig angiver helholdsvis 40 pct. og 51 pct., at interessevaretagelsen har meget stor eller stor betydning for deres medlemskab af DANVA. Hvor tilfreds er du samlet set med den måde, DANVA varetager medlemmernes interesser på? Hvilken betydning har DANVAs varetagelse af medlemmernes interesser for selskabets medlemskab? N=63 8

SYNLIGHED OG INTERESSEVARETAGELSE 83 pct. af selskaberne er enige eller meget enige i, at DANVA er en offensiv og synlig aktør i forsyningssektoren., og blot 2 pct. angiver at være uenige heri. Hvor enig/uenig er du i, at DANVA er en offensiv og synlig aktør i forsyningssektoren? N=63 9

Faglige aktiviteter 10

FAGLIGE AKTIVITETER 95 pct. af medlemmerne har benyttet sig af DANVAs udbud af faglige aktiviteter inden for de seneste to år. Langt størstedelen angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs udbud af faglige aktiviteter, mens ingen angiver at være utilfredse. 60 pct. af selskaberne tillægger området en meget stor eller stor betydning for selskabets medlemskab, mens 13% tillægger det en lille eller meget lille betydning. Har selskabet benyttet sig af DANVAs udbud af faglige aktiviteter inden for de seneste to år? N=62 Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs udbud af faglige aktiviteter? Hvilken betydning har DANVAs udbud af faglige aktiviteter for selskabets medlemskab? N=62 11

FAGLIGE AKTIVITETER 84 pct. angiver, at de er meget tilfredse eller tilfredse med den mulighed for netværksdannelse, der opstår ved deltagelse i DANVAs faglige aktiviteter, og kun 2 pct. angiver at være utilfredse hermed. På baggrund af selskabets samlede erfaringer med DANVA hvor tilfreds er du med den mulighed for netværksdannelse, der opstår ved deltagelse i DANVAs faglige aktiviteter? N=61 12

Rådgivning og vejledning 13

RÅDGIVNING OG VEJLEDNING Det er en generel tilfredshed med DANVAs ydelser inden for vejledning og rådgivning, hvor 72 pct. angiver at være meget tilfredse eller tilfredse. Området tillægges samtidig stor betydning selskabernes medlemskab. Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs ydelser inden for vejledning og rådgivning? Hvilken betydning har DANVAs ydelser inden for vejledning og rådgivning for selskabets medlemskab? N=60 14

RÅDGIVNING OG VEJLEDNING 75 pct. har benyttet sig af rådgivningsydelser inden for juridiske spørgsmål, mens 43 pct. har benyttet sig af rådgivning om økonomi. I modsætning hertil har færre selskaber benyttet sig af rådgivningsydelser vedr. teknisk/praktisk drift (15 pct.) eller anden konsulenttjeneste (30 pct.). Har selskabet benyttet sig af rådgivning inden for følgende områder inden for de seneste to år? N=60 15

RÅDGIVNING OG VEJLEDNING Der er stor tilfredshed med DANVAs rådgivningsydelser, blandt de selskaber der har benyttet sig af disse – især ift. juridiske spørgsmål og rådgivning om teknisk/praktisk drift. Alle rådgivningsydelser tillægges meget stor eller stor betydning. Det kan bemærkes, at tilfredsheden med alle områder, bortset fra ”anden konsulenttjeneste”, er højere end den generelle tilfredshed med rådgivning og vejledning. Tilsvarende tillægges de enkelte områder større betydning end vejledning og rådgivning generelt. På baggrund af selskabets samlede erfaringer med rådgivningen hvor tilfreds er du med den rådgivning, I har modtaget, og hvilken betydning tillægger du denne ift. din vurdering af DANVAs rådgivningsydelser: Tilfredshed/utilfredshed Betydning … Rådgivning om juridiske spørgsmål? … Rådgivning om økonomi/regnskab … Rådgivning om teknisk/praktisk drift? … Ydelser ift. anden konsulenttjeneste? N=45; 26; 9; 18 16

Alliancer og samarbejde 17

ALLIANCER OG SAMARBEJDE 58 pct. angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs samarbejde og alliancer med andre foreninger og netværk, mens 5 pct. angiver af være utilfredse. 75 pct. er meget enige eller enige i, at DANVA er samarbejdsorienteret og alliancesøgende, mens 5 pct. er uenige heri. Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs samarbejde og alliancer med andre foreninger og netværk? N=60 I hvilken grad er du enig/uenig i, at DANVA er samarbejdsorienteret og alliancesøgende? N=60 18

ALLIANCER OG SAMARBEJDE 57 pct. mener, at DANVA i højere grad bør samarbejde og danne alliancer med nationale foreninger og netværk, mens 4 pct. mener, at DANVA i lavere grad lavere grad bør engagere sig i dette. 17 pct. mener, at DANVA i højere grad bør samarbejde og danne alliancer med internationale foreninger og netværk, mens 10 pct. mener at DANVA i lavere grad bør engagere sig i dette. 57 pct. angiver hverken/eller, og foretrækker dermed status quo. Mener du, at DANVA i højere eller lavere grad bør samarbejde og danne alliancer med nationale foreninger og netværk? N=60 Mener du, at DANVA i højere eller lavere grad bør samarbejde og danne alliancer med internationale foreninger og netværk? N=60 19

Medlems-kommunikation 20

MEDLEMSKOMMUNIKATION 89 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs medlemskommunikation. Samme billede tegner sig for tilfredsheden med hjemmesiden, magasinet Dansk Vand og ikke mindst nyhedsbrevene. Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs medlemskommunikation? N=60 Hvor tilfreds er du samlet set med … … DANVAs hjemmeside? … DANVAs nyhedsbreve? … Magasinet Dansk Vand? N=60 21

MEDLEMSKOMMUNIKATION Generelt opfattes medlemskommunikationen positivt på tværs af de forskellige aspekter – især ift. at kommunikationen er relevant og aktuel, og at den leverer indsigt i ny viden om lovgivning og andre faglige emner. Hvor enig/uenig er du i, at DANVAs medlemskommunikation … … Er relevant og aktuel? … Sikrer indsigt i ny viden om lovgivning og andre faglige emner? … Giver et godt overblik over relevante tiltag hos kolleger i branchen? … Sikrer viden om foreningens strategiske og politiske mål? … Giver indsigt i foreningens arbejde med at varetage sektorens interesser? N=59 22