Interessentanalyse Gennemfør en interessentanalyse Analysen afdækker

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustrationer til undervisningsbrug
Advertisements

Den Regionale LEAN Enhed
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Den regionale Lean enhed
1.3 Virksomhedens interessenter
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Konsulent Maren Ottar Hessner
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Sygehus Sønderjylland, marts 2009 Gennemførelse af detailplaner.
Kapitel 12 – Afsnit 4. Ledelse af projekter Thor, Bruno & Jonas.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Driftoptimering af distributionsnettet! Velkomst.
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner. Eksempler på udvalgte overgangsvejledninger. Udfordringer, lokalt og nationalt. Oplæg til work-shop.
Mintzbergs former og kræfter på Realskolen. Adm. Leder Pæd. Leder FO-leder Bestyrelse Skoleleder -Relation til fagforening -Forskning og udvikling -Lønninger.
Dialogforum - Engrosmodel
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
DUBU Superbrugerrollen
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Vinden ser vi ikke, hører kun den går gennem græs og grene
Musisk ledelse Jens Skou Olsen 2014 p..
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Fastholde de studerendes læringskadence og nsygerrighed for ny læring
Interessentanalyse Aktører Skal involveres efterhånden
Prioriteringstavle En prioriteringstavle er vigtig i projektets etableringsfase I anvender den til at afgøre, hvilke af de fremkomne ideer der straks kan.
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
AR 28/1 – pkt. 7 SIP – Skoleudvikling I Praksis
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Uddannelsesudvalgenes arbejde
Organisering & Opgaver v/Kirsten Kåg Mortensen, projektleder
Kursus for nye efterskoleledere
Den Store Plantejagt 6. klasse Forundersøgelse.
BADMINTON.
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Kommunikation hører også med
KODEKS FOR STYRING AF AKTIVER
Det vi skal de næste tre kvarter
KODEKS FOR STYRING AF AKTIVER
Statusrapport Vejledning
Hvad skal der ske nu på vores bibliotek? Lokalt oplæg
Oplæg på augustseminar EPOS/gb
Ledelsesevaluering.
Formålet med kommunikationsstrategien
Velkommen til førstehjælp
Værktøj: Risikoanalyse
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Værktøj: Interessentanalyse
- Et eksempel fra Sjællands Universitets Hospital i Køge
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Digital dannelse - Digital Genial
Den Store Plantejagt 4. klasse Forundersøgelse.
Værktøj: Projektets organisation
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Protect yourself against thieves
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering
Følgegruppen for Forebyggelse
Præsentationens transcript:

Interessentanalyse Gennemfør en interessentanalyse Analysen afdækker ved etableringen af projektet når der sker ændringer og ved nye faser i projektet Analysen afdækker hvilke personer der skal involveres i projektet på hvilket niveau de skal inddrages hvilken betydning de har for projektets gennemførelse Forslag til skema på næste side

Interessentanalyse Aktører Skal involveres efterhånden Lille indflydelse Stor indflydelse Stor medvirken Aktører Fx. ”menige” medarbejdere Skal involveres efterhånden Møder, undervisning, workshops, fokusgrupper o.l. Ressourcepersoner Fx. mellemledere, nøglemedarbejdere Skal involveres fra start Interviews, uddannelse, møder, workshops, arbejdsgrupper o.l. Stor medvirken Interessenternes aktive medvirken i projektet Eksterne interessenter Fx. perifere samarbejdspartnere Skal orienteres Nyhedsbreve, branding o.l. Grå eminencer Fx. topledelsen, bestyrelsen Skal høres Interviews, møder, i referencegruppe o.l. Lille medvirken Lille medvirken Lille indflydelse Stor indflydelse Interessenternes indflydelse på projektet

Interessentanalyse Interessenternes aktive medvirken i projektet Lille indflydelse Stor indflydelse Stor medvirken Stor medvirken Interessenternes aktive medvirken i projektet Lille medvirken Lille medvirken Lille indflydelse Stor indflydelse Interessenternes indflydelse på projektet