Institutionernes erfaringer med møbelindkøb

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Set i forældreperspektiv
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
”NYT IT” PROGRAMMET - BAGGRUNDEN FOR OUTLOOK-UDDANNELSEN.
v/advokat Jens Bødtcher-Hansen, Kammeradvokaten
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
Virksomheder - definition
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Vi er, hvor kunden er… E-Handel. Vi er, hvor kunden er… Sækkos filosofi Vi er, hvor kunden er… Vi går sammen omkring løsningen…
Rammeaftaler –Begrænsninger og fleksibilitet
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
EU-udbud af biblioteksmaterialer Baggrund Forår 2014 Projektgruppe, bestående af Odense, Roskilde og Vejle centralbiblioteker, bliver nedsat med.
Indkøb hos Statens Indkøb
Gymnasiernes Fællesindkøb Hvorfor fælles indkøb ? Temadag
Jeg hedder …… og er indkøber i GLX.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
GYMNASIEFÆLLESSKABET Byggeprojekter GYMNASIEFÆLLESSKABET Gymnasiefællesskabet – historik og formål Historik GF er et barn af kommunalreformen.
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
SKI – Indkøbs ABC Hvorfor stå alene, når der findes fællesskaber?
Vælg bredformat (16:9 til skærm) eller normal format til (3:4 til pc/projektor) Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højre klik udenfor.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Gode råd om indkøb 1.Få overblikket: Kig på indkøbet lidt fra oven 2.Brug allerede indgåede indkøbsaftaler 3.Bliv en del af et fællesskab 4.Konkurrenceudsæt.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
Forslag og konsekvens1 Brancheskolernes forandringsproces Nye samarbejdsformer.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Udvidelser til kursusmodulet Version 3.1. SP-0. Kvalifikationsstyring En kvalifikation skal forstås som en godkendt/bestået undervisning, træning, sidemandsoplæring.
Indkøb hos Statens Indkøb V/ Irene Pless, Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling (MBUL)
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Hvad er en rammeaftale/indkøbsaftale
Indkøb hos Statens Indkøb
Funktioner og arbejdsdeling
Persondata – kortlægning af skolens behandling
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Effektive indkøb på selvejende uddannelsesinstitutioner på bygnings- og serviceområdet Jens Hedegaard Madsen, SKI.
Indkøb på AU.
Kontraktstyring og ledelsesinformation
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
21. september Temadag 27. august 2015.
De nye it-konsulent- og projektaftaler
IndFak Velkommen til Intro for NYE Rekvirenter
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Velkommen til info-møde om Indkøbs-ABC
Bestilling og ordrebekræftelse
Nye digitale løsninger
Indkøbsmuligheder på SKI’s aftaler
Under udbudsgrænserne
Bestilling og ordrebekræftelse
Indkøb PÅ AU.
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Metoden fælles beslutningstagning
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Databehandleraftaler
Statens HR – Implementeringskoncept
Indkøb.
ASP & Cloud-SaaS (02.19) - en vej til et nemmere indkøb
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Gode råd om indkøb Få overblikket: Kig på indkøbet lidt fra oven
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Institutionernes erfaringer med møbelindkøb

GYMNASIEFÆLLESSKABET I ROSKILDE – administrativt fællesskab for 20 gymnasier på Sjælland og Fyn + It-center Fyn

Om os Gymnasiefællesskabet blev etableret primo 2007 efter at amterne blev nedlagt Varetager bogholderiopgaver, lønadministration, HR & juraopgaver, bygningsdrift, it-drift og digitaliseringsopgaver, samt indkøb 25 medarbejdere totalt Indkøbsafdelingen blev etableret i december 2014 Skolerne anvender nu mange SKI aftaler og flere af Moderniseringsstyrelsens aftaler Vi konkurrenceudsætter selv indkøb på områder udenfor de tilgængelige aftaler via SKI og Moderniseringsstyrelsen Vi underviser, rådgiver og assisterer skolernes indkøbsansvarlige Vi har opbygget fælles kontraktstyring via ESDH/Docunote og har opbygget et Intranet med faktablade, aftaledokumenter mv. som skolerne kan tilgå

Møbler Møbler er et af de største vareindkøbsområder blandt vores skoler. Der anvendes forskellige designlinjer pr. skole, typisk er der indretningsarkitekter/arkitekter eller rådgivere involveret i nye indretninger/om- og tilbygninger Den tidligere 03.13 aftale var slet ikke dækkende for vores behov De første indledende forberedelser til eget EU-udbud blev sat i gang primo 2016 Et møde med SKI resulterede dog i at SKI ville fremskynde nyt møbeludbud og, at vi ville få indflydelse på udbuddet sammen med andre uddannelsesinstitutioner Sagen blev behandlet på styregruppemøde med alle vores rektorer, og vi vedtog at gå med i SKI’s udbud, med efterfølgende forpligtelse til at anvende aftalen Alle der køber møbler ind decentralt er blevet informeret flere gange i forløbet I november 2016 tilmeldte vi os desuden på den forpligtende kontormøbelaftale 50.30 så kontormøbler kunne anskaffes under denne

Erfaringer med 03.13 Miniudbud på 03.13 under delaftale 2 – Kantine og Lounge til én af vores skoler Vi bad om tilbud på SKI priser fra den nye 03.13, og også om bekræftelse pr. produkt om dette var på 03.13 eller ej Funktionalitet, form, farve, design og leveringstid var vigtige parametre, da de fleste af møblerne skulle indgå i et eksisterende møbelmiljø En arkitekt havde været inde over sagen sammen med en gruppe medarbejdere på skolen, og af hensyn til leveringstid primo august og producenters ferielukning var der ikke tid til ændringer I miniudbuddet var der 15 forskellige produkttyper, hvoraf 13 blev dækket af SKI aftalen Vi var meget tilfredse med priser og betingelser

Sortiment og udfordringer Vi har været i dialog med flere leverandører på aftalen Alle beretter om at de har 30.000 - 80.000 varenumre med, så dette bør give mindst 200.000 varenumre under aftalen Vi hører også om rigtig mange producenter og møbelserier på aftalen fra hver leverandør Den største udfordring er at SKI kataloget endnu ikke er dækkende for hvad der findes på aftalen Når der søges på et produkt kommer der alt for mange træf frem - tidskrævende Det betyder at vi bliver afhængig af at spørge leverandørerne ved hver anskaffelse, og vi kan ikke kontrollere oplysningerne uden noget at slå op i Indtil videre ser det ud til at de møbler vi normalt bruger er dækket af aftalen, men det baserer sig meget på leverandørernes oplysninger Vi forventer at aftalen kombineret med 50.30 vil dække 96 – 98 % af vores behov Tildeling vil så vidt muligt ske via kaskademodellen, med miniudbud på indretningsprojekter

Konklusion Vi er meget positive over at det er lykkedes at få et så bredt sortiment i aftalen De priser vi har set til nu er rimelig gode Det er vigtigt for os at de eksisterende designlinjer kan fortsætte Vi finder det dog nødvendigt at centralisere møbelindkøbet, for decentrale indkøbsansvarlige har ikke tid til at sætte sig ind i alle regler, og huske at overholde dem i en travl hverdag med mange andre opgaver Skolerne sender specifikationer og beskrivelse af de møbler de har behov for til GF Indkøb GF indkøb søger efter relevante produkter i SKI kataloget eller leverandørernes kataloger – alternativt indhentes info fra leverandørerne GF Indkøb sørger for at kaskademodellen anvendes korrekt, og starter miniudbud ved behov GF sørger for tildelingsdokumentation iht. SKI skabelonen ved kaskademodellen, og notat ved miniudbud GF Indkøb eller skolens ansvarlige bestiller til sidst møblerne hos den leverandør der tildeles ordren

Kontaktdata Heid Povlsen Indkøbschef Telefon: 4114 6115   Kontaktdata Heid Povlsen Indkøbschef Telefon: 4114 6115 E-mail: heid.povlsen@GFadm.dk Gymnasiefællesskabet Skolegade 3 4000 Roskilde www.gymnasiefaellesskabet.dk